اخبار داغ

رئیس قوه قضائیه در شهرکرد:

گره های زندگی مردم در عمل باز شود/اقدامات دستگاه قضا در راستای افزایش اعتماد عمومی باشد

گره های زندگی مردم در عمل باز شود/اقدامات دستگاه قضا در راستای افزایش اعتماد عمومی باشد
رئیس قوه قضائیه گفت: مشکلات باید برطرف شود تا مردم احساس آرامش کنند، مردم باید گرامی داشته شوند و در عمل گره زندگی آن ها باز شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از جهانبین نیوز؛ حجت‌الاسلام‌ و المسلمین سید ابراهیم رئیسی، رئیس قوه قضائیه پیش از ظهر امروز در دیدار با مدیران دستگاه های قضایی و سازمان های تابعه استان اظهار کرد: شرایط حاکم ایجاب کرد جلسه امروز به صورت محدود برگزار شود.
 
وی با بیان اینکه مردم این خطه، مردمی غیور و شجاع هستند و نشان دادند در مسیر دستیابی به باورها و اعتقاداتشان ثابت قدم می باشند ادامه داد: بختیاری های غیور ما، مردم ترک و دیگر اهالی این منطقه از کسانی هستند که نسبت به دین و ارزش ها حساس بوده و همواره این غیرت، شجاعت، ایستادگی و مقاومت مردم بر همگی روشن است و این حساسیت ها مقدس است که نسبت به آن باید شاکر بود.
 
رئیسی گره گشایی از کار مردم را از افتخارات مسئولین عنوان و تاکید کرد: این می تواند ذخیره ای برای آخرت باشد، اگر می گوییم سرزمین آب، آیینه، آفتاب و مردمان غیور همگی نعمت های الهی است.
 
وی تاکید کرد: نوبت آن است که مسائل این خطه و استان به صورت دقیق شناخته شود و مسائل در حوزه قضایی و مسئولیت ها در بخش کلان تدوین شود، در این راستا باید خواست مردم مورد توجه قرار گیرد.
 
رئیس قوه قضائیه بیان داشت: با مشارکت مردم می توان جرم، ناهنجاری و مشکلات را کاهش داد، در منطقه شیخ شبان مردم در یک روستا 84 شهید دادند این مردم نشان دادند خطرپذیری را با همه وجود داشته اند.

وی افزود: در راستای شناخت ظرفیت ها باید درست تصمیم گیری شود اگر درست تصمیم گیری شود یک نفر هم نباید تحت پوشش دستگاه های حمایتی باشد.
 
رئیسی با بیان اینکه نسبت به پرونده هایی در حوزه منابع طبیعی، محیط زیست و... تصمیم گیری قاطع شده است گفت: مشکلات باید برطرف شود تا مردم احساس آرامش کنند، مردم باید گرامی داشته شوند و در عمل گره زندگی آن ها باز شود.


وی عنوان داشت: در گزارش هیئت های اعزامی مسائل و مشکلات این استان احصا شده، ظرفیت استان، ظرفیت خوبی است و نیروهای ارزشمندی در این استان وجود دارد و انتظار این است که کارها به روز باشد و پرونده معوق وجود نداشته باشد، تلاش می کنیم میزان نقض آرا را کاهش دهیم.
 
رئیسی با اشاره به اینکه لایحه جامع اداری-استخدامی قوه قضائیه  تصویب می شود و پیگیر تصویب آن در مجلس هستیم خاطرنشان کرد: مسئله نیروی انسانی، حقوق و... در این لایحه باید دیده شود.
 
وی محوری ترین نکته در شورای حل اختلاف را لزوم پایبندی این شورا به کار خود عنوان کرد و بیان داشت: جرائم قابل گذشت در شورای حل اختلاف رسیدگی می شود و با این جرائم تعداد پرونده ها را کاهش می دهیم که این مسئله باید مورد پیگیری قرار گیرد، اقدام خاصی که در شورای حل اختلاف است و منجر به سازش می شود باید مورد تشویق قرار گیرد.
 
رئیس قوه قضائیه به مسئله معیشت و مسکن اشاره و تصریح کرد: باید مشکل معشت مردم دنبال شود، با رعایت شان و جایگاه دادگستری باید کاری کنیم که در حوزه صلابت و سلامت کار خود را انجام دهند و این مجموعه باید تقویت شوند و شرط این تقویت اجرای احکام الهی است که باعث ایجاد صلابت می شود.
 
وی با اشاره به دولت الکترونیکی ادامه داد: باید با فناوری های جدید نظارت ها صورت گیرد، لازم است حضور بازرسان کاهش اما نظارت ها افزایش یابد و این کار به اجرای دولت الکترونیک کمک می کند.
 
رئیسی سلامت دستگاه قضایی را مهم عنوان و بیان داشت: باید از هر گونه روابط ناسالم در این حیطه جلوگیری شود، وکیل باید وکالت کند، کارشناس، کارشناسی و مشاور کار مشاور را انجام دهد اما این قاضی است که باید صلاب داشته و اجازه ندهد وکیل در کارش دخالت کند، رای دست قاضیست و باید با مستندات و مدارک موجود رای را صادر کند.
 
 رئیس قوه قضائیه در پایان تاکید کرد: باید مجموعه اقدامات ما به افزایش اعتماد عمومی به دستگاه قضایی منجر شود.
 
انتهای پیام

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, جهانبین نیوز,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه