اخبار داغ

ائمه جمعه چهارمحال و بختیاری:

هتاکی به ساحت مقدس پیامبر نشانه آزادی بیان نیست/ دشمن با تمام قوا برای محو اسلام و مظاهر اسلامی در تلاش است

هتاکی به ساحت مقدس پیامبر نشانه آزادی بیان نیست/ دشمن با تمام قوا برای محو اسلام و مظاهر اسلامی در تلاش است
ائمه جمعه چهارمحال و بختیاری در خطبه‌های نمازجمعه این هفته هتاکی مجله فرانسوی به ساحت مقدس پیامبر اسلام را محکوم کردند و این اقدامات استکبار جهانی را در جهت ایجاد حواس پرتی بین مردم جهان نسبت به جنایت‌های صهیونیست و خباثت‌های آمریکا برشمردند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از جهانبین نیوز؛ ائمه جمعه چهارمحال و بختیاری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته هتاکی مجله فرانسوی به  ساحت مقدس پیامبر اسلام را محکوم کردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, به نقل از , جهانبین نیوز, ؛ ائمه جمعه چهارمحال و بختیاری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته هتاکی مجله فرانسوی به  ساحت مقدس پیامبر اسلام را محکوم کردند.,
حجت الله والمسلمین محمد علی نکونام، نماینده ولی فقیه در استان:
,

هتاکی به ساحت مقدس پیامبر نشانه آزادی بیان نیست

, هتاکی به ساحت مقدس پیامبر نشانه آزادی بیان نیست,

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد در خطبه های نماز جمعه این هفته ضمن محکوم کردن هتاکی مجله فرانسوی به ساحت مقدس پیامبر اکرم (ص) گفت: این اقدام فریبکارانه تحت لوای آزادی صورت گرفته است،اما نشانه آزادی بیان نیست.

وی افزود: استکبار جهانی از طریق بحث‌های حاشیه‌ای به‌ دنبال ایجاد حواس پرتی بین مردم جهان نسبت به جنایت‌های صهیونیست و خباثت‌های آمریکا است.

نکونام تصریح کرد: امارات متحده عربی تحت فشار آمریکا با علنی کردن پیوند خود با صهیونیست‌ها، قصد حواس‌پرتی مسلمانان و دور کردن آنان را از حاشیه اصلی دارند.

وی شیوع ویروس کرونا را یک امتحان الهی دانست و یادآور شد: ضمن رعایت پروتکل‌های بهداشتی نباید از شعائر اسلامی و اجتماعات بزرگ مانند نماز جمعه و اجتماعی‌های مهم بزرگ، اثرگذار و جهت‌دهنده فاصله بگیریم.

,
,
,
,
,
,
,

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد با اشاره به بازگشایی مدارس به ‌صورت حضوری و مجازی اظهار داشت: درصورت نبود مشکل، خطر، ضایعه و نگرانی خانواده‌ها، آموزش حضوری برکات خاص و ویژه دارد.

وی گفت: در غیر این‌صورت باید از همان فضای مجازی و به ‌خصوص شبکه شاد آموزش و پرورش بهره‌گیری کرد و در این راستا تسهیلات مورد نیاز برای خانواده‌ها و دانش‌آموزان باید فراهم شود.

نکونام به نگرانی مقام معظم رهبری، خانواده‌ها و مسوولان نظام جمهوری اسلامی در خصوص خطر و تهدید ناشی از ورود نوجوانان و جوانان به فضای مجازی اشاره کرد: مسوولان مدارس و والدین مراقب باشند و به دانش‌آموزان کمک کنند تا از خطرات فضای مجازی مصون بمانند و دچار گرفتاری و آسیب نشوند.

وی با اشاره به سفر رییس قوه قضاییه به چهارمحال و بختیاری افزود: استان مطالبه‌های فراوانی از قوه قضاییه داشت که بخاطر شرایط ناشی از شیوع ویروس کرونا و لزوم تلاش به‌منظور قطع زنجیره انتقال آن و اهمیت حفظ سلامت عمومی جامعه،نشست‌ها در حد محدودتر برگزارو با نتایج مطلوبی همراه شد.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد تصریح کرد: حضور حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی در روستای نمونه ایثارگری شیخ‌شبان شهرستان بن، بررسی مشکلات مرتبط با آب، ارائه درخواست تصمیم‌گیری عادلانه، نگاه خاص به حق مردم استان و قول ایشان مبنی بر پیگیری مسایل مربوطه از دستاوردهای این سفر به‌شمار می‌رود.

وی با اشاره به لزوم بهم‌پیوستگی نیروهای انقلابی در مقطع کنونی یادآور شد: در صورتی که این بهم‌پیوستگی انجام نشود، مشخص نیست دولت جوان مدنظر مقام معظم رهبری شکل بگیرد.

نکونام اظهار داشت: تک‌روی‌ها منجر به تحقق نتیجه مطلوب در آینده نخواهد شد و نیروهای انقلابی باید حول یک محور به‌نام ولایت حرکت کنند تا بتوان به نتایج مطلوب دست یافت.

وی با تسلیت سالروز شهادت امام سجاد (ع) بنابر روایتها در ۲۵ محرم و با اشاره به انفجار و تخریب مرقد مطهر حرمین امامین عسگریین سامرا در ۱۵ سال قبل به‌دست استکبار جهانی گفت: دشمن قصد ضربه زدن به شیعه دارد اما امروز این مکان به جایگاه رفیعی برای استقرار و فعالیت مکتب شیعه تبدیل شده است.

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

امام‌جمعه فارسان:

,

دشمن با تمام قوا برای محو اسلام و مظاهر اسلامی در تلاش است/ آموزش در افق نزدیک به سمت مجازی شدن پیش می‏رود

, دشمن با تمام قوا برای محو اسلام و مظاهر اسلامی در تلاش است/ آموزش در افق نزدیک به سمت مجازی شدن پیش می‏رود,

حجت‌الاسلام محسن ملک پور در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر فارسان گفت: سیزده آبان امسال، پنجاه و نهمین انتخابات ریاست جمهورى آمریکا برگزار مى‏شود.
 
وی افزود: دویست سال است که مردم آمریکا در چنبره چرخه‏ى معیوب قدرت، که در دستان دو حزب جمهوری‌خواه با نشان «فیل» و دمکرات با علامت «الاغ» است، گرفتار هستند. اکنون این دور از انتخابات توسط صاحب‌نظران آمریکایى و بین‏المللى مجموعه‌ای از «ترین‏ها» را به‏ خود اختصاص داده است. «بدترین»، «پرتنش‏ترین»، «عجیب‏ترین»، «سرنوشت‏سازترین»؛ این‏ها توصیفاتى است که به انتخابات آینده داده‏اند؛ اما ترامپ، انتخابات آینده را «فاسدترین» انتخابات تاریخ آمریکا مى‏داند. وى معتقد است، دموکرات‏ها پیشاپیش، «تقلب» در انتخابات را کلید زده‏اند و چنانچه این انتخابات به شکست وى منجر شود، فاسدترین انتخابات تاریخ آمریکا خواهد بود.
 
وی تصریح کرد: اوباما برجام رو نقض کرد، ترامپ از خارج شد؛ بعد یه عده منتظر هستند بایدن رأی بیاره و دوباره بگن دلواپس نباشید شما بزدل سیاسی هستید حالا چه اشکالی داره دوباره بریم مذاکره برجام 2 3 4؛
 
وی اظهار داشت: نقشه حرکت ملت ایران به سمت پیشرفت و قوت و رفع مشکلات مزمن اقتصادى و فرهنگى و اجتماعى فقط و فقط از مسیر فرهنگ ناب اسلامى و انقلابى و اتکاء به توان بیکران ایرانى مى‏گذرد. غیر از این خیانت محض است.
 
وی بیان داشت: دو سال پیش و در 20 مرداد ماه سال 1397 بود که، رئیس قوه قضائیه در نامه‏اى به رهبر معظم انقلاب اسلامى درخواست کرد، اجازه اقدامات ویژه در برخورد قاطع و سریع در چارچوب قانون مجازات اخلال‏گران در نظام اقتصادى کشور و قانون مجازات اسلامى داده شود. رهبر انقلاب اسلامى نیز با این درخواست موافقت فرمودند. پس از گذشت دو سال، آیت الله رئیسى طى درخواستى خواستار تمدید آن اجازه شد - برگزارى این دادگاه‏ها - حتى براى وابستگان مسؤولان ارشد نظام و مسؤولان متخلف دستگاه قضایى و برخى قضات متخلف- موجب شد، امیدوارى بیشترى به روند مبارزه عادلانه و ریشه‏اى با فساد در اذهان عامّه مردم به وجود آید و ان شاالله سفر ریاست محترم قوه قضاییه به استان هم برکات خود را در همین زمینه‌ها خواهد داشت
 
امام‌جمعه فارسان به آموزش مجازی اشاره داشت و گفت: مسئله مجازی شدن آموزش را نباید یک مسئله موقت و به دلیل مسائل کرونا دانست. این‌گونه نیست که به خاطر کرونا یک یا دو سال آموزش مجازی شود و بعد از آن دوباره به وضعیت قبل برگردد. بر اساس روندها، آموزش در افق آینده نزدیک (حداکثر ۵ تا ۱۰ سال آتی) به سمت مجازی شدن کامل، پیش می‏رود و تنها اثر کرونا، تسریع این فرآیند بود به‌طوری‌که بازه زمانی ۵ تا ۱۰ سال را به ۳ تا ۵ سال کاهش داد.
 
وی بیان داشت: دشمن با تمام قوا برای محو اسلام و مظاهر اسلامی در تلاش است و دولت‌های اسلامی در خواب هستند همین چند روز قبل در ایام شهادت امام حسین علیه‌السلام، همین افراطی‌های صهیونیست در منطقه مالمو در سوئد جائی که ادعای آزادی و آزاداندیشی و آزادی بیان دارند، در یک حرکت کاملاً افراط‌گرایانه و نژادپرستانه علیه اعتقادات و مقدسات اسلام به ساحت مقدس قرآن کریم اهانت کردند و این کتاب هدایت بشر را به آتش کشیدند و دل آزاداندیشان عالم و مسلمین را به درد آوردند. کنفرانس اسلامی و دیگران هم مثل همیشه خوابند و یا در فکر تدارک دیدن برای برقراری ارتباط با اسرائیل هستند؟ به تعبیر حضرت امام این‌ها با اصل دین و اسلام مخالف‌اند، چرا عده‌ای نمی‌خواهند بفهمند یا خود را به نفهمی زده‌اند.
 
وی افزود: سال ۹۳ وقتی نشریه فرانسوی شارلی ابدو به پیامبر اسلام (ص) توهین کرد و دولت فرانسه از آن حمایت کرد، روحانی نه‌تنها سکوت کرد که ظریف برای دیدار با وزیر خارجه فرانسه و مذاکره‌ درباره برجام عازم آن کشور شد!
 
وی عنوان داشت: حالا مجدداً همان نشریه موردحمایت دولت فرانسه به رسول خدا (ص) توهین کرده و روحانی و وزیر خارجه‌اش مهر سکوت بر لب زده‌اند و نهایتاً سخنگوی وزارت خارجه، آن را تحریک‌آمیز دانسته! سؤال: دستگاه دیپلماسی یک کشور اسلامی سیاست‌هایش را از کجا می‌گیرد؟

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

امام جمعه لردگان:

,

اقدام بی‌شرمانه و ننگین نشریه فرانسوی در توهین به ساحت مقدس پیامبر عظیم‌الشأن اسلام موجب جریحه‌دار شدن قلوب مسلمانان شده است.

, اقدام بی‌شرمانه و ننگین نشریه فرانسوی در توهین به ساحت مقدس پیامبر عظیم‌الشأن اسلام , موجب جریحه‌دار شدن قلوب مسلمانان شده است.,

حجت الاسلام سید مهدی تاج زاد امام جمعه لردگان در خطبه های نماز جمعه این هفته با توصیه به نمازگزاران و رعایت تقوا الهی گفت: خداوند متعال در قران کریم سفارش کردند به محبت کردن، انجام ندادن منکرات، اهل نماز بودن و... .
 
وی در ادامه به نقش امام سجاد(ع) در تداوم اهداف و جهت‌گیری حادثه کربلا و عاشورا اشاره کرد و گفت: روزگار امام سجاد(ع) قطعاً یکی از دشوارترین، ظلمانی‌ترین و دهشتناک‌ترین مرحله‌ تاریخی تشیع است و در عین حال درس آموزترین و نقش ‌آفرین‌ترین مرحله است. اگر بخواهیم به این حقیقت برسیم، باید به قبل از حادثه عاشورا برگردیم تا مشاهده کنیم چه اتفاقی افتاده است و امام سجاد(ع) چه کار کرده است.
 
تاج زاد، ظواهر زندگانی امام سجاد(ع) را در پنج مورد بیان کرده است: اول اینکه امام خیلی دعا دارد و سبک دعای امام هم با بقیه ائمه(ع) فرق می‌کند. دوم :  امام سجاد(ع) تعداد زیادی برده خریده است.  سوم : . هیچ امامی به اندازه‌ حضرت سجاد(ع) انفاق ندارد. برخلاف آنچه که در ذهن ماست که بیشترین انفاق از حضرت علی(ع) بوده است.  چهارم،  امام سجاد(ع) برای حادثه کربلا بسیار گریه کرده است.  و پنجم:  امام یک دوره فقه دارد و اختصاصاً کتاب حج، زهد و حقوق دارد.
 
وی افزود: دعاهای امام سجاد(ع) مکرراً صلوات دارد. امام سجاد(ع) با صلوات فرستادن مرتب که همان سبک «اللهم صل علی محمد و آل محمد» و «اللهم صل علی محمد و آل بیته» است، ما را به این نکته توجه داده است که پیامبر و آل او در مسیر حق و هدایت انسان به سمت قله‌ها هستند، نه افراد دیگر. اتفاقاً بعد از این صلوات بلافاصله یک مسأله‌ اجتماعی یا سیاسی یا اخلاقی مطرح است.
امام جمعه لردگان افزود: امام در قالب دعا، دین را بازسازی کرده است.

نظارت میدانى ؛  وظیفه مهم مجلس‌
خطیب جمعه لردگان به سفر دکتر محمدباقرقالیباف  به خوزستان اشاره کرد و گفت: مهم‌ترین شاخصه‌ى مسؤولین نظام اسلامى، بعد از التزام به شرع مبین و آرمان‌هاى انقلاب اسلامى، مردمى‌بودن و حضور مستمر در بین مردم است.
وی تصریح کرد: رئیس مجلس شوراى اسلامى، بنابر وعده‌ى اعلام شده در ابتداى استقرار در منصب ریاست قوه مقننه، به وعده خود عمل کرد و طى یک سفر چهار روزه به خوزستان، بدون تشریفات  با اقشار مختلف مردم به‌خصوص محرومان و مستضعفان به گفتگوى رو در رونشست.وی گفت: این‌گونه سفرها هم تزریق امید و اعتماد به مردم است و هم موجب تحرک بیشتر مسؤولان هر منطقه و هم تصحیح‌کننده و ارتقاء‌دهنده‌ى نگاه مسؤولان به مشکلات توده‌ى مردم و نیز تأثیرگذار در سیاستگذارى‌ها و برنامه‌ریزى‌ها است .
 
مجازی شدن آموزش  و   لزوم   مواجهه  فعال مردم  و  مسئولین 
امام جمعه لردگان با شروع سال تحصیلی جدید گفت:  باشروع سال تحصیلی، آموزش مجازی رشد بیشتری خواهد یافت. لازم است، والدین محترم در این باره آگاهی‌های لازم را داشته باشند. .
وی بیان داشت: براساس روندها، آموزش در افق آینده نزدیک (حداکثر ۵ تا ۱۰ سال آتی) به سمت مجازی شدن کامل ، پیش می‌رود و تنها اثر کرونا ، تسریع این فرآیند بود به طوری که بازه زمانی ۵ تا ۱۰سال را به ۳تا ۵ سال کاهش داد. یعنی بر اساس پیش‌بینی‌های فعلی، در افق حداکثر ۵ سال آینده، بیش از نیمی از آموزش کشور بایستی به سمت مجازی شدن پیش رود و این مسئله موضوعی نیست که با کاهش موج کرونا کاهش یابد. اگر این فرض را بپذیریم بایستی مسئله فضای مجازی و آموزش مجازی را به گونه‌ای متفاوت قلمداد کرده و برای آن برنامه‌ریزی نماییم.
 
وی با توصیه هایی خطاب به مسئولان گفت: ایجاد زیرساخت‌های بومی و سالم و امن برای گسترش آموزش مجازی در کشور (با کاهش استفاده از بسترها و زیرساختهای غیر بومی)دوم، توزیع متناسب امکانات مجازی به‌گونه‌ای که در موضوع دسترسی به فضای مجازی ، فاصله طبقاتی ایجاد نشود. یعنی طبقات مختلف جامعه دسترسی به این آموزش و زیرساختها را داشته باشند .
و سوم: ارائه خدمات حمایتی برای اینکه خانواده‌ها ابزارهای لازم برای آموزش مجازی را تهیه کنند،
 
امام جمعه لردگان در پایان با محکومیت مجله فرانسوی گفت: اهانت نشریه فرانسوی به ساحت مقدس پیامبر اکرم (ص) و قرآن کریم برای چندمین بار با بهانه آزادی بیان و سکوت رئیس جمهور ناتوان و احمق فرانسه، دلیل اهانت آنها عصبانیتی است که نسبت به اسلام دارند و  دومین هدف آنها مردم را به فکر دیگری انحراف کنند که می‌خواهند ذهن مردم را مغشوش کنند و دلیل سوم می‌خواهند میزان حساسیت و غیرت دینی مسلمانان را بسنجند و  می‌خواهند عادی سازی کنند ولی مردم و علمای جهان اسلام بیذارند  و اعلام انزجار می کنند و پاسخ منطقی و قاطع به آنان می‌دهند.
 
انتهای پیام/

,
,
,
,
,
,
,
,
,
, نظارت میدانى ؛  وظیفه مهم مجلس‌,
,
,
,
, مجازی شدن آموزش  و   لزوم   مواجهه  فعال مردم  و  مسئولین ,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه