اخبار داغ

امام جمعه دالاهو:

ویلاهایی که به صورت نامشروع ساخته شده اند حاصل لقمه حرام است/ سفرهای اخیر روسای قوای مققنه و قضاییه نمونه رفتار مردمی کارگزاران حکومت

ویلاهایی که به صورت نامشروع ساخته شده اند حاصل لقمه حرام است/ سفرهای اخیر روسای قوای مققنه و قضاییه نمونه رفتار مردمی کارگزاران حکومت
حجت الاسلام ساداتی گفت: حرام هایی که این روزها در قالب ویلاهایی که به صورت نامشروع در نقاط شمالی و دیگر نقاط کشور سر به فلک کشیده از کجا آمده و چگونه به اینجا رسیدند زیرا از روز اول مانع لقمه حرام خوردن نشدند پس حرام ساختند، حرام فکر کردند و حرام عمل کردند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شبکه اطلاع رسانی مرصادنیوز , حجت الاسلام سیدمحمدعلی ساداتی در خطبه های این هفته نماز جمعه شهرستان دالاهو با توصیه همگان به رعایت تقوای الهی اظهار داشت: یکی از آثار رعایت تقوای الهی پیروزی و رستگاری در دنیا و آخرت است به گونه ای که کسی که تقوای الهی را معیار اعمال خود قرار دهد خداوند به وی وعده رستگاری می‌دهد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه اطلاع رسانی مرصادنیوز,

امام جمعه دالاهو تصریح کرد: یکی از مصادیق تقوای الهی، اجتناب از مال حرام است زیرا لقمه حرام، دین، عقل و ایمان را از بین خواهد برد و به فکر پدید و عمل زشت و رفتار ناشایست تبدیل می شود.

,

وی با بیان اینکه اگر از خوردن لقمه حرام جلوگیری نشود انسان مرتکب بدترین اعمال می‌شود، افزود: یکی از اشتباهات بزرگی که سبب شد افرادی که امام حسین(ع ) را به شهادت، این جنایت را مرتکب شوند این بود آنها قبل از اینکه به ارتکاب حرام دست بزنند، حرام خور شدند.

,

حجت الاسلام ساداتی خاطرنشان کرد: به گونه ای که در روز عاشورا وقتی که امام حسین(ع) آنها را نصیحت کرد که من فرزند پیغمبر شما هستم هرچه گفتند در جان آن‌ها اثر نکرد بنابراین آن جمله تاریخی را فرمودند که شما را به راه راست و هدایت دعوت می‌کنم؛ همچنین امام حسین(ع) فرمودند کسی که از من اطاعت کند از رهیافتگان خواهد بود و کسی که از من سرپیچی کند نابود خواهد شد اما همه شما امروز از من عصیان خواهید کرد و حرف من در شما اثر نخواهد کرد زیرا  شکمهایتان از حرام پر شده است.

,

امام جمعه دالاهو خاطر نشان کرد: رسول(ص ) فرمودند از به کار بردن یک سنگ حرام در بنا و ساختمان بپرهیزید و یک خشت حرام در ساختن منزل نیاورید زیرا اساس ویرانی را به دنبال خواهد داشت.

,

وی عنوان کرد: حرام هایی که این روزها در قالب ویلاهایی که به صورت نامشروع در نقاط شمالی و دیگر نقاط کشور سر به فلک کشیده از کجا آمده و چگونه به اینجا رسیدند زیرا از روز اول مانع لقمه حرام خوردن نشدند پس حرام ساختند، حرام فکر کردند و حرام عمل کردند.

,

 از مهم‌ترین شاخص‌های کارگزاران حکومت مردمی بودن است

,  از مهم‌ترین شاخص‌های کارگزاران حکومت مردمی بودن است,

حجت الاسلام ساداتی گفت: یکی از ویژگی‌های کارگزار جامعه اسلامی این است که با مردم رفت و آمد کند؛ ممکن است عده ای به کارگزاران جامعه اسلامی مراجعه کنند و عده ای نیایند با این حال حضور در بین مردم باعث می شود درد مردم را از نزدیک لمس کنیم و این اثر بخش خواهد بود.

,

وی با بیان اینکه باید با مردم از روی فروتنی رفتار کنیم و نه از روی کبر، پست و مقام و ارباب و رعیتی، عنوان کرد: نمونه های زیادی از مردمی بودن می توان مثال زد مثلاً در روزهای اخیر رئیس قوه مقننه به خوزستان سفر کرد تا از نزدیک دردهای مردم را احساس کند و این متفاوت است تا اینکه در مجلس بنشیند و مشکلات را به وی گزارش دهند؛ همچنین رئیس قوه قضاییه شانزدهمین سفر استانی خود را به شهرکرد انجام داد تا بسیاری از مشکلات را از نزدیک و چهره به چهره حل ‌کند.

,

هر زمان دشمنان در جبهه مقاومت شکست خوردند به قرآن و پیامبر(ص ) جسارت کردند

, هر زمان دشمنان در جبهه مقاومت شکست خوردند به قرآن و پیامبر(ص ) جسارت کردند,

حجت الاسلام ساداتی درباره اهانت به ساحت مقدس پیامبر(ص ) گفت: اهانت نشریه فرانسوی به پیامبر(ص ) نشان می‌دهد هر زمانی که آنها در جبهه مقاومت و مبارزه شکست خوردند قرآن و پیامبر(ص ) که محور اجتماع مسلمانان جهان هستند را مورد خدشه و جسارت قرار دادند.

,

امام جمعه شهرستان دالاهو گفت: در سال ۲۰۰۵ نیز پس از جنگ ۳۳ روزه آنها همین کار را انجام داده و در واقع عقده درونی خود را به این وسیله نشان داده اند.

,

وی تصریح کرد: دومین علت این است که مردم دنیا در حال بیدار شدن هستند و افکار عمومی، نخبگان جهانی و دانشمندان علیه طاغوت ها و تفکر لیبرالیستی غربی بیدار شده اند و امروز دیگر نه تنها از تهران و قم و مساجد مرگ بر آمریکا گفته می شود بلکه در شهرهای آمریکا نیز پرچم مرگ بر آمریکا را به دست گرفتند؛ بنابراین آنها با چنین اهانت‌هایی می خواهند حواشی ایجاد کنند و افکار را معطوف به این جریان سازی ها کنند.

,

حجت الاسلام ساداتی خاطرنشان کرد: همچنین ممکن است در آینده چند عنصر تکفیری را اجیر کنند و به پای اسلام بگذارند و افکار جهانی را به سمت خود معطوف کنند و این از ترفندهای تکراری آنها است.

,

وی افزود: آنها با این کار می‌خواهند میزان حساسیت ما را بسنجند و بفهمند نسبت به پیامبر(ص ) و قرآن چه واکنشی نشان می‌دهیم؛ همچنین می خواهند قبح جسارت به پیامبر(ص ) را بشکنند تا پیامبر مقدس نباشد.

,

امام جمعه دالاهو گفت: همه افراد باید در جامعه نسبت به این موضوع عکس العمل نشان دهند و این حرکت زشت را محکوم کنند که نشان می دهد که زنده هستیم و رصد می کنیم.

,

 

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه