اخبار داغ

چماق زورگویی مسئولان جهاد کشاورزی بر سر مرغداران؛

بیکاری ۳۴۰ مرغدار سنتی به دنبال باطل شدن مجوز کسب/ بازار آزاد مقصد نهایی سهمیه نهاده‌های دامی مرغداران

بیکاری ۳۴۰ مرغدار سنتی به دنبال باطل شدن مجوز کسب/ بازار آزاد مقصد نهایی سهمیه نهاده‌های دامی مرغداران
رضا بحرینی گفت: سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان به واسطه باطل کردن مجوز کسب ۸۰ مرغداری سنتی در ۳ روستا، سبب بیکار شدن ۳۴۰ نفر از اهالی این منطقه شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان، از ابتدای شیوع ویروس کرونا صنعت مرغداری با مشکلات عدیده ای مواجه شده، مشکلاتی که بسیاری از واحدهای تولیدی این حوزه را به تعطیلی کشانده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

در این بین تامین نهاده های دامی به عنوان بزرگ ترین سد راه جوجه ریزی مطرح شده، البته مقادیری نهاده دامی دولتی توسط سازمان های متولی توزیع شده که سبب اعتراض مرغداران صنعتی و سنتی شده است.

,

رضا بحرینی نماینده مرغداران سنتی روستاهای چشمه گز، بوج و بی بی حیات در ارتباط با مشکلات مرغداران استان کرمان به خبرنگار ما گفت: در سال های ابتدایی انقلاب اهالی این روستاها مرغداری های کوچکی در منازل خود داشتند و نیاز شهر کرمان را برطرف می کردند.

,

تامین ۸۰ درصد از نیاز مرغ استان کرمان توسط مرغداری های سنتی

, تامین ۸۰ درصد از نیاز مرغ استان کرمان توسط مرغداری های سنتی, تامین ۸۰ درصد از نیاز مرغ استان کرمان توسط مرغداری های سنتی,

وی افزود: ۸۰ درصد نیاز شهر کرمان تا چند سال پیش توسط همین مرغدارای ها تامین می شد، متاسفانه مرغداری های سنتی را تعطیل کرده و شرط ادامه فعالیت را ساخت مکانی خارج از روستا بیان کردند.

,

نماینده مرغداران سنتی روستاهای چشمه گز، بوج و بی بی حیات مطرح کرد: در دوران دفاع مقدس بعد از تاسیس بسیج سازندگی مجوزهایی برای ادامه کار مرغداری های سنتی صادر شد، این مرغداری ها در شرایطی اداره می شد که همه کارکنان، اعضا یک خانواده بودند.

,

بحرینی اظهار کرد: ۸۰ واحد مرغداری در این ۳ روستا وجود دارد و حدود ۳۴۰ نفر از اهالی روستا از این راه کسب درآمد می کنند، اکنون جهاد کشاورزی مجوزهای ما را باطل کرده است.

,

وی یادآور شد: نمایندگان زیادی از سوی مرغداران راهی جهاد کشاورزی شدند که در ادامه راه دست از حمایت مرغداران کشیده و در راستای منافع خود حرکت کردند.

,

نماینده مرغداران سنتی روستاهای چشمه گز، بوج و بی بی حیات بیان کرد: جهاد کشاورزی تاکید بسیاری بر راه اندازی مرغداری های صنعتی در این ۳ روستا دارد، در حالیکه به علت نبود برق و آب راه اندازی مرغداری های صنعتی امکان پذیر نیست.

,

بحرینی عنوان کرد: پزشک دامپزشک در مرغداری های ما حضور دارد و در صورتی که مرغ ما دچار مشکل باشد سریعا معدوم می شود حال آنکه در مرغداری های صنعتی گاهی افراد به واسطه رابطه هایی که دارند، از معدوم کردن مرغ های بیمار خودداری می کنند.

,

بیکاری ۳۴۰ مرغدار سنتی به دنبال باطل شدن مجوز کسب

, بیکاری ۳۴۰ مرغدار سنتی به دنبال باطل شدن مجوز کسب, بیکاری ۳۴۰ مرغدار سنتی به دنبال باطل شدن مجوز کسب,

وی ادامه داد: در حالیکه ۳۴۰ نفر از مرغداران این روستاها بیکار شده اند، مسئولان علاوه بر لغو مجوزها، سهمیه گازوئیل ما را کنسل کرده و اشتغال پایدار اهالی منطقه را از بین برده اند.

,

نماینده مرغداران سنتی روستاهای چشمه گز، بوج و بی بی حیات تاکید کرد: نمی شود که اشتغال ۳۴۰ نفر را نادیده گرفت، جهاد کشاورزی یا زمین برای ساخت مرغداری در اختیار اهالی منطقه قرار دارد و یا اجازه ادامه فعالیت به شکل سابق را به مرغداران دهد.

,

بحرینی تصریح کرد: ما در کنار مرغداری، کشاورزی و دامداری هم انجام می دادیم اما این تصمیم جهاد کشاورزی آینده اقتصادی اهالی روستا را به ورطه نابودی کشانده است.

,

وی افزود: تشدید خشکسالی ها نیز درآمد اندکی را که از کشاورزی تامین می شد، تهدید می کند حال چگونه می خواهند با از بین بردن اشتغال روستائیان از مهاجرت به شهرها و آسیب های اجتماعی که به دنبال فقر و بیکاری ایجاد می شود، جلوگیری کنند.

,

چماق زورگویی مسئولان جهاد کشاورزی بر سر مرغداران کرمانی

, چماق زورگویی مسئولان جهاد کشاورزی بر سر مرغداران کرمانی, چماق زورگویی مسئولان جهاد کشاورزی بر سر مرغداران کرمانی,

نماینده مرغداران سنتی روستاهای چشمه گز، بوج و بی بی حیات ابراز کرد: برای حمل و نقل مجبوریم هزینه گازوئیل آزاد را پرداخت کنیم، نهاده های دامی به با دلیل عدم داشتن مجوز به ما تعلق نمی گیرد.

,

بحرینی اذعان کرد: در زمان فروش و بارگیری مرغ به هر قیمتی که بخواهند مرغ ما را می خرند و اگر اعتراض کنیم می گویند شما غیر قانونی فعالیت می کنید و تهدید به پلمپ کردن مرغداری می کنند.

,

وی یادآور شد: روزی که ما مرغداری خود را تاسیس کردیم جوجه به قیمت ۱ قران از ما می خریدند و قرار بود برای ما کشتارگاه تاسیس کنند، حال با گذشت ۳۰ سال عاقبت این کشتارگاه ها به کجا رسیده است؟

,

نماینده مرغداران سنتی روستاهای چشمه گز، بوج و بی بی حیات تاکید کرد: از مسئولان درخواست داریم تا در نشستی با حضور نمایندگان مرغداران پاسخ سوالات ما را بدهند و راه حل مشکلات ما را بیان کنند.

,

بحرینی ابراز کرد: چرا نهاده های دامی دولتی بین مرغداری های صنعتی توزیع می شود اما چیزی عاید مرغداری های سنتی نمی شود؟ چه کسی پاسخگوی ۳۴۰ روستایی بیکار است؟

,

تعطیلی مشاغل روستایی، مهاجرت به شهرها را چندین برابر کرده است

, تعطیلی مشاغل روستایی، مهاجرت به شهرها را چندین برابر کرده است, تعطیلی مشاغل روستایی، مهاجرت به شهرها را چندین برابر کرده است,

وی ادامه داد: متاسفانه تعطیلی مرغداری های سنتی روستائیان را به شهر کشانده و به علت نداشتن درآمد آسیب های اجتماعی و تخلفات را افزایش داده است.

,

در ادامه محمدرضا عسکری نماینده و سخنگوی سابق مرغداران مرغ گوشتی استان کرمان اظهار کرد: هفته گذشته به دنبال بیان مشکلات مرغداران سنتی کرمان در یک جلسه فرمایشی از مقام خود عزل شدم.

,

وی افزود: به دنبال بی توجهی مسئولان کسب و کار مرغداران سنتی فدای بهره های سنگین بانکی شده و همه سرمایه ما در اختیار دلالان قرار گرفته است.

,

این مرغدار سنتی کرمانی مطرح کرد: بخش اعظمی از امنیت غذایی استان و ارتزاق مردم از پروئتین ارزان توسط این واحدهای تولیدی تامین می شود.

,

عسکری عنوان کرد: راهکار رهایی از این تورم لجام گسیخته، نا به سامانی بازار توزیع، ناعادلانه بودن توزیع نهاده های دامی نسبت به سایر استان ها توجه به مشکلات تولیدکنندگان از جمله مرغداران سنتی است.

,

بازار آزاد مقصد نهایی سهمیه نهاده های دامی مرغداران سنتی

, بازار آزاد مقصد نهایی سهمیه نهاده های دامی مرغداران سنتی, بازار آزاد مقصد نهایی سهمیه نهاده های دامی مرغداران سنتی,

وی ادامه داد: اینکه ۲۴ ساعت به مرغدار برای خرید نهاده های دامی آن هم به صورت غافلگیرانه مهلت می دهد، بی علت نیست و پس از پایان این زمان کوتاه نهاده ها سر از بازار آزاد در آورده و ما باید با قیمت چندین برابر آن را تامین کنیم.

,

این مرغدار سنتی کرمانی بیان کرد: این نحوه مدیریت سبب شده تا مرغداران در سراشیبی ورشکستگی قرار گیرند و امنیت غذایی مردم به خطر افتد اما همچنان مسئولان در سکوت به کار خود ادامه می دهند.

,

عسکری تاکید کرد: چرا در قیمت گذاری مرغ زنده کرمان باید اختلاف زیادی بین قیمت  تولیدکننده و مصرف کننده وجود داشته باشد، مرغ زنده در استان کرمان ارزان تر از سایر استان ها است و مصرف کننده با قیمتی بالاتر از سایر استان ها باید آن را خریداری کند؟

,

قیمت گذاری ناعادلانه قیمت مرغ، مرغداران را به وادی ورشکستگی سرازیر کرده است

, قیمت گذاری ناعادلانه قیمت مرغ، مرغداران را به وادی ورشکستگی سرازیر کرده است, قیمت گذاری ناعادلانه قیمت مرغ، مرغداران را به وادی ورشکستگی سرازیر کرده است,

وی یادآور شد: در هنگام خرید متاسفانه خریداران به هیچ یک از پیامک های نرخ گذاری توجه نمی کنند، پول مرغداران را ۵۰ روز پس از خرید می دهند، اما نکته مهم اختلاف قیمت میان تولیدکننده و مصرف کنندگان است که به جیب دلالان سرازیر می شود.

,

این مرغدار سنتی کرمانی اذعان کرد: علی رغم کمبود مرغ در کرمان و نیاز استان به جوجه ریزی و تولید بیشتر قیمت مرغ زنده در استان کمتر از یزد است در حالیکه قیمت مصرف کننده حدود ۲ هزار تومان بیشتر است.

,

عسکری توضیح داد: مسئولان باید پاسخگو باشند و بگویند چرا تولیدکنندگان و مصرف کنندگان را در این چرخه باطل قرار داده اند و ۳۰ سال است که حل مشکلات ما بازیچه دست مسئولان شده است.

,

وی افزود: در این مدت حتی یک بار هم متولیان تولید پای درد و دل تولیدکنندگان ننشسته اند تا از مشکلات آن ها با خبر شوند، چرا در استان کرمان مسئولان از سایر استان ها برای خودکفایی در تولید مرغ الگوبرداری نمی کنند.

,

این مرغدار سنتی کرمانی اظهار کرد: از واپسین روزهای پایانی سال ۹۸ تاکنون اغلب مرغداری ها حتی از نوع صنعتی تنها یک بار جوجه ریزی کرده اند و مسبب آن فقط مسئولان بی خیالی است که نسبت به مشکلات بی توجه اند.

,

عسکری عنوان کرد: ایجاد یک کارگروه با حضور دست اندرکاران تولید، توزیع و مسئولان ارشد سازمان های ذی ربط و چاره اندیشی نسبت به نحوه قیمت گذاری مرغ در استان کرمان می تواند شرایط را بهبود بخشد.

,

افزایش ۸۰ درصدی واکسن های ایرانی دام، دور از چشم مسئولان

, افزایش ۸۰ درصدی واکسن های ایرانی دام، دور از چشم مسئولان, افزایش ۸۰ درصدی واکسن های ایرانی دام، دور از چشم مسئولان,

وی ادامه داد: در شرایط نا به سامان اقتصادی از ابتدای سال تاکنون واکسن ایرانی مرغ ۸۰ درصد و واکسن خارجی ۲۵۰ درصد گران تر شده است، سازمان حمایت از تولیدکنندگان چه نقشی در این بین دارد؟

,

این مرغدار سنتی کرمانی گفت: استان سیستان و بلوچستان یک بازار مصرف دائمی برای کرمان بود، به دلیل اینکه غالب مردم این استان از اهل سنت هستند، مرغ را به صورت زنده خریداری می کنند، همین بازار هم از اواخر خرداد ماه با بستن مسیرها از بین رفت.

,

عسکری مطرح کرد: مسئولان می گویند دولت به ما ۳۰ درصد سهمیه نهاده های دامی دولتی داده است و ۷۰ درصد این نیاز از بازار آزاد تامین می شود، حال چگونه است که مسئولان متولی تعیین قیمت هستند.

,

وی یادآور شد: صنعت مرغداری در حال حاضر با بحران جدی رو به رو است، کاهش قیمت مرغ به میزان کمتر از قیمت تمام شده برای توایدکنندگان محصول سیاست ناکارآمد مسئولان جهاد در سیستم توزیع نهاده های دامی و عدم توان تخصصی است.

,

آمار غلط مربوط به توزیع نهاده های دامی، داغی بر دل های مرغداران

, آمار غلط مربوط به توزیع نهاده های دامی، داغی بر دل های مرغداران, آمار غلط مربوط به توزیع نهاده های دامی، داغی بر دل های مرغداران,

این مرغدار سنتی کرمانی ابراز کرد: مسئولان به جای پاسخگویی به بحرانی که خود ایجاد کرده اند، به جای رسیدگی به مشکلات تولیدکنندگان، اقدام به ترور شخصیت نمایندگان تولیدکنندگان می کنند.

,

عسکری متذکر شد: مسئولان امر با آمار غلطی که از توزیع نهاده های دامی می دهند، نمک بر زخم تولیدکنندگان می پاشند و انگیزه مرغداران را برای ادامه فعالیت از بین بردند.

,

وی افزود: مرغداران از اسفند سال گذشته اقدام به جوجه ریزی نکرده اند و بارها مسئولان با ما تماس گرفته اند و گفته اند جوجه ریزی انجام ندهیم بدون اینکه فکر کنند ما درآمد خانواده خود را از کجا باید تامین کنیم.

,

این مرغدار سنتی کرمانی تاکید کرد: افرادی برای قیمت گذاری مرغ کرمان تصمیم می گیرند که مرغ را در رستوران های مجلل نوش جان کرده اند، مسئول بی درد خبر از رنج های مردم ندارد.

,

عسکری در پایان خاطرنشان کرد: ما برای همه گفته هایمان مدارک و مستندات کافی داریم، از مسدولان جهاد کشاورزی استان، سازمان حمایت از حقوق تولیدکننده و مصرف کننده، اتحادیه مرغداران و سازمان صمت استان درخواست داریم در میزگردی با حضور نمایندگان مرغداران پاسخگوی دلایل ثبات مشکلات باشند.

,

لازم به ذکر است پس از پایان این گفتگو با مسئول امور دام سازمان جهاد کشاورزی برای برگزاری این میز گرد تماس برقرار شد و به زودی نشستی با حضور اعضا سازمان های مربوطه برای رفع مشکلات مرغداران توسط پایگاه خبری راه آرمان برگزار می شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه