اخبار داغ

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خراسان شمالی:

بازار مجازی مشاغل خانگی زنان فرصتی برای بهره‌وری بیشتر است

بازار مجازی مشاغل خانگی زنان فرصتی برای بهره‌وری بیشتر است
یغمایی با اشاره به اینکه زنان خراسان شمالی با وجود داشتن مشارکت اجتماعی بالا نتوانسته اند کسب درآمد مطلوبی داشته باشند، گفت: دو بازار مجازی برای ارائه محصولات تولید شده توسط زنان استان قطعا می تواند بازار خوبی برای فروش آنها ایجاد کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ملیحه یغمایی، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار عصراترک از راه اندازی اپلیکیشن"همینجا" برای فروش محصولات صنایع دستی و تولیدی مشاغل خانگی بانوان استان و "دستاوا" سامانه فروش تولیدات هنری زنان استان خبر داد و اظهار داشت: کمک به رونق گرفتن کسب و کار تولیدات زنان و ایجاد بازار مطلوب و مناسب برای فروش تولیداتشان یکی از برنامه های کاری دفتر امور بانوان استانداری است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصراترک ,

وی نرخ اشتغال بانوان استان خراسان شمالی را هفت درصد اعلام کرد و گفت: این نرخ از میانگین کشوری بالاتر است که قطعا به تبع آن نرخ بیکاری پایین تر از کشور است.

,

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری با بیان اینکه نرخ مشارکت اجتماعی زنان استان رتبه سوم کشور را دارد، گفت: این آمار ها نشان دهنده این است که زنان خراسان شمالی درعرصه کار و کارآفرینی  حضور دارند و بخشی از اقتصاد استان به دست آنها می چرخد اما در نهایت بسیاری از این زنان نتوانسته اند درآمد مطلوبی از تولیداتشان داشته باشند.

,

وی یادآور شد: خراسان شمالی در بحث زنان سرپرست خانوار رتبه 9 کشور دارد و از میانگین کشوری بالاتر است، به همین دلیل نیاز است تا تولیدات زنان استان شناسانده شوند تا بتوانند بازار خوبی را داشته باشند.

,

یغمایی بیان داشت: ایجاد بازارچه های ثابت یکی از راههای کمک به ایجاد درآمد زنان است که طی رایزنی های انجام شده با میراث فرهنگی و شهرداری پروژه هایی تاکنون در بجنورد و فاروج در این راستا تعریف شده است و پیگیری ها برای ایجاد بازارچه ثابت در تمام شهرستان ها در حال انجام است.

,

این مقام مسئول به گسترش خرید و استفاده از بازار الکترونیکی در سراسر کشور و جهان اشاره کرد و گفت: در دوران شیوع کرونا استفاده از این بازارها رواج بیشتری پیدا کرده است، این در حالی است که متاسفانه این فرصت از استان خراسان شمالی گرفته شده بود و کسی پیگیر این موضوع نشده بود که بتوانند تولیدات زنان استان را از این طریق به فروش برسانند.

,

وی ادامه داد: با بررسی های انجام شده دو بازار الکترونیکی در بحث تولیدات مشاغل خانگی و محصولات هنری به بهره برداری رسیده است تا تولیداتی که به دلیل نداشتن برند یا بسته بندی نمی امکانعرضه در فروشگاه ها را ندارنددر این بازارها به کسب درآمد برسند.

,

یغمایی کاهش مبلغ ارائه خدمات، شبکه سازی، عکاسی، ارائه خدمات مشاوره ای، نحوه پرداخت و دریافت کالا، طراحی غرفه را از مزایای استفاده از این بازارها خواند و گفت: این بازارهای الکترونیکی دارای تیم تخصصی خوبی هستند که قطعا می توانند پاسخگوی سوالات زیادی برای زنان کارآفرین استان باشند.

,

وی گفت: این بازارها به تمامی دستگاه های اجرایی، وزارت کشور و سایر استان ها معرفی شده اند و تلاش بر این است که این فرهنگ رواج پیدا کند که شیوه های فروش محصولات از طریق فضای مجازی با رونق بیشتری انجام شود و زنان استان این فرصت را غنیمت شمارند و مورد استقبالشان باشد.

,

یغمایی افزود: استفاده از این اپلیکیشن در واقع می تواند به شناسایی تولیدکنندگان خانگی کمک کند و حلقه های تولید را متصل و مزایای فراوانی با گسترش کار به همراه دارد.

,

وی گفت: راه اندازی بازار آنلاین با همکاری پارک علم و فناوری، صندوق کارآفرینی امید و شرکت های دانش بنیان استان با هدف کمک به عرضه محصولات تولیدی مشاغل خانگی بانوان در ایام شیوع بیماری کرونا ایجاد شده است.

,

یغمایی افزود: بر اساس این گزارش علاقمندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانند به صفحه اینستاگرام مجموعه دستاوا به آدرس [email protected] مراجعه کنند و برای استفاده از اپلیکیشن همینجا این اپلیکیشن را از نرم افزار بازار دانلود کنند و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره 05836216839 تماس بگیرند.

انتهای پیام/

, [email protected],
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه