اخبار داغ

به همت مخترع بسیجی و حمایت سازمان سازمان علمی، پژوهشی و فناوری سپاه انصارالرضا(ع) صورت گرفت؛

رونمایی و تجاری سازی دستگاه پیشرفته دان کن زرشک تازه

رونمایی و تجاری سازی دستگاه پیشرفته دان کن زرشک تازه
برای اولین بار دستگاه پیشرفته «دان کن زرشک تازه» توسط یک مخترع بسیجی در سازمان علمی،پژوهشی و فناوری سپاه انصار الرضا(ع) خراسان جنوبی رونمایی شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان،برای اولین بار دستگاه پیشرفته «دان کن زرشک تازه » توسط یک مخترع بسیجی در سازمان علمی پژوهشی سپاه انصار الرضا(ع) خراسان جنوبی رونمایی شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان, خاورستان,

به گزارش خاورستان ، سرگرد مرتضی عظیمی فر مسئول سازمان علمی، پژوهشی و فناوری سپاه انصارالرضا(ع) استان نشست خبری  با اشاره به نامگذاری امسال مبنی بر جهش تولید گفت: نهضت جهش تولید دو زاویه دارد که یکی تمرکز بر بهینه سازی تولیدات موجود و دوم تولید محصولات جدید و حمایت از همه آنها و رفع مواند تولید است.

, .,

وی با اشاره  به فعالیت سازمان علمی، پژوهشی و فناوری سپاه انصارالرضا(ع) استان عنوان کرد: این سازمان با دو محور احصای نیاز و عارضه یابی در حوزه ها، نهادهای مختلف، ارگان ها و مراکز صنعتی به ویژه در حوزه کشاورزی و ... فعالیت می کند

,

وی ادامه داد: بسیج علمی پژوهشی در این در حمایت از تولید و مخترعان و شرکت های نو آور حمایت هایی از مخترعان و مبتکران انجام و تسهیلات بلاعوض و وام در اختیار آن ها قرار می دهد.

, .,

عظیمی فر حمایت های معنوی شامل آموزش، توانمند سازی، بازاریابی، تبلیغات و جذب سرمایه گذار را از اقدام های این حوزه برشمرد و افزود: طرح ایده، تبدیل ایده به محصول، تجاری سازی و ... از حلقه های مهم تکمیل زنجیره تولید است که با مفقود شدن هر کدام، این زنجیره از هم گسسته می شود.

, .,

مسئول سازمان علمی، پژوهشی و فناوری سپاه انصارالرضا(ع) استان  از تجاری سازی چهار محصول طی سال گذشته و امسال در حوزه بسیج علمی و پژوهشی خبر و افزود: تجهیزات ارگونومیک، مسائل آموزشی به ویژه در حوزه پهباد، دان کن زرشک و دستگاه ضد عفونی کننده پدالی از جمله این محصولات است که این موارد تجاری سازی شده و به فروش رسیده است.

, .,

وی با اشاره به شیوع ویروس کرونا از اواخر سال گذشته و به وجود آمدن مشکلاتی در این باره، گفت: سازمان بسیج علمی هم با توجه به ظرفیت ها و توانمندی در اختیار و تفاهم نامه با مراکز علمی مختلف توانست اقدام های شایسته ای انجام دهد که یکی از آن ها ساخت دستگاه تولید دستکش یکبار مصرف با تولید روزانه هزار جفت از این محصول بود.

, .,

عظیمی در بخش دیگری از سخنان خود به کمک های این سازمان در ایام کرونا اشاره کرد و گفت: تولید 22 هزار ماسک و استریل کردن آن ها، تهیه گیت ضد عفونی کننده قابل استفاده در مراسم مختلف به ویژه شب های احیا و تجمع ها، دستگاه ضد عفونی کننده پدالی و مکانیکی، تولید دو دارو بر پایه گیاهی به منظور درمان کرونا و ارسال به تهران از مهترین فعالیت های در این ایام بوده است.

,

به گفته وی، طرح هایی هم برای داوری بعد از شیوع کرونا و به منظور بررسی اپیدمولوژیک بیماری کوید 19 به دانشگاه علوم پزشکی ارجاع شد.

, .,

مسئول سازمان علمی، پژوهشی و فناوری سپاه انصارالرضا علیه السلام استان در ادامه از  طراحی دستگاه دان کن زرشک با توجه به استراتژیک بودن این محصول در استان را از دیگر طرح های مورد حمایت  سازمان علمی پژوهشی خبر داد و  اظهارکرد: اختراع این دستگاه می تواند کمک زیادی به توسعه این محصول  در استان کند.

, .,

عظیمی فر ظرفیت تولید سالانه دستگاه را ۱۰۰ عدد عنوان کرد و افزود: ۹۵ درصد قطعات دستگاه داخلی بوده و با قابلیت ویبره بدون توقف شاخه زرشک عمل می کند.

,

وی از کمک بلاعوض سه میلیون تومانی برای ساخت نمونه اولیه دستگاه خبر و افزود: برای تهیه طرح فنی محصولات، امکانات مرکز رشد به طور رایگان در اختیار مختراعان و مبتکران قرار می گیرد.

,

وی با بیان اینکه سه طرح پژوهشی و دو طرح محصول محور توسط مخترعین ارائه و ۷۵ میلیون تومان توسط بسیج حمایت شده اند، گفت: همچنین چهار طرح در مرحله داروری است.

, .,

در ادامه توکلی راد طراح دستگاه دان کن زرشک هم با اشاره به این که هر دستگاه ظرفیت دانه کردن روزانه 250 کیلوگرم با یک نیروی کار را دارد، گفت: با استفاده از این دستگاه امکان فرآوری فرآوده های این محصول مانند مربا سریع تر فراهم می شود.

, .,

وی قیمت  این دستگاه را 13 میلیون و 800 هزار تومان اعلام کرد و گفت: سرعت عمل برداشت، عرضه بهداشتی محصول، نبود نیاز به انبار خشک کن زرشک از مزایای این دستگاه است.

, .,

توکلی راد ظرفیت تولید سالانه 100 نمونه از این دستگاه در استان وجود دارد. به گفته وی، دستگاه های تولیدی تاکنون پیش فروش شده است و 95 درصد قطعات آن تولید داخل است.

, .,

وی با بیان این که این دستگاه به کمک دو تمسه، شاخه ها را به قسمت ویبره دستگاه هدایت می کند، افزود: دستگاه مکانیزه دان کن زرشک تازه، شاخه های زرشک را با کیفیت قابل قبول و سرعتی بالاتر از سرعت دستگاه های موجود در بازار دان می کند.

,

توکلی راد خواستار حمایت بیش از پیش مسئولان و کشاورزان در حوزه فن آوری محصولات کشاورزی در استان شد و افزود: ظرفیت های خوبی در استان جهت توسعه کشاورزی و فرآوری محصولات وجود دارد که نیازمند حمایت می باشند.

,

در پایان یک دستگاه «دان کن زرشک» به عنوان نمادین شروع دان کردن زرشک کرد.

,

انتهای پیام 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه