اخبار داغ

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری:

آموزش، اولین گام در مسائل کاری است

آموزش، اولین گام در مسائل کاری است
مدیر کل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری چهارمحال و بختیاری گفت: آموزش مسئله مهمی است که اگر شورا ویا شهردار احساس کند در مسائل کاری به آموزش نیاز داردباید حتما" درخواست دهد و دوره برگزار شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از جهانبین نیوز؛ محمد علی طاهری مدیر کل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری امروز در پنجمین کارگاه آموزشی اعضای شوراهای اسلامی شهرها وروستاهای شهرستان کیار  با اشاره به اشکالاتی که بعضاً هیات های تطبیق بر مصوبات شوراهای اسلامی گرفته  گفت:  ایراداتی از سوی دستگاه های نظارتی بر مصوبات شوراهای اسلامی واصل می شود که نشان از این است که یک سری قوانین و مقررات مورد نظر  به درستی عمل نمی شود.

وی هدف از برگزاری دوره های آموزشی را بررسی مسائل علمی و تخصصی کاری و بحث و رفع ابهامات عنوان و خاطر نشان کرد : قانون وظایف تشکیلات و انتخابات شوراهای اسلامی به عنوان یکی از قوانین مهم در کشور که از سال 1377 رسماً اجرایی گردید اصطلاحاتی در آن قانون بر اساس تغییراتی که در سطح زندگی شهروندی بوده حاصل شد و مفاد این قانون یکی از نهاد های مردمی و نماد واقعی دموکراسی را ایجاد می کند، به نحوی که پارلمان محلی قوانین و مقرراتی را تصویب نموده که همه مسئولین نظام باید بر این قوانین و بر اساس قانون اساسی به آن تمکین و در حد اختیارات آن را اجرا کنند.

مدیر کل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری با اشاره به تصویب آئین نامه مالی شهرداری ها افزود: برای اولین بار در کشور مقرر گردیده نظام بودجه ریزی از بودجه ریزی برنامه ای به بودجه ریزی اقتصادی سوق یابد که متاسفانه عدم آشنایی شوراهای اسلامی با بودجه ریزی از بدیهیات است و امیدواریم با برگزاری دوره های اموزشی مشکلات رفع گردد.

طاهری بیان داشت: بودجه نویسی محدودیت منابع در مقابل نامحدود بودن مصارف است و دیون اکثر شهرداری ها و دهیاری ها بعلت این است که بدون داشتن درآمد هزینه می کنند.

وی اظهار داشت: در سیاست ها و راهبرد های بودجه افزایش بهره وری و تکالیف شهروندی مطرح است و در بحث ارتقای آموزش شهروندی مواردی که مبتلا  است باید به روز اطلاع رسانی شود.

طاهری خاطر نشان کرد : شوراهای اسلامی دو مقوله قانونگذاری و نظارت را دنبال نموده و نسبت به تشرح و آموزش مواردی از قانون شوراها و شهرداری ها از جمله  ماده  80 ، 95  قانون شوراها، ماده  50 قانون مالیات بر ارزش افزوده ، ماده 25 ، 23  و 45 آئین نامه مالی شهرداری ها،  ماده 69 ،65 ،79 ،55 قانون شهرداری  و ماده 17 الی 22 قانون محاسبات عمومی اقدام نمود.

آموزش به عنوان  رکن اصلی و اساسی در اداره امور است

سعید صالحی سرپرست فرمانداری شهرستان کیار در پنجمین کارگاه آموزشی اعضای شوراهای اسلامی شهرها وروستاهای این شهرستان گفت: آموزش جز ارکان مدیریتی است  و باید در بحث آموزش و دریافت اطلاعات و قوانین به روز باشیم.

وی تصریح کرد:  شوراهای اسلامی به عنوان یک نهاد مردم سالاری دینی و محلی می توانند به دلیل ارتباط و نزدیکی در بین مردم انتظارات مردم و مطالبات و نیاز های منطقه را به عنوان راویان به مسئولان انتقال دهند.

صالحی خاطر نشان کرد:  همه خواسته ها به حق است اگر در چارچوب ارزش ها  باشد ، اگر مسئولین و همچنین شوراهای اسلامی خود را به قانون مسلح کرده و اطلاعات علمی قانونی و حقوقی و شرح وظایف را به روز نموده در دوران خدمت دچار تخلفی نمی شوند.

وی اذعان داشت:  آموزش به عنوان  رکن اصلی و اساسی در اداره امور است و باید فرا گرفته شود شهردار و شورایی موفق است که در رابطه با آموزش و شرح وظیفه و وظایفی که به او محول می شود کاملا بروز باشید چرا که اگر سخنران خوبی هستید و تحت فشار مردم نیز می باشید باید اطلاعات شما نیز در خصوص شرح وظایف خود کامل باشد.
 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, , جهانبین نیوز,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, آموزش به عنوان  رکن اصلی و اساسی در اداره امور است,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه