اخبار داغ

فرآیند رأی‌گیری دور دوم انتخابات مجلس در دو شهرستان سمیرم و لنجان

فرآیند رأی‌گیری دور دوم انتخابات مجلس در دو شهرستان سمیرم و لنجان
دور دوم یازدهمین دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی در دو شهرستان سمیرم و لنجان استان اصفهان، با شرایط خاص و رعایت پروتکل‌های بهداشتی و با حضور ناظر بهداشتی در شعب اخذ رأی، ساعت ۸ امروز آغاز و تا ساعت ۱۸ ادامه خواهد داشت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صاحب نیوز؛ دور دوم یازدهمین دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی در دو شهرستان سمیرم و لنجان استان اصفهان، با شرایط خاص و رعایت پروتکل‌های بهداشتی و با حضور ناظر بهداشتی در شعب اخذ رأی، ساعت ۸ امروز آغاز و تا ساعت ۱۸ ادامه خواهد داشت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,

در شهرستان لنجان سه حوزه اصلی و فرعی دارد که در آن ۱۳۹ شعبه فعال است و از این تعداد ۱۲۲ شعبه ثابت و ۱۷ شعبه سیار هستند، از تعداد مورد اشاره در شهرستان لنجان ۱۱۴ شعبه شهری و ۲۵ شعبه روستایی هستند.

,

چهار حوزه اصلی و فرعی در شهرستان سمیرم وجود دارد که ۶۵ شعبه در آن فعال است که از این تعداد ۴۴ شعبه بصورت ثابت و ۳۱ شعبه بصورت سیار فعالیت خواهند کرد.

,

*رئیس ستاد انتخابات اصفهان: گزارش تخلف نداشته‌ایم

, *رئیس ستاد انتخابات اصفهان: گزارش تخلف نداشته‌ایم, *رئیس ستاد انتخابات اصفهان: گزارش تخلف نداشته‌ایم,

حیدر قاسمی اظهار کرد: تمامی شعب رای گیری از ساعت هشت صبح امروز بصورت آنلاین کار خود را آغاز کردند و تا الان روند خوب و عادی و طبیعی داشته‌اند و مشکل خاصی گزارش نشده است.

,

وی با بیان اینکه معمولات تخلفات بیشتر به زمان تبلیغات انتخاباتی برمی‌گردد خاطرنشان کرد: در این مورد هم مشکل خاصی به ما گزارش نشده است.

,

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان درباره حضور رای دهندگانی از شهرهای دیگر و یا موضوع خرید و فروش آرا گفت: پیش بینی‌های لازم در این خصوص پیش از انتخابات انجام شده و ابلاغات لازم صورت گرفته اما تاکنون چنین موضوعی به ما گزارش نشده است.

,

قاسمی با اشاره به اینکه مراجع رسیدگی به تخلفات انتخاباتی نهادهای مختلفی هستند، تصریح کرد: ستاد پیشگیری از تخلفات، حوزه بازرسی، و هیات نظارت مسائل مرتبط با تخلفات را در صورت بروز بررسی و رسیدگی خواهند کرد.

,

رییس ستاد انتخابات استان اصفهان خاطرنشان کرد: نکته قابل توجه این است که طبق قانون، مدت اخذ رای ۱۰ ساعت است و در این مرحله با توجه مباحث بهداشتی و تاکیداتی درباره پروتکل‌های بهداشتی وجود دارد تاکید شده که در مدت اعلام شده فرایند رای گیری انجام گیرد و احتمال کمی برای تمدید وجود دارد.

,

وی ادامه داد:  از تمام شهروندان واجد شرایط رای دادن در ۲ حوزه انتخابیه شهرستان‌های لنجان و سمیرم درخواست داریم که زمان خود را برنامه ریزی و مدیریت کنند تا در ساعات باقی مانده تا ساعت ۱۸ پای صندوق‌های رای حاضر شوند.

,

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان درباره میزان مشارکت در شعب انتخابی این استان افزود: میزان مشارکت معمولا در مرحله دوم پایین‌تر از مرحله اول است، اما در این ۲ شهرستان با توجه به اینکه زمینه قومیتی وجود دارد و از آنجا که رفتار انتخاباتی مردم در ساعات پایینی تعریف می‌شود الان نمی‌توان ارزیابی دقیقی در این خصوص داشت، علاوه بر آن باید بدانیم که بطور معمول حساسیت‌ها در مرحله دوم کمتر از مرحله اول است.

,

*برگزاری مطلوب انتخابات در چهار بخش شهرستان سمیرم

, *برگزاری مطلوب انتخابات در چهار بخش شهرستان سمیرم, *برگزاری مطلوب انتخابات در چهار بخش شهرستان سمیرم,

محمدرضا عسگریان ظهر امروز در جمع خبرنگاران در خصوص نحوه برگزاری مرحله دوم انتخابات اظهار داشت: مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در شهرستان سمیرم در 4 بخش مرکزی، وردشت، پادنا و پادنای اولیا درحال برگزاری است.

,

وی افزود: رای‌گیری در 65 شعبه اخذ رای که از این تعداد 31 شعبه سیار و 34 شعبه ثابت هستند در حال برگزاری است به نحوی که بیش از 2 هزار نفر عوامل اجرایی، نظارتی، بازرس و عوامل انتظامی وظیفه اخذ رای و نظارت‌های لازم را امروز برعهده دارند.

,

فرماندار سمیرم  بیان کرد: در خصوص نظارت‌های بهداشتی بیش از 70  ناظر بهداشتی هم در ستاد انتخابات و هم در شعب اخذ رای نظارت در فرایند های بهداشتی را به منظور پیشگیری از بیماری کرونا برعهده دارند.

,

وی تصریح کرد: تا الان تمامی نکات و پروتکل های بهداشتی به نحو احسنت در حال انجام است و امیدوار هستیم تا پایان رای‌گیری همشهریان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی ازجمله فاصله‌گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک در پای صندوق‌های رای حاضر شوند و رای خود را به صندوق بیاندازند.

,

*187 هزار نفر واجد شرایط در انتخابات لنجان هستند

, *187 هزار نفر واجد شرایط در انتخابات لنجان هستند, *187 هزار نفر واجد شرایط در انتخابات لنجان هستند,

خدامراد صالحی با بیان اینکه در مرحله نخست انتخابات مجلس یازدهم هیچ‌یک از داوطلبان حوزه انتخابیه شهرستان لنجان20 درصد رای مردم را کسب نکردند واز این جهت انتخابات در این شهرستان لنجان به دور دوم کشیده شد، اظهارداشت: با توجه به هماهنگی‌های انجام‌گرفته در ستاد هماهنگی امور اجرایی حوزه انتخابیه لنجان و با همکاری هیئت نظارت، هیئت اجرایی و هیئت بازرسی شهرستان صبح امروز فعالیت ساماندهی و برنامه‌ریزی برای اعزام صندوق‌ها به شعب اخذ رأی انجام شد و رأس ساعت هشت تعداد 139 شعبه اخذ رأی فعالیت خود را در انتخابات مرحله دوم یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ‌شهرستان لنجان آغاز کردند.

,

وی شهرستان لنجان را ایرانی کوچک با رنگین کمانی از قومیت‌های مختلف دانست و افزود: مردم شهرستان لنجان همواره در عرصه‌های مختلف هم گام با نظام مقدس جمهوری اسلامی حضوری پرشور داشته‌اند و قطعا در مرحله دوم یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی نیز در بزرگترین رویداد سیاسی سال 1399 شهرستان آگاهانه برای ادای تکلیف در پای صندوق های رای حاضر خواهند شد.

,

فرماندار شهرستان لنجان با بیان اینکه در این دوره از انتخابات 187 هزار و 783 نفر واجد شرکت در انتخابات هستند، تصریح کرد: براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، شعب اخذ رای توسط شهرداری‌های 9گانه، دهیاری‌ها و کارشناسان شبکه بهداشت و درمان به صورت منظم گندزایی می‌شوند و مردم نگرانی بابت بیماری کرونا نداشته باشند.

,

وی فرایند رای‌گیری را از ساعت 8 تا 18 اعلام و بیان کرد: پیشنهاد می‌شود مردم عزیز شهرستان لنجان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی ضمن استفاده از ماسک و همراه داشتن خودکار شخصی، در ساعت‌های اولیه رای‌گیری در شعبه‌های اخذ رای حاضر شوند ورای خود را به صندوق‌های رای بیندازند و حضور خود را به وقت پایانی انتخابات موکول نکنند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه