اخبار داغ

شهرآبادی‌های تنگستان گلایه‌مند ار تخریب کوه با هدف تاسیس معدن توسط دولت+ سند

شهرآبادی‌های تنگستان گلایه‌مند ار تخریب کوه با هدف تاسیس معدن توسط دولت+ سند
واگذاری کوه های اطراف شهر آباد به بخش خصوصی توسط مجموعه دولت کلید خورد که می تواند آسیب جدی را متوجه این منطقه کند. این موضوع مورد واکنش اهالی این منطقه قرار گرفت و شورای شهر براساس نظرات مردم واکنش نشان داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سپاس؛ واگذاری کوه‌های اطراف شهر آباد به بخش خصوصی توسط مجموعه دولت کلید خورد که می تواند آسیب جدی را متوجه این منطقه کند. این موضوع مورد واکنش اهالی این منطقه قرار گرفت و شورای شهر براساس نظرات مردم واکنش نشان داد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سپاس,

یک منبع  محلی در گفت و گو با سپاس اظهار کرد: واگذاری قسمتی از کوه‌های شهرآباد به بخش خصوصی به‌ منظور تاسیس معدن، حکایت دست‌های پنهان دارد. اگر عملیات اجرایی این پروژه آغاز شود آسیب جدی متوجه محیط زیست و کشاورزی در شهر آباد و روستاهای اطراف خواهد شد.

,

وی ادامه داد: نگرانی دامداران و کشاورزان نسبت به آلودگی است که معدل ایجاد خواهد کرد.

,

پایگاه خبری تحلیلی سپاس با پیگیری هایی که نسبت به این موضوع انجام داد، مردم شهر آباد با این طرح به دلایل مختلف مخالف هستند و فعالین اجتماعی و رسانه ای شهرستان تنگستان نیز با استفاده از ابزارهای مختلفی که در اختیار داشته‌اند به گوش مسئولین رسانده اند، اما ظاهرا گوش شنوایی نیست.

,

یکی از معضلاتی که به نظر اهالی روستا بعداز تاسیس معدن ایجاد خواهد شد، مراتع دامداران و طبیعت بکر و دست نخورده کوه های آباد را از بین خواهد برد، این امر باعث می شود رفته رفته دام‌های این منطقه با چالش جدی روبرو شوند.

,

مشکلات زیست محیطی، آلودگی های هوا، ایجاد گرد و خاک و به دنبال آن انتشار ریزگردها با کوچک ترین باد در سطح شهر، آینده‌ای شاید شبیه به خوزستان داشته باشد.

,

, ,

در فصل‌ها و مناسبت های خاص کوهپایه های شهر آباد محل تفریح و رفع اوقات فراغت خانواده ها در فصل پاییز و زمستان است که دارای طبیعت بکر و  دست نخورده است.

,

به همین دلیل مردم شهر آباد ضمن تقدیر از توجه دولت به این منطقه، از  مسئولین ارشد استان درخواست دارند تا از این پدیده که دارای آسیب‌های بسیار فراوانی است، جلوگیری کنند.

,

هر چند فعالان محیط زیست معتقدند که بر اساس قوانین صریح، کوه‌ها نمی‌توانند به بخش خصوصی واگذار شوند چرا که جزو انفال به حساب می‌آیند و انفال هم مربوط به همه مردم و هیچ کس نمی تواند از آن استفاده اقتصادی کند؛ مخصوصا در شرایط کنونی که بحران‌های هوا، آب و خاک بسیاری از نقاط کشور را فرا گرفته و دیگر مناطق را نیز تهدید می‌کند.

,

واکنش رییس شورای شهر آباد از واگذاری کوه به بخش خصوصی

, واکنش رییس شورای شهر آباد از واگذاری کوه به بخش خصوصی,

عذرا قطب‌الدین رییس شورای شهر آباد طی نامه هایی جداگانه از نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، فرماندار، مدیرکل محیط زیست، مدیران دستگاه های مربوطه در شهرستان خواستار رسیدگی به این موضوع شد.

,

, ,

 

,

 

,

 

,

 

,

 

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه