اخبار داغ

کارشناس مسائل اقتصادی:

شهریورماه بازار فرابورس دچار افت شدید شد/برای جلب اعتماد مردم مشکلات ریشه‌ای برطرف شود

شهریورماه بازار فرابورس دچار افت شدید شد/برای جلب اعتماد مردم مشکلات ریشه‌ای برطرف شود
شهرانی گفت: از آنجاکه تبلیغات عمومی زیادی برای فعالیت در بورس شده است خیلی‌ها فکر می‌کنند این بازی ضرر ندارد، این تبلیغات باعث شد که مردم عادی دارایی‌های خود را بفروشند و وارد بورس شوند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از جهانبین نیوز؛ این روزها نگاه خیلی‌ها به تابلوی بورس خیره مانده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, جهانبین نیوز,

هر خبری از بازار سهام می‌تواند آن‌ها را ناامید یا عصبانی کند. از ابتدای شهریورماه بازار فرا بورس دچار افت شدید شده است، با عنایت به این که در این بازار اشخاص حقیقی بسیاری فعال هستند، متضرر شده و این نوسان و زیان را ناشی از مدیریت نادرست بازار می‌دانند و به شیوه های مختلف اعتراض خود را بیان داشته و درخواست رسیدگی و پاسخ دارند.

,

بسیاری به امید سودهای بالا و رشد یکباره سرمایه وارد بازار سهام شدند؛ اما روند بازار طی یک ماه گذشته مسیری متفاوت از گذشته را طی کرد و همین تغییر مسیر باعث خشم و نگرانی بسیاری شده است.

,

یکی از همشهریان فارسانی نسبت به زیان های این روزهای بورس در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی پیرغار گفت: من 50 میلیون وام گرفته است و آن را در بورس سرمایه‌گذار کرده‌ام. حالا نسبت به هر نوسانی در بورس زود عصبانی می‌شوم و همیشه استرس دارم.

,

وی تصریح کرد: کسانی هستند که دارایی‌ خود را فروختند، یا شخصی که ماشین خود را که با آن مسافرکشی می‌کرده فروخته و با امیدی به بورس آمده است.

,

شهرانی بیان داشت: بزرگ‌ترین اشتباه ما تازه‌واردها این بود که بازار سرمایه را با بازار پول اشتباه گرفتیم فکر می‌کردیم بورس چیزی شبیه به بانک است، پولت را در بورس می‌گذاری و سود خوبی می‌گیری.

,

کارشناس مسائل اقتصادی در گفتگو با خبرنگار ما گفت: ازآنجاکه تبلیغات عمومی زیادی برای فعالیت در بورس شده است خیلی‌ها فکر می‌کنند این بازی ضرر ندارد، این تبلیغات باعث شد که مردم عادی دارایی‌های خود را بفروشند و وارد بورس شوند؛ یعنی افرادی که هیچ دانش بورسی نداشتند. طبیعی است که این افراد در صورت سود نکردن با ناکامی رو‌به‌رو می‌شوند.

,

شهرانی بیان کرد: بارها عنوان کرده‌ام که پس‌انداز خود را وارد بازار کنید نه دارایی خود؛ همه می‌دانند آینده این بازار چگونه است، اما در این بازار افرادی را داریم که برای خرید شرکت‌های ورشکسته دولتی در بورس خانه و خودروی خود را فروختند.
 
وی در پایان گفت: برای جلب اعتماد مردم نسبت به بورس باید مشکلات ریشه‌ای بین سازمان بورس و شرکت‌های بورسی برطرف شود و به‌صورت ریشه‌ای و با برنامه‌ریزی تدابیری اندیشیده شود که مردم به سمت سرمایه‌گذاری در بورس ترغیب شوند و بی‌اعتمادی مردم به بورس به حداقل برسد.

,
,
,



انتهای پیام/

,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه