اخبار داغ

در جلسه شورای اداری و با حضور برخی نمایندگان مجلس صورت گرفت

بررسی مسائل و مشکلات بخش کهریزک

بررسی مسائل و مشکلات بخش کهریزک
جلسه شورای اداری بخش کهریزک با موضوع بررسی مسائل و مشکلات بخش کهریزک با حضور توانگر، خضریان، سیدنظام الدین موسوی، یزدی‌خواه، نادری و رضاخواه نمایندگان مجلس شورای اسلامی، فرماندار ری، بخشدار کهریزک، امام جمعه بخش کهریزک و سایر مسئولین در محل بخشداری کهریزک برگزار شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به گزارش شبکه خبری تهران نیوز، جلسه شورای اداری بخش کهریزک با موضوع بررسی مسائل و مشکلات بخش کهریزک با حضور توانگر، خضریان، سیدنظام الدین موسوی، یزدی‌خواه، نادری و رضاخواه نمایندگان مجلس شورای اسلامی، فرماندار ری، بخشدار کهریزک، امام جمعه بخش کهریزک و سایر مسئولین در محل بخشداری کهریزک برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه خبری تهران نیوز,
 
,
امین بابایی بخشدار کهریزک در ابتدای این جلسه به شرح مشکلات اصلی بخش کهریزک پرداخته و اظهار داشت: بهشت زهرا (س) بار سنگین ترافیکی را به ارمغان آورده و شهرداری تهران به تعهدات خود درمورد ساخت پل‌های روگذر و زیرگذر عمل نکرده است. سرانه ورزشی شهر کهریزک با وجود استعدادهای فراوان بسیار پایین بوده و برای حمایت از قشر جوان باید با همت و اهتمام بیش‌تری پا به عرصه گذاشت.
,
بابایی تصریح کرد: مجتمع آرادکوه نیز از دیرباز مشکلات متعدد زیست محیطی را برای مردم منطقه ایجاد کرده که متاسفانه راهکار مناسبی برای کاهش این آسیب‌ها ارائه نشده است و امیدواریم نمایندگان مجلس توجه بیش‌تری به آن داشته باشند.
,
 
,
حجت الاسلام والمسلمین استیری امام جمعه بخش کهریزک در جلسه شورای اداری بخش کهریزک بیان داشت: یکی از نکاتی که باید همه به آن توجه داشته باشیم استفاده از فرصت‌هایی است که در زندگی به‌وجود می‌آید. پیامبر عظیم الشان اسلام(ص) می‌فرمایند: ۵ فرصت برای هر شخص در زندگی پیش می‌آید، اول جوانی قبل از پیری، دوم غنیمت شمردن سلامتی قبل از بیماری، سوم بی‌نیازی را قدر بدانیم قبل از اینکه نیازمند شویم، چهارم اوقات فراغت قبل از مشغول شدن و پنجم زندگی قبل از مرگ.
,
استیری اامه داد: اگر امروز به این جلسه دعوت شدیم به سبب موقعیت و شغلی است که داشته‌ایم و این فرصتی است که باید آن را مغتنم بشماریم و طوری رفتار کنیم که حواشی بر متن غلبه پیدا نکرده و از وظیفه اصلی غفلت نکنیم؛ وظیفه اصلی خدمت به مردم است که نباید آن را فراموش کنیم.
,
 
,
استیری تاکید کرد: مردم از شما نمایندگان توقع دارند هر چند وقت یکبار حوزه انتخابیه خود را مورد بررسی و رصد قرار دهید و از مشکلات و معضلات این منطقه به خوبی آگاه شوید تا با لمس مشکلات بخش کهریزک در جهت مرتفع کردن آن قدم بردارید.
,
 
,
امام جمعه بخش کهریزک خاطر نشان کرد: اهانت به پیامبر عظیم الشان اسلام (ص) و قرآن کریم نشان از جهل و ناتوانی بدخواهان اسلام است، اگر این افراد به قرآن تسلط داشته باشند نام پیامبران خود را دیده، به قران کریم اهانت نمی‌کنند و این کتاب آسمانی را آتش نمی‌زنند.
,
 
,
کلهر رییس شورای بخش کهریزک بیان داشت: بخش کهریزک با ۱۶ روستا دارای شورای اسلامی و ۱۴ روستا دارای دهیاری مشغول به فعالیت می‌باشد. کهریزک پتانسیل بالایی در مسئله تولید، صنعت و کشاورزی داشته و می‌تواند موجبات آرامش مردم تهران را فراهم آورد.
,
کلهر ادامه داد: بزرگترین موضوع بخش کهریزک کشاورزی است که در مواردی مثل: ۱.مدیریت آب‌های سطح شهرستان ری و بخش کهریزک که قنات‌های بسیار خوبی داریم که نیاز به بایروبی و احیا دارند ۲.رودخانه کن که در گذشته به منطقه کهریزک آب‌رسانی داشته اما درحال حاضر بالادستی‌ها تعرض و برداشت می‌کنند ۳.تصفیه خانه جنوب تهران که متاسفانه فاضلاب شهر تهران را در خود جای داده اما خروجی آن به ورامین رفته و بخش کهریزک و شهرستان ری از آن بی‌نصیب مانده است.
,
 
,
رییس شورای بخش کهریزک ممطرح کرد: مجتمع آرادکوه به کشاورزی در کهریزک ضربه زده و موجب آلودگی خاک، هوا و آب شده است که بر روی کیفیت محصولات کشاورزی تاثیر گذاشته است. موضوع دیگر حضور اتباع در بخش کهریزک است که اختلاف سطح فرهنگی ایشان با توجه به آموزش‌های مختلف شهروندان ایرانی و عدم آموزش اتباع، در آینده چشمگیر خواهد بود.
,
کلهر در پایان تاکید کرد: با تاسیس مجتمع کارآفرینی برا زنان بدسرپرست و بی‌سرپرست، به این عزیزان برای تامین معیشت زندگی کمک کنیم، از ترافیک حاصل از همجواری با بهشت‌زهرا استفاده کنیم و با برپایی بازارچه سبب ساز فروش تولیدات این مجتمع شویم.
,
 
,
یزدیخواه نماینده مجلس شورای اسلامی در این جلسه اظهار داشت: در تهران جدا از بهشت زهرا باید چند منطقه دیگر برای دفن جانمایی شده باشد و از تمام تهران برای زیارت اهل قبور به جنوب تهران نیایند. قداست این محل باتوجه به حضور شهدا و حضرت امام(ره)، محترم می‌باشد اما در صورت وقوع یک اتفاق غیرمترقبه، فاجعه‌ای رخ داده و آمادگی برای شرایط بحرانی وجود ندارد.
,
 
,
یزدیخواه ادامه داد: بالغ بر ۱۰۰میلیون تن زباله در ۲۵سال گذشته در این منطقه دفن شده است که آلودگی‌های زیست محیطی بسیاری را برای این منطقه به ارمغان آورده است. بوی بد نیازی به شناسایی ندارد، مشخص است این بو از کجا منشا می‌گیرد. مردم این منطقه ۳۶۵ روز در سال این بو را استشمام می‌کنند اما برخی‌ها با تغییر جهت باد به دنبال پیدا کردن منشا بو هستند.
,
 
,
نماینده مجلس شورای اسلامی بیان داشت: شیرابه‌های این زباله‌ها به کجا می‌رود؟ آب‌های زیرزمینی کهریزک و باقرشهر مدت‌ها است که آلوده شده است. از دیگر معضلات ما در شهرستان ری بیکاری است، بسیاری از جرم‌های دیگر به‌دلیل بیکاری اتفاق می‌افتد. وی ادامه داد: در صحبت با تولیدکنندگان گله‌ای که افراد دارند این است که در هر کشوری برای تولیدکننده اهمیت بسیار ویژه‌ای قائل می‌شوند اما در ایران مشکلات فراوانی پیش‌رو داریم. لطفا با تولیدکنندگان همراهی کنیم تا سبب اشتغال در منطقه شوند.
,
 
,
یزدیخواه در پایان یادآور شد: در کهریزک فرصت‌های بی‌بدیلی برای اشتغال در حوزه‌های مختلف داریم که بیکاری منطقه از بین برود پس دوستان پیشنهادات خود را برای بالا بردن بهره‌روی به ما انتقال دهند.
,
 
,
حسین توکلی کجانی فرماندار شهرستان ری با اشاره به نکات مثبت فرهنگی و مذهبی در شهرستان ری اظهار داشت: ۱۸دی ماه سال ۵۷ پایه گذار پیروزی انقلاب اسلامی مردم شهرری بودند و شهرستان ری در این سال‌ها همیشه پیشتاز بوده و می‌بایست در تصمیم‌گیری‌های خود ری را در اولویت قراردهیم. وضعیت همدلی و وحدت در ری در تمامی حوزه‌ها همراهی ویژه‌ای با مدیران استانی داشته تا اتفاقات خوبی صورت پذیرد. در هفته دولت و در شهرستان ری ۱۰۲ پروژه عمرانی به بهره برداری رسید و بالغ بر ۵۹۸ میلیارد تومان تخصیص این پروژه ها برای خدمت به مردم بود.
,
 
,
توکلی افزود: مبنای حرکت ما در ری سند توسعه است و همراهی عظیمی می‌طلبد تا این سند محقق شود. خوشبختانه موضوع اولین هتل شهرستان ری را در هفته‌های اخیر برای شروع فعالیت در حوزه گردشگری داشتیم. پایگاه‌های بهداشت و خانه‌های سلامت ما نوسازی و بازسازی شد و کمک خوبی به روستاها با این اقدامات صورت پذیرفت.
,
 
,
فرماندار ری بیان داشت: نمایندگان محترم مجلس جدا پیگیر مشکلات بخش کهریزک و شهرستان ری هستند و اگر آشنایی بیشتری با مشکلات ری صورت پذیرد مطالبات به صورت دقیق‌تر صورت می‌پذیرد. مرکز آرادکوه مشکلات فراوانی را برای مردم منطقه به‌وجود آورده که نیاز به بررسی علمی و کار مطالعه شده دارد تا مشکلات فراوان آن را مرتفع کنیم. بعد از ۵ دهه هنوز مشخص نشده آرامستان و آراد کوه باید در یک نقطه باشد یا نه و همچنین به خارج از حریم منتقل شود یا باید توجه بیشتری به این مسئله داشته باشیم.
,
 
,
انتهای پیام/*
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه