اخبار داغ

تراژدی غمبار تصادفات جاده ای؛

چشم های مادرانه ای که برای همیشه منتظر به در می‌ماند

چشم های مادرانه ای که برای همیشه منتظر به در می‌ماند
منتظر شدم تا بزرگ شوی، منتظر ماندم تا روزی سر سفره عقدت، عقده های انتظارم را با دانه های اشک پاک کنم. من همیشه در انتظار بودم ، امروز هم منتظر هستم تا مرگم فرا برسد و در دیار آخرت هم را ببینیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کردتودی، آیا تو معنی انتظار را درک می کنی؟ اگر لحظه ای به نگاه او خیره شوی انتظار را با تمام زجرهایش لمس خواهی کرد. چشمان آن مادر فرتوت، چشمانی که با تو گفت وگو می کنند، با تو که حالا قد کشیده ای و سرو قامتت به زمین و زمان فخر می فروشد. آیا در نگاه مادر می خوانی گلایه های تنهایی را؟!

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کردتودی,

نگاهی که لرزان است و نمناک! لحظه ای در نگاهش زل بزن تا بشنوی آوای تنهایی اش را. خوب گوش کن! راحت می توانی بشنوی، او می گوید: ۹ ماه در انتظار ماندم تا صدای اولین گریه ات، آخرین ثانیه انتظارم باشد. اما نشد! باز هم منتظر ماندم تا راه رفتنت گل های قالی را معطر کند. تو راه رفتی و با هر بار زمین خوردنت گل قلب من پرپر شد، تو بر روی سرزمین دلم قدم می گذاشتی اما هیچ وقت نفهمیدی! منتظر شدم تا بزرگ شوی، منتظر ماندم تا روزی سر سفره عقدت، عقده های انتظارم را با دانه های اشک پاک کنم. من همیشه در انتظار بودم ، امروز هم منتظرم منتظر هستم تا مرگم فرا برسد در دیار آخرت هم را ببینیم.

,

مادری جوان که بعد از تصادف پسر جوانش گویی سال ها پیرتر شده ناله و فغان های از سر حزن و ناچاری خود را سر داده است؛ آرام و بیصدا در کنج خانه اش منتظر نشسته اما اشک هایش هنوز هم جاری اند و نشان از غمی کهنه در وجودش می دهند که گذر زمان را هم امیدی به خوب شدنش  نیست.

,

نام پسرش را بر زبان می آورد و خاطره هایش را دوست دارد برای همه تعریف کند اما اشک ها و بغض کهنه اش توانش را کم کرده است؛ پای میز خاطرات پسر نشسته و زندگی برایش پازل بی معنایی شده است که چیدن تکه هایش در کنار همدیگر نمیتواند انگیزه اش به زندگی را برگرداند.

,

می گوید اطرافیان هم می گویند تو تنها نیستی و چه مادران بسیاری همانند من نیز پسران خود را بر اثر تصادف از دست داده اند؛ اما  این حرف ها و غم مادران دیگر از غم من نخواهد کاست همانطوریکه دیدن قبرستان هایی پر شده از جوانان پرپر شده هم تسلی خاطر هیچ مادر داغداری نیست. جوابی که ناتوانی ات در تسلی بخشی در برابر غم های بزرگ را به رخ می کشاند!

,

تصویری از خودروی مچاله شده ای که تمام سرنشینانش جان باختند! تا ابد چنگ بر دل می زند! ارزیابی کارشناسانه ای که خودرو، جاده و راننده به یک نسبت مقصر شناخته می شوند! دل های شکسته شده!  چشمان منتظر پدر و  مادر،  بغض های در تاریکی یک برادر کوچکتر و بهانه های دخترکی کوچک که آمدن برادر را انتظار می کشد و اشک های بیصدایش با این دلیل که چرا علی دیگر به خانه نمی آید را در هیچ خبری و تصویری نمی توان خواند و اینها همان سطرهای نوشته نشده و خوانده نشده اخبار و حوادث مرتبط با تصادفات هستند.

,

هفته‌ای نیست که ناقوس مرگ در جاده‌های کردستان به صدا درنیاید و خانواده‌ها را سیاه‌پوش نکند.

,

فراتر از  آهن های مچاله شده ای که در کنار اخبار و حوادث مرتبط با تصادفات می بینیم! روح ها و روان های مچاله شده و داد و فغان مادران و خانواده هایی است که دیده و خوانده نمی شوند!

,

تصادفات را با عدد و رقم هم نخواهیم اشاره کنیم! همان سرخط خبرهایی که روزانه با آنها مواجه هستیم و برای ما یک سطر خبر بیشتر نیست و در نهایت آهی که باز هم تصادف و باز هم جوانی برای همیشه خانواده اش چشم به راهش باقی می مانند؛ اما بسیارند مادارن، همسران و فرزندانی که زندگی هایشان چقدر با این تصادفات از مسیر خود خارج شده است.

,

حکایتی یکنواخت کشته و زخمی شدن افرادیکه اهمیت آن برای خوانندگان صفحه حوادث روزنامه ها، سایت ها و کانال های در ابعاد و تعداد کشته شدگان است ولی تار و پود زندگی هایی را تا همیشه از هم باز می کند رشته در هم تنیده شده چیزی به نام زندگی را!

,

فراتر از آهن ها، انسان ساخته شده از روح و عاطفه قرار دارد ؛ موجودی که شایسته نیست در مثلث خطای انسانی، خودرو و جاده نا ایمن اینگونه مورد آزار و اذیت قرار گیرد. افسردگی ها و اضطراب هایی که در پی تصادفات بر جوامع تحمیل می شود نیاز به واکاوی و توجه دارد. توجهی که شاید در هر جایگاهی اعم از عامل انسانی، خودروسازی و جاده سازی ، احساس مسئولیت و دقت و اهمیت به جان انسان ها را بیشتر کند.

,

به راستی این داستان تنها مادرعلی نیست بلکه مادرها و مادرهای زیادی در استان کردستان چشم به دل جاده ها سپرده اند تا بلکم پسرشان، همسرشان و خانواده شان برگردند ولی به راستی چرا اقدامی اساسی در حل مشکلات جاده های استان کردستان صورت نمی گیرد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه