اخبار داغ

مدیرکل بیمه سلامت خراسان شمالی:

۲۲ هزار بیمه شده رایگان سلامت برای دریافت دفترچه مراجعه نکردند

۲۲ هزار بیمه شده رایگان سلامت برای دریافت دفترچه مراجعه نکردند
محسن رعنایی با بیان اینکه 54 هزار و 264 نفر از افرادی که پاسخ ارزیابی وسعشان اعلام شده، مشمول استفاده از بیمه رایگان سلامت شده اند، گفت: از این تعداد تاکنون 22 هزار نفر پیگیر دریافت دفترچه شان نشده اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محسن رعنایی، مدیرکل بیمه سلامت خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار عصراترک اظهار داشت: از آغاز فرآیند ارزیابی وسع بیمه ای سلامت تاکنون 75 هزار و 635 نفر در سامانه، درخواست ارزیابی وسع داده اند که نتیجه 73 هزار و 222 مشخص شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصراترک ,

رعنایی با اشاره به اینکه در استان خراسان شمالی تعداد 32 دفتر خدمات پستی جهت پاسخگویی به روال ارزیابی وسع مردم هماهنگ شده است، گفت: افراد فاقد  پوشش بیمه ای یا استفاده کنندگان فعلی از خدمات بیمه ای رایگانباید در این سامانه ثبت نام کنند تا نوع جدید پوشش بیمه ای آنها صادر شود.

,

وی گفت: در استان خراسان شمالی از بین افراد متقاضی برای شرکت در آزمون وسع 72 درصد جزو گروه‌های رایگان بیمه سلامت قرار گرفتند.

,

مدیرکل بیمه سلامت استان خراسان شمالی با بیان اینکه 54 هزار و 264 نفر از افرادی که پاسخ ارزیابی وسعشان اعلام شده است مشمول  استفاده از بیمه رایگان سلامت شده اند، گفت: از این تعداد تاکنون 32 هزار و 300 نفر برای دریافت دفترچه مراجعه کرده اند و 22 هزار نفر پیگیر دفترچه شان نشده اند.

,

رعنایی اظهار داشت: ارزیابی وسع، توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی صورت می گیرد و معمولا یک ماه زمان نیاز دارد تا پاسخ به افراد متقاضی ارسال شود.

,

وی با بیان اینکه معیارهای ارزیابی وسع، اعلام نشده است، گفت: اما براساس مراجعات افراد و اعتراض به نوع بیمه ای که برای آنها درنظر گرفته شده است، معمولا افرادی که پس انداز بانکی، سفر به خارج کشور، داشتن اتومبیل خارجی، و قطع یارانه به هر دلیلی داشته اند از لیست پوشش بیمه ای 100 درصد رایگان خارج شده اند.

,

رعنایی ادامه داد: همچنین 6 هزار و 773 نفر در این سامانه در گروه پرداخت 50 درصدی بیمه سلامت قرار گرفته اند که باید حدود 340 هزار تومان به ازای هر نفر از اعضای خانواده در طول یک سال را پرداخت کنند.

,

وی افزود: همچنین تعداد هفت هزا رو 500 نفر در دهک های 5 و6 قرار دارند که برای این گروه باید حق بیمه کامل را پرداخت کنند اما طی تعهداتی می توانند 50 درصد تخفیف داشته باشند.

,

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: علاوه براین دوهزار و 854 نفر دردهک هفت و یک هزار و 700 نفر در دهک های 8، 9 و 10 قرار گرفته اند که باید هزینه بیمه را به صورت کامل پرداخت کنند.

,

رعنایی یادآور شد: لازم به توجه است که پوشش بیمه ای سلامت افراد در دهک های یک تا سه کاملا رایگان، دهک 4 تا 6، پرداخت 50 درصدی، دهک 7 به بالا باید به صورت کامل هزینه بیمه را پرداخت کنند که این حق سرانه بیمه به صورت سالانه مصوب می شود.

,

وی گفت: متاسفانه از آغاز اجرای عملیات ارزیابی وسع تاکنون اخباری در رابطه با اینکه بیمه سلامت از مردم پول دریافت می کند فضای ذهنی نادرستی ایجاد کرده است، درحالی که باتوجه به آمارهای اعلام شده به خوبی مشهود است که نیمی از افرادی که مشمول استفاده از بیمه سلامت رایگان شده اند نیز برای دریافت دفترچه شان مراجعه نکردند.

,

رعنایی اضافه کرد: براساس اعلام وزارت کار، تعاون  و رفاه اجتماعی هشت درصد از مردم تمکن مالی پرداخت 100 درصدی بیمه سلامت و 8 درصد دیگر تمکن مالی 50 درصدی این بیمه را دارند اما باتوجه به اینکه سالهای زیادی است از خدمات درمانی کاملا رایگان برخوردار بوده اند پذیرش این موضوع برایشان دشوار است.

,

 

,

19 مجهول الهویه تحت پوشش درمانی بیمه سلامت استان

,

مدیرکل بیمه سلامت خراسان شمالی با اشاره به اینکه افراد مجهول الهویه فاقد هر گونه کارت ملی، شناسنامه و هویت ملی هستند، اظهار داشت: این افراد با مراجعه به بیمارستان ها به دلیل نداشتن بیمه و هویت بیمارستان ها را دچار مشکل می کردند.

,

وی ادامه داد: در سال جاری 19 نفر از افراد مجهول الهویه که توسط بهزیستی استان به بیمه سلامت معرفی شدند تحت پوشش خدمات درمانی این بیمه قرار گرفتند که 90 درصد هزینه بستری این افراد توسط بیمه سلامت پرداخت می شود.

,

رعنایی اضافه کرد: همچنین 47 نفر از مددجویان زندانی که پوشش بیمه ای نداشتند و برای دریافت خدمات بیمه ای دچار مشکل بودند، تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفتند.

,

 

,

انتهای پیام / رحمانی

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه