اخبار داغ

گزارش دانا:

شوآف تبلیغاتی دولت و کلیدی که به نفع مردم نچرخید

شوآف تبلیغاتی دولت و کلیدی که به نفع مردم نچرخید
دولت دوازدهم در سال پایانی عمر خود و در راستای حل مشکلات فاقد برنامه عمل می‌کند و شوآف تلیغاتی را جایگزین کار و تلاش جدی کرده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به گزارش خبرنگار سرویس سیاست داخلی شبکه خبری تهران نیوز، دولت دوازدهم، آخرین سال عمر خود را سپری می‌کند. معمولاً دولت‌ها در یکسال پایانی باقی‌مانده از عمرشان باید به تکمیل پروژه‌ها ناتمام بپردازند یا اینکه پروژه‌های کوتاه‌مدتی را آغاز کنند که بتوانند ظرف یکسال آن را به پایان برسانند، اما متأسفانه دولت دوازدهم نه‌تنها پروژه کوتاه‌مدت جدیدی را آغاز نکرده، بلکه بیشتر پروژه‌های ناتمام را هم به حال خود رها ساخته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه خبری تهران نیوز,
درحالی‌که رهبر معظم انقلاب اسلامی سال آخر دولت دوازدهم را فرصت خوبی برای افزایش خدمات در حوزه‌های مختلف دانسته‌اند و حتی نمایندگان مجلس شورای اسلامی را به افزایش تعاملات سازنده با دولت توصیه کرده‌اند، اما ظاهراً دولت تدبیر و امید بی‌رمق‌تر و بی‌انگیزه‌تر از هفت سال گذشته است و بنابه گفته کارشناسان چون دولت روحانی برخلاف شعارهایش بی‌برنامه و بی‌تدبیر است، ترجیح می‌دهد یکسال پایانی را با شعار و تبلیغات پوپولیستی به پایان برساند تا اینکه اقدام عملی صورت دهد.
,
 
,
کارشناسان و تحلیلگران مسائل سیاسی بر این باورند که طرح‌های اقتصادی دولت مانند طرح گشایش اقتصادی و طرح فروش سلف نفتی، بیشتر باهدف رفع مقطعی کسری بودجه مطرح می‌شوند و اثرات درمانی و مثبت دائم برروی اقتصاد کشور ندارند؛ درصورتی‌که تأکید رهبر معظم انقلاب و دلسوزان نظام برروی ارائه راهکارهای درمانی موقت است، اما دولت این توصیه‌ها را نادیده گرفته و گویا فقط به فکر گذراندن یکسال پایانی عمر خود است.
,
 
,
اخیراً حسن روحانی در جلسه هیئت دولت وعده داده است که برق حدود ۳۰ میلیون خانواده ایرانی رایگان خواهد شد. این وعده که بیشتر رنگ و بوی عوام‌فریبانه دارد، براساس نظر کارشناسان با واقعیت‌ها و مشکلات اقتصادی کشور هیچ سازگاری نخواهد داشت و در صورت اجرا بر مشکلات اقتصادی خواهد افزود و مانعی برسر راه تحقق شعار سال خواهد بود.
,
 
,
سیدکمال سجادی، سخنگوی جبهه پیروان امام و رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار شبکه خبری تهران نیوز، می‌گوید: «دولت و جناح هم‌سو با او در یکسال پایانی، به سمت حرکت‌ها و سخنان پوپولیستی روی آورده که به باور من خوب و بجا نیست.»
,
 
,
این فعال سیاسی اصولگرا، شعارهای دولت را در این یکسال پایانی آمیخته به رنگ و بوی انتخاباتی با هدف حمایت از کاندیدای مدنظر خود دانسته و بیان کرد: «دولت با فریب مردم می‌خواهد به نفع کاندیدای مورد علاقه‌اش در انتخابات ریاست جمهوری و شورای شهر رأی جمع کند.»
,
 
,
همچنین محمدصادق کوشکی، عضو هیئت علمی دانشگاه تهران در گفت‌وگو با خبرنگار شبکه خبری تهران نیوز، درباره شعارهای بی‌پشتوانه دولت می‌گوید: «روحانی فقط برای دو یا سه درصد جامعه تلاش می‌کند. او در این هفت سال اولویت‌ها و حل مشکلات اقتصادی مردم را رها کرده و به عملیاتی‌سازی شعارهایی مانند آزادسازی کنسرت‌ها و از این قبیل پرداخته که اصلاً اولویت زندگی مردم نیستند.»
,
 
,
براساس این گزارش؛ نبود جدیت و انگیزه کافی در دولت و سردادن شعارهای بی‌پشتوانه سبب شده تا در شرایطی که کرونا آسیب بسیاری به اقتصاد کشور وارد کرده، حمایت‌های جدی از کسب و کارها و یا اتمام پروژه‌های ناتمام صورت نگیرد؛ لذا این روند علاوه بر اینکه مانع جدی برسرراه تحقق شعار سال خواهد بود، آسیب‌های اقتصادی ناشی از شیوع کرونا را افزایش خواهد داد و کوله‌باری از مشکلات را برای دولت بعدی برجای خواهد گذاشت.
,
 
,
انتهای پیام/*
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه