اخبار داغ

محقق و پژوهشگر حوزه ارتباطات:

شبکه ملی اطلاعات زیر ساخت اصلی ایجاد دولت الکترونیک است

شبکه ملی اطلاعات زیر ساخت اصلی ایجاد دولت الکترونیک است
سید وحید اسماعیلی گفت: اجرای صحیح طرح شبکه ملی اطلاعات امکان دسترسی پر سرعت به تمام دستگاه های دولتی، سازمانها و شرکتهای خصوصی را برای کاربران تامین می کند و در واقع زیر ساخت اصلی ایجاد دولت الکترونیک است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سید وحید اسماعیلی آتشگاه در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی سبلان‌ما، اظهار داشت: در راستای حاکمیت بیشتر بر فضای مجازی و حوزه تبادل اطلاعات حسب نیاز کشور، ایده راه اندازی شبکه ایی از اینترنت که وابستگی به کشور ثالثی نداشته باشد در دولت های قبلی مطرح شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سبلان‌ما,

وی افزود: هدف از شبکه ملی اطلاعات ایجاد بستر و فضایی که محل قرارگیری داده ها و دیتاسنترها و همچنین درگاه ها ارتباطی که فقط در کنترل جمهوری اسلامی ایران بوده و در هیچ یک از بخش ها دخالت کشور خارجی را شاهد نباشیم؛ در واقع شبکه ملی اطلاعات مکمل شبکه جهانی اینترنت است.

,

 محقق و پژوهشگر  حوزه ارتباطات گفت: یکی از اهداف اصلی این طرح جدا از بحث امنیت و اقتصادی موضوع ، فراهم آوردن امکانی است که به هر دلیلی در صورت قطع احتمالی ارتباط ایران به شبکه جهانی اینترنت، دسترسی به شبکه داخلی، اطلاعات مورد نیاز کشور بصورت کامل برقرار شده و در اینصورت امکان مسیر یابی از طریق خارج از کشور میسر نمی شود.

,

اسماعیلی تصریح کرد: در صورت اجرای صحیح طرح شبکه ملی اطلاعات، امکان دسترسی پر سرعت تمام دستگاه های دولتی، ارگانها، سازمانها، شرکتهای خصوصی و ... را برای کاربران تامین کند؛ شبکه ملی اطلاعات در واقع در صورت اجرای صحیح،می تواند زیر ساخت اصلی ایجاد دولت الکترونیک باشد.

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه