اخبار داغ

گزارش تصویری؛

زندگی ساده و بی آلایش عشایر شهرستان لنده

زندگی ساده و بی آلایش عشایر شهرستان لنده
سبک زندگی عشایر از دیرباز مورد استقبال همه علاقمندان به ساده زیستی و گردشگری روستایی و عشایری است که عشایر شهرستان لنده نیز باوجود همه پیشرفت ها هنوز این ساده زیستی را حفظ کردند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح زاگرس ، سبک زندگی در عشایر ایران به دلیل ساده زیستی و عدم تنوع طلبی سالانه حجم زیادی از علاقه مندان به سبک زندگی عشایر را به دل مناطق سردسیری می کشاند تا از نزدیک بر صفا و صمیمت عشایر و مهمتر از آن بر مهیمان نوازی آنان صحه بگذارند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس,

سبک زندگی عشایری در مناطق مختلف ایران به لحاظ سادگی تقریبا یکسان است ولی آداب و رسوم آنان در بیشتر مناطق با همدیگر نیز متفاوت است و همدلی و همزبانی در هنگام کوچ با همدیگر زیبایی های خاصی را به تصویر می کشاند.

,

شب نشینی ها و دور هم نشینی ها فارغ از فضای های مجازی و متیل گویی و داستان سرایی و اتحاد برای رفع مشکلات همدیگر و یاری رساندن به نیازمندان در مناطق عشایری از امتیازات ویژه عشایر است.

,

سبک زندگی عشایر استان کهگیلویه وبویراحمد برمبنای تولید و مصرف است چرا که خودشان تولید کننده محصولات خویش هستند و کمتر به نیازمندی های بیرون اتکا می کنند.

,

عشایر نقش مهمی در تامین فراوده های لبنی و گوشتی با تولید هزاران راس دام در طول سال دارند که ماحصل آن صادرات دام به استان ها و حتی کشورهای همسایه است.

,

صفا و صمیمیت و حتی سبک زندگی این عشایر در زیر به تصویر کشیده شده است:

,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه