اخبار داغ

چراغ روضه‌های اباعبدالله روشن است؛

تجدید عهد با شهدا در طرح روضه‌های خانگی در جوار منازل شهدای قوچان

تجدید عهد با شهدا در طرح روضه‌های خانگی در جوار منازل شهدای قوچان
عده‌ای از جوانان هیأتی و حزب اللهی قوچان در شرایط کرونا، با اولویت خانواده معظم شهدا و ایثارگران اقدام به برپایی روضه‌های خانگی در جوار منزل شهدا کردند تا علاوه بر زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا، همچنان چراغ روضه‌های اباعبدالله الحسین(ع) روشن بماند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس، ماه محرم الحرام از دیر باز مورد توجه و احترام مردم بوده است، پیشوایان معصوم (ع) همواره جهت زنده نگه داشتن یاد و خاطره عاشورا، شیعیان را به سوگوارى و عزادارى توصیه نموده و اثرات و ثمرات این شعائر را تشریح مى‌‌نمودند. راز این‌که ائمه هدى (ع) بر ماتم‌سرایى شهداى کربلا تأکید نموده‌‌اند این است‌ که اولا دشمنان و مخالفان اهل‌بیت (ع) این روز را به جشن و سرور سپرى مى‌‌کردند و ثانیا این عزادارى‌‌ها و سوگوارى‌‌ها اگر آگاهانه، خالصانه و سازنده باشد، دل صاحب عزا را با دل حماسه‌‌سازان دشت نینوا پیوند مى‌‌دهد و این ارتباط خود باعث ازدیاد معرفت و قرب به بارگاه ملکوتى خواهد شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

امسال با توجه به شیوع کرونا و برگزاری مراسم عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) و اسارت خاندان اهل بیت علیهم‌السلام در محیط های باز و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، عده‌ای از جوانان و نوجوانان قوچان پویشی به نام «پویش روضه‌های خانگی شهرستان قوچان» راه اندازی کردند.

,

, ,

این جوانان که دهه 60 و 70 و حتی هشتادی نیز در میان آن‌ها دیده می‌شود اولویت برگزاری این مراسم را خانواده معظم شهدا قرار دادند تا علاوه بر زنده نگه داشتن محرم و صفر و چراغ روضه‌های اباعبدالله الحسین(ع)، یاد و خاطره شهدا را نیز زنده نگه دارند و دوباره عطر نام شهید را در کوچه پس‌کوچه‌های شهر پخش نمایند.

,

, ,

این اقدام ابداعانه و ابتکاری باعث استقبال بسیاری از مردم نیز شده است و آن‌ها نیز به دنبال برگزاری اینگونه مراسم‌ها در کوچه‌ها و حتی کنار منازل خود هستند تا با توجه به شرایط کرونا و ایجاد برخی از محدودیت‌ها، ارادت خود به سید و سالار شهیدان را ابراز نمایند.

,

, ,

حجت الاسلام مصطفی یونسی، مسؤول برگزاری پویش روضه‌های خانگی در شهرستان قوچان با بیان اینکه برگزاری روضه‌های خانگی یک سنت دیرینه در منازل بوده و بیماری کرونا باعث شد تا این سنت دوباره در کوچه و خیابان‌های شهر رونق پیدا کند، گفت: تعدادی جوان این روضه‌ها رابا رعایت پروتکل های بهداشتی و با اولویت خانواده شهدا راه اندازی کردند تا تجدید عهدی با شهدا انجام دهند.

,

وی تأکید کرد: همه وظیفه دارند تا خدمت شهدا و خانواده آنان رسیده و علاوه بر تجدید عهد و پیمان با آرمان‌های شهدا، ادامه دهنده راه آنان نیز باشند.

,

, ,

یونسی بیان کرد: تاکنون استقبال خوبی از این برنامه‌های صورت گرفته و 9 روضه در منازل شهدا اجراشده که با عنایت خدا و اراده اهل بیت علیهم‌السلام این روضه‌ها ادامه‌دار می‌شود.

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه