اخبار داغ

دانا گزارش می دهد؛

دولتمردانی که خیز انتخاباتی برداشته‌اند/ درکابینه روحانی چند کاندیدای ریاست جمهوری حضور دارد؟

دولتمردانی که خیز انتخاباتی برداشته‌اند/ درکابینه روحانی چند کاندیدای ریاست جمهوری حضور دارد؟
سئوال اساسی اینجاست که این دولتمردان درحوزه کاری خود چه اقدامات مثبتی انجام داده اند که می خواهند در پست ریاست جمهوری آنرا تکرار کنند و از سوی دیگر راهبرد آنان چیست.
[

به گزارش خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ وضعیت اقتصادی و اجتماعی امروز کشور به شدت به سیاست های دولت یازدهم و دوازدهم که راهبرد درهای باز را در دستور کار خود قرار داده بود باز می گردد. از ماجرای برجام گرفته که تا به امروز مشکلات فراوانی در آن وجود دارد تا مسئله تولید در کشورمان که با توجه به اینکه دولت همه تخم مرغ های خود را در سبد سیاست خارجی قرار داده است، بی توجهی فراوانی به این حوزه شده و تولید با مشکلات مضاعفی روبروست.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
حالا که در آستانه انتخابات ریاست جمهوری 1400 قرار داریم زمزمه های حضور برخی از اعضای کابینه روحانی در این انتخابات شنیده می شود. از یکسو «اسحاق جهانگیری» معاون اول دولت روحانی که از ابتدای دولت یازدهم تا به امروز در این سمت قرار داشته است، یکی از گزینه های مطرح است. عملکرد وی که در حوزه دلار 2400 تومانی که به دلار جهانگیری معروف شد، به شدت زیر سئوال است، در انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم هم به عنوان کاندیدای پوششی روحانی در انتخابات حضور یافت.
, حالا که در آستانه انتخابات ریاست جمهوری 1400 قرار داریم زمزمه های حضور برخی از اعضای کابینه روحانی در این انتخابات شنیده می شود. از یکسو «اسحاق جهانگیری» معاون اول دولت روحانی که از ابتدای دولت یازدهم تا به امروز در این سمت قرار داشته است، یکی از گزینه های مطرح است. عملکرد وی که در حوزه دلار 2400 تومانی که به دلار جهانگیری معروف شد، به شدت زیر سئوال است، در انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم هم به عنوان کاندیدای پوششی روحانی در انتخابات حضور یافت.,
 
,
از سوی دیگر، محمد جواد ظریف کاندیدای بالقوه دیگری است که از سوی روزنامه های اصلاح طلب نام وی مطرح شده است. اخیرا روزنامه شرق مطرح کرد که اگر «جو بایدن» پیروز کارزار انتخابات ریاست جمهوری آمریکا شود، ظریف گزینه خوبی برای کاندیداتوی است  تا موضوع برجام را تکمیل کند.
, از سوی دیگر، محمد جواد ظریف کاندیدای بالقوه دیگری است که از سوی روزنامه های اصلاح طلب نام وی مطرح شده است. اخیرا روزنامه شرق مطرح کرد که اگر «جو بایدن» پیروز کارزار انتخابات ریاست جمهوری آمریکا شود، ظریف گزینه خوبی برای کاندیداتوی است  تا موضوع برجام را تکمیل کند., از سوی دیگر، محمد جواد ظریف کاندیدای بالقوه دیگری است که از سوی روزنامه های اصلاح طلب نام وی مطرح شده است. اخیرا روزنامه شرق مطرح کرد که اگر «جو بایدن» پیروز کارزار انتخابات ریاست جمهوری آمریکا شود، ظریف گزینه خوبی برای کاندیداتوی است  تا موضوع برجام را تکمیل کند.,
 
,
همچنین « سورنا ستاری» معاون علمی و فناوری رئیس جمهور نیز به عنوان گزینه دیگری مطرح می شود. وی که از معدود جوانان اعضای کابینه روحانی است، در این حوزه مکررا نامش به عنوان یک گزینه مطرح اما بی حاشیه مطرح شده است.
,
 
,
این روزها بیشتر از گذشته نام «رضا اردکانیان» وزیر نیروی دولت روحانی به عنوان یکی دیگر از کاندیداهای مطرح ریاست جهوری نام برده می شود. وی چند طرح مثبت در وزارت خود را پیش برده است. از طرح «الف و ب» گرفته تا طرح برق مجانی برای مشترکان کم مصرف از جمله این موارد بود که بسیاری از اقدامات را در سال آخر دولت را تبلیغاتی عنوان می کنند.
,
 
,
روزنامه اصلاح طلب آرمان در این باره می نویسد: « گرچه جریانات سیاسی در پی برنامه‌ریزی برای حضور موفق در انتخابات هستند اما بسیاری از کاندیداهای بالقوه انتخابات پیش‌رو را می‌توان از درون دولت مستقر جست‌وجو کرد. اشخاصی مثل جهانگیری، ظریف، آذری‌جهرمی و حتی سورنا ستاری.»
,
 
,
, ,
 
,
این روزنامه می افزاید: « نباید ضلع سوم این انتخابات یعنی دولت و اعتدالگرایان را از نظر دور بداریم. دولت حسن روحانی پرشده از افرادی که هر یک می‌توانند در قامت رئیس‌جمهور بالقوه‌ای ظاهر شود و کمتر چهره‌ای در دولت است که نامی از او برای حضور در 1400 به میان نیامده باشد. در این راستا در دولت روحانی چهره‌هایی هستند که بسیار موردتوجه رسانه‌ها برای کنشگری در آوردگاه 1400 به شمار می‌آیند.»
,
 
,
گمانه زنی های مختلفی درباره اینکه دولتمردان به عنوان کاندیدای ریاست جمهوری به کارزار انتخابات 1400 وارد شوند، وجود دارد که تا زمان ثبت نام انتخاباتی در حد احتمال باقی می ماند اما سئوال اساسی اینجاست که این دولتمردان درحوزه کاری خود چه اقدامات مثبتی انجام داده اند که می خواهند در پست ریاست جمهوری آنرا تکرار کنند و از سوی دیگر راهبرد آنان چیست. زیرا راهبرد دولت روحانی سبب ساز ایجاد مشکلات مضاعفی در کشور شد و وضعیت کنونی نیز به شدت به سب این راهبرد بوده است.
, گمانه زنی های مختلفی درباره اینکه دولتمردان به عنوان کاندیدای ریاست جمهوری به کارزار انتخابات 1400 وارد شوند، وجود دارد که تا زمان ثبت نام انتخاباتی در حد احتمال باقی می ماند اما سئوال اساسی اینجاست که این دولتمردان درحوزه کاری خود چه اقدامات مثبتی انجام داده اند که می خواهند در پست ریاست جمهوری آنرا تکرار کنند و از سوی دیگر راهبرد آنان چیست. زیرا راهبرد دولت روحانی سبب ساز ایجاد مشکلات مضاعفی در کشور شد و وضعیت کنونی نیز به شدت به سب این راهبرد بوده است., گمانه زنی های مختلفی درباره اینکه دولتمردان به عنوان کاندیدای ریاست جمهوری به کارزار انتخابات 1400 وارد شوند، وجود دارد که تا زمان ثبت نام انتخاباتی در حد احتمال باقی می ماند اما سئوال اساسی اینجاست که این دولتمردان درحوزه کاری خود چه اقدامات مثبتی انجام داده اند که می خواهند در پست ریاست جمهوری آنرا تکرار کنند و از سوی دیگر راهبرد آنان چیست. زیرا راهبرد دولت روحانی سبب ساز ایجاد مشکلات مضاعفی در کشور شد و وضعیت کنونی نیز به شدت به سب این راهبرد بوده است.,
 
,
انتهای پیام/
,
 
,
 
,
 
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه