وی افزود: برقراری عدالت آموزشی یعنی اینکه بهگونهای برنامهریزی شود که برای مثال در امر بهرهمندی از آموزش در فضای مجازی دانشآموزانی که در دورترین نقطه روستایی زندگی میکند بتوانند مانند دانشآموزی که در نقطه ثقل و مرکزی زندگی میکند از امکانات برخوردار باشد.
رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، گفت: نباید بهگونهای باشد که دانشآموزی از بهترین امکانات آموزشی برخوردار باشد ولی در مقابل دانشآموز دیگری برخوردار نباشد.
وی با طرح این سؤال که آیا تمام دانشآموزان از اینترنت برخوردار بوده و همه از امکانات لازم برخوردار هستند؟، تصریح کرد: باید گفت که همه دانشآموزان دسترسی به امکانات ندارند و از سوی دیگر شاید نتوانند در ساعت مشخصی که دروس تدریس میشود، به آن دسترسی داشته باشند.
تضاد عدالت آموزشی با برخورداری و عدم برخورداری از امکانات آموزشی
عیسی زاده اظهار کرد: اینکه برخی دانشآموزان برخوردار و برخی دیگر برخوردار نباشند در تضاد با عدالت آموزشی است و لازم است تا مسئولان آموزشوپرورش و مربوطه به این نکته توجه داشته باشند.
وی تصریح کرد: در شرایط فعلی بعید میدانم که عدالت آموزشی بهصورت ۱۰۰ درصد تحقق یابد و یقین ندارم که اینگونه باشد.
پرورش در شرایط فعلی در نظام آموزشی مغفول نماند
نماینده مردم میاندوآب در مجلس شورای اسلامی، در ادامه با تأکید بر اهمیت امور تربیتی و پرورشی در مدارس، گفت: نمره امور پرورشی درزمانی که کلاسها و مدارس کاملاً حضوری بود، به نظرم از ۱۰۰ میتوانست ۱۰ بگیرد و اکنون نیز که آموزش غیرحضوری شده؛ وضعیت مشخص است!
وی با تأکید بر اینکه باید فضای معنوی و موضوعات تربیتی و پرورشی را در مدارس و آموزشوپرورش تقویت کرده و پرورش نباید در نظام آموزشوپرورش مغفول بماند، افزود: در راستای این موضوع نیز مانند معلمین که در مدارس حضور مییابند، روحانیون و معلمان قرآن و نماز در مدارس حضور پیدا کنند و درزمینهٔ تقویت امور پرورشی و تربیتی از ظرفیت آنها استفاده کرد.
عیسی زاده در ادامه بابیان اینکه روحیه معنوی عامل پیروزی انقلاب اسلامی بود، اظهار کرد: باروحیه معنوی و استکبارستیزی در مقابل استکبار جهانی ایستادگی کردهایم و باید این روحیه معنوی و استکبارستیزی را در بین نسل حاضر تقویت کنیم.
وی با تأکید بر اینکه باید به موضوع تربیت و پرورش اهمیت داد، گفت: دانشآموزان و معلمین آن مقطع زمانی باروحیه معنوی که بالاتر از آموزش هم بود، در جبههها حاضر میشدند و امروز نیز در عرصه علمی و فرهنگی این روحیه معنوی و پرورشی موردتوجه بوده و تعلیم که مقدم بر تربیت است در آموزشوپرورش نیز تحقق یابد.
انتهای پیام/
ارسال دیدگاه