اخبار داغ

بازار خودرو در تلاطم؛

افزایش سرسام آور قیمت خودرو، اقتضای بازار یا ضعف مدیریت؟

افزایش سرسام آور قیمت خودرو، اقتضای بازار یا ضعف مدیریت؟
پیشتر در بازار پرتلاطم اقتصاد کشور، سپرده بانکی، طلا، ارز، مسکن و بورس، ۵ بازاری بودند که به دلیل سود های بسیار زیاد و عدم وجود مدیریت صحیح، مردم در آن ها سرمایه گذاری می کردند و خودرو تنها وسیله ای برای استفاده و کالایی مصرفی محسوب می شد و سرمایه به حساب نمی آمد. اما اکنون به دلیل عدم وجود برنامه ریزی درست، با ثبت نام خودرو به تعداد محدود و با قیمت کارخانه، خودروها حتی با واگذاری حواله با قیمت بیشتر به مصرف کننده خرید و فروش می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصر همدان؛ عمده سرمایه گذاری مردم کشور، در سپرده گذاری بانک ها، بورس، طلا، ارز و مسکن و به تازگی بازار خودرو بوده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر همدان,

پیشتر در بازار پرتلاطم اقتصاد کشور، سپرده بانکی، طلا، ارز، مسکن و بورس، ۵ بازاری بودند که به دلیل سود های بسیار زیاد و عدم وجود ودیریت صحیح، مردم در آن ها سرمایه گذاری می کردند. در این شرایط خودرو تنها وسیله ای برای استفاده و به عنوان کالایی مصرفی محسوب می شد و سرمایه به حساب نمی آمد. اما اکنون به دلیل عدم وجود برنامه ریزی درست، با ثبت نام خودرو به تعداد محدود و با قیمت کارخانه، خودروها حتی با واگذاری حواله با قیمت بیشتر به مصرف کننده خرید و فروش می شوند.

,

این معضل به حدی بحرانی شده است که رایگانی سخنگوی سازمان تعزیرات کشوری، نبود سقف قیمت خودرو را باعث عدم نظارت این سازمان در بازار می داند.

,

کاهش سود بانکی نیز آتش تورم در کشور را شعله ور کرد

, کاهش سود بانکی نیز آتش تورم در کشور را شعله ور کرد, کاهش سود بانکی نیز آتش تورم در کشور را شعله ور کرد,

در آغاز سال ۹۹ و با شیوع ویروس کرونا شاهد تعطیلی بعضی کسب و کارها بودیم، در این بین کاهش سود بانکی به یکباره باعث خروج سرمایه مردم از نظام بانکی و سرازیر شدن آن به بازار، باعث تورم شدید چند برابری در سایر قسمت ها شد.

,

با پایین آمدن نرخ سود بانکی و خارج شدن سرمایه از بانک ها و انتقال آن به بازار ارز، طلا، مسکن و بورس، افزایش قیمت ها در هر روز شتاب بیشتری گرفت.

,

در این بین بازار خودرو هم که از قافله افزایش قیمت ها جا مانده بود زیر سایه بی تدبیری دستگاه های نظارتی گوی سبقت را از دیگر بازارها ربود و شاهد گرانی قیمت ها مخصوصا از اول شهریور ماه تا امروز هستیم.

,

نبود نظارت از سوی وزارت صنعت، معدن وتجارت و سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان و مجوز افزایش قیمت هر سه ماه یکبار از سوی اداره صمت علت افزایش خودرو و تفاوت قیمت کارخانه و بازار است.

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه