اخبار داغ

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان خبر داد؛

غربالگری 45 درصد جمعیت کردستان در مرحله سوم کووید 19 / تست مثبت هفده بیمار جدید ثبت شد

غربالگری 45 درصد جمعیت کردستان در مرحله سوم کووید 19 / تست مثبت هفده بیمار جدید ثبت شد
ابراهیم قادری معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان 45 درصد جمعیت استان کردستان در مرحله سوم ککوید 19 غربالگری شدند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کردتودی، در حال حاضر حفظ سلامت مردم در برابر ویروس کووید 19 از اقدامات مهم بهداشت و درمان استان کردستان است و طبق دستور پزشکان زدن ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی نقش مهمی در جلوگیری از ابتلاء به این ویروس دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کردتودی,

ابراهیم قادری در گفتگو با خبرنگار کردتودی گفت: غربالگری نقش موثری در شناسایی مبتلایان و کنترل ویروس کووید 19 دارد.

,

وی افزود: از ۲۰ مرداد امسال تاکنون (۱۸ شهریور) تعداد ۷۳۲ هزار و ۴۸۷ نفر معادل ۴۵ درصد از جمعیت این استان از نظر بیماری کرونا در مرحله سوم غربالگری شدند.

,

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: ۱۱ مرکز ۱۶ ساعته و ۶ مرکز ۲۴ ساعته در این زمینه غربالگری کووید 19 فعالیت دارند و ۸۱ هزار و ۲۶۰ خدمت در مراکز خدمات کرونا (مراکز ۱۶ ساعته) توسط پزشکان و مراقبین سلامت ارائه شده است.

,

قادری ادامه داد: یک میلیون و ۴۵۹ هزار نفر معادل ۹۲ درصد از جمعیت استان از نظر بیماری کرونا در مرحله اول توسط مراقبین سلامت غربالگری شدند.

,

وی اضافه کرد: غربالگری ۹۰ درصد جمعیت استان نیز توسط مراقبین سلامت در مرحله دوم انجام شده است.

,

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان یادآور شد: تعداد نمونه های ارسال شده از مراکز بهداشتی استان به آزمایشگاه جهت بررسی بیماری کرونا ۲۸ هزار و ۲۵۲ مورد بوده است.

,

قادری در ادامه با اشاره به آمار بیماران کووید 19 در استان کردستان عنوان کرد : در حال حاضر 93 بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند که 48 نفردر سنندج ، سقز9 نفر، مریوان 9 نفر، قروه 4 نفر، بیجار 3 نفر، کامیاران 8 نفر، دیواندره 2 نفر، بانه 9 نفر و دهگلان یک نفر به دلیل ابتلای به کرونا بستری هستند.

,

وی با بیان اینکه در ۲۴ ساعت گذشته تاکنون فوت هیچ بیمار مبتلا به کرونا در استان ثبت نشده است، آمار کلی فوت‌شدگان بر اثر بیماری کرونا در کردستان را 444 نفر اعلام کرد.

,

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان  با تاکید بر اینکه بر اساس آمار نرم افزار ماسک وضعیت بیماری کرونا در سنندج و دیواندره سفید و در دیگر نقاط استان زرد است ، اظهار داشت: خطر بیماری در همه استان همچنان پابرجاست و مردم عزیز باید استفاده از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی، عدم برگزاری مهمانی‌ها و تجمعات را مدنظر قرار دهند و در صورت بروز علایم به پزشک مراجعه کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه