اخبار داغ

کلاف سر درگم آموزش در سال تحصیلی جدید؛

حال ناخوش دانش آموزان با شاد/ وقتی مدارس در پیچ و خم حضوری یا مجازی مانده‌اند

حال ناخوش دانش آموزان با شاد/ وقتی مدارس در پیچ و خم حضوری یا مجازی مانده‌اند
در حالی که چند روز از بازگشایی مدارس می گذرد اما آموزش همچنان در فضای مجازی و حضوری بلاتکلیف است، نیمه حضوری بودن در مدارس و بروز نشدن شاد برای تعدادی از دانش آموزان این روزها دغدغه اصلی سال تحصیلی جدید است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سفیرافلاک، همیشه بوی ماه مهر، شادی و نشاط دانش آموزان را به همراه داشت، دانش آموزانی که از چند هفته قبل از بازگشایی مدارس خود را برای سال تحصیلی جدید آماده می کردند و همان روز اول مدرسه شادی و نشاط را می شد از چهره دانش آموزان مشاهده کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیرافلاک،,

اما سال تحصیلی جدید چهره دانش آموزان در پشت ماسک ها پنهان شده بود، اگرچه سال تحصیلی جدید را آغاز کرده بودند اما شادی در چهره آنان دیده نمی شد، دلهره و نگرانی از کرونا سبب شده بود که اولین روز مدرسه را  با دغدغه و نگرانی آغاز کنند.

,

این در حالیست که علیرغم این که هر سال ماه مهر از مهرماه آغاز می شود اما امسال دو هفته زودتر دانش آموزان وارد فضای مدرسه شدند آن هم در شرایطی که کرونا همچنان روزانه هزاران نفر را مبتلا می کند و جان بیش از 100 نفر را در کشور می گیرد.

,

اولیا همچنان دلواپس بازگشایی مدارس

, اولیا همچنان دلواپس بازگشایی مدارس, اولیا همچنان دلواپس بازگشایی مدارس,

وزیر آموزش و پرورش اعلام کرده بود که اولویت برای بازگشایی مدارس حضوری است، در مناطق با سه رنگ وضعیت کرونا، آموزشها به صورت مجازی و حضوری برگزار می شود به طوری که در مناطق قرمز آموزشها کاملا به صورت مجازی، در مناطق زرد به صورت ترکیبی و شیبفت بندی و در مناطق سفید به صورت عادی و با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شود.

,

علیرغم این که رعایت پروتکل های بهداشتی در مدرسه را اعلام کردند اما همچنان دغدغه و نگرانی از حضور دانش آموزان به مدرسه را دارند هر چند مسائل بهداشتی رعایت شود اما دلنگرانی از شیوع کرونا امروزه بر جان همه اولیا رخنه کرده و نگران سلامت فرزندان خود هستند.

,

بعد از بازگشایی مدارس و مخالفت ها با این اقدام وزیر آموزش و پرورش، اعلام شده که حضور دانش آموزان الزامی نیست و هر دانش آموزی که تمایل دارد می تواند در مدرسه حاضر شود.

,

اما این تناقضات سبب شده تا آموزش دانش آموزان در این روزها سردر گم شود، اگرچه اعلام شده حضور اختیاری است اما در مناطق زرد الزامی بودن حضور دانش آموزان مشخص است چرا که جایگزینی برای آموزش در بستر فضای مجازی وجود ندارد.

,

دانش آموزانی که این روزها نخواهند به مدرسه بروند، از درس و مدرسه بازمی مانند به طوری که ارائه دروس در فضای مجازی در مناطق زرد بسیار ضعیف بوده و مشخص است که نرفتن به مدرسه سبب افت تحصیلی دانش آموزان می شود.

,

بلاتکلیفی آموزش در بستر مجازی و حضوری

, بلاتکلیفی آموزش در بستر مجازی و حضوری, بلاتکلیفی آموزش در بستر مجازی و حضوری,

به طور شفاف این روزها رفتن به مدرسه و حضور در سر کلاسها کاملا اجباری است اما کلمه اختیاری و عدم الزام، چاشنی آن شده است و استرس و نگرانی والدین و دانش آموزان برای حضور در سر کلاسها هر روز بیشتر می شود.

,

اگرچه این روزها اعلام شده که حضور دانش آموزان الزامی نیست اما برخی از معلمان در مناطق زرد ارائه دروس را منوط به آموزش های حضوری می دانند و این روزها سرگردمی و بلاتکلیفی دانش آموزان در فضای مجازی و حضوری خصوصا در مناطق زرد کاملا مشهود است.

,

دانش آموزان ناامید از شاد

, دانش آموزان ناامید از شاد, دانش آموزان ناامید از شاد,

در حالی که یک ماه بعد از شیوع کرونا در کشور و آموزشها در بستر شبکه شاد آغاز شد و با مشکلات زیادی همراه بود اما وعده داده شد که برای سال تحصیلی جدید نواقص و ایرادات شاد برطرف می‌شود تا دانش آموزان به راحتی بتوانند در این فضا برای فراگیری دروس اقدام کنند.

,

از هفته گذشته نسخه جدید شاد با آیکون های جدید بروز رسانی شد، این در حالیست که با گذشت یک هفته هنوز عده زیادی از دانش آموزان به شاد دسترسی ندارد و بروز رسانی شاد برای آنها صورت نگرفته است.

,

با گذشت یک هفته از بازگشایی مدارس اما برخی از دانش آموزان هنوز وارد شاد نشده و از شاد و این شبکه آموزش ناامید شده اند، برخی از دانش آموزان این روزها  در واتساپ و تلگرام آموزش های درسی را فرا می گیرند و شاد همچنان با روند کندی در حال بروز شدن است.

,

نصراله بازگیران معاون آموزش و پرورش لرستان در گفت و گو با خبرنگار سفیر افلاک اظهار داشت: براساس برنامه پیش بینی شده دانشگاه علوم پزشکی هر هفته روزهای چهارشنبه وضعیت مناطق را از نظر قرمز، زرد و سفید اعلام می کند و این وضعیت از طریق آموزش و پرورش نیز به مدارس اعلام می شود.

,

وی افزود: طبق اعلام این وضعیت شرایط برای حضوری، نیمه حضوری و مجازی دانش آموزان برای ارائه دروس در نظر گرفته می شود و در مناطق قرمز اصل بر برگزاری کلاسها به صورت مجازی است البته در مناطقی که سفید باشد و پروتکل های بهداشتی در این مناطق انجام گردد کلاسها حضوری برگزار خواهد شد.

,

معاون آموزش و پرورش لرستان تصریح کرد: شورای هر مدرسه تصمیم به برگزاری کلاسها و ترکیب بندی کلاسها می کند و ما ملزم نکردیم که دانش آموزان در مدرسه باشند اما این بستر را فراهم کردیم که پروتکل های بهداشتی رعایت می شود و شرایط برای حضور دانش آموزان فراهم است.

,

وی عنوان کرد: در همین راستا مدیران هر مدرسه موظف شده اند تا طبق وضعیت منطقه اقدام به ارائه آموزشها به صورت حضوری و یا مجازی نمایند.

,

ضرورت مشارکت اولیا در سال تحصیلی جدید

, ضرورت مشارکت اولیا در سال تحصیلی جدید, ضرورت مشارکت اولیا در سال تحصیلی جدید,

بازگیران بیان کرد: اولیا را ملزم نمی کنیم که دانش آموزان در مدرسه حاضر شوند اما آموزش ها را ارائه می دهیم و امسال با توجه به شیوع کرونا و این که برخی آموزشها را از فضای مجازی و برخی به صورت مجازی فرا می گیرند، ضروری است تا  خانواده ها بیش از هر زمانی مشارکت نمایند و همکاری لازم را در این زمینه داشته باشند.

,

وی با اشاره به نگرانی و دغدغه والدین از بازگشایی مدارس افزود: این اعتماد را به خانواده ها می دهیم که هر جایی رعایت دستورالعمل ها نشود می توانند با شماره 33430083 تماس بگیرند و ما شخصا نظارت می کنیم و کارشناسان را برای بررسی اعزام خواهیم کرد.

,

وی با اشاره به ارائه برنامه ها در مناطق زرد گفت: در مناطق زرد با توجه به این که رعایت فاصله الزامی است و دانش آموزان گروه بندی می شوند که به صورت حضوری دروس را فرا گیرند، شورای مدرسه با مدیر تشخیص می دهند که چه دروسی با چه میزان ساعت برگزار گردد اما سلامتی و رعایت بهداشت در اولویت قرار دارد.

,

مشکلات شاد برطرف می شود

, مشکلات شاد برطرف می شود, مشکلات شاد برطرف می شود,

معاون آموزش و پرورش لرستان اظهار داشت: زمان برگزاری یک کلاس در مناطق زرد 35 دقیقه است و باید تعداد دانش آموزان در کلاس ها کم باشد؛ برخی هنوز دسترسی به شاد ندارند البته مشکلات و نواقص آن در حال برطرف شدن است و در بستر شاد هم به صورت آنلاین و هم آفلاین و تا 24 ساعت می توانند تدریس معلم را ببینند.

,

این روزها سایه کرونا همچنان در همه جا وجود دارد، بلاتکلیفی دانش آموزان در فضای مجازی و حضوری برای دریافت آموزشها مهمترین دغدغه سال تحصیلی شده که ضرروی است مسئولان مربوطه شرایط را به گونه ای فراهم کنند تا همه مدارس امکان ارائه آموزشها را خصوصا در مناطق زرد به صورت حضوری و مجازی داشته باشند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه