اخبار داغ

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران خبر داد؛

ایجاد ۲ پایگاه اطفای حریق در میانکاله و سمسکنده/ ۲ دستگاه لودر تا پایان امسال در شبه جزیره مستقر می‌شود

ایجاد ۲ پایگاه اطفای حریق در میانکاله و سمسکنده/ ۲ دستگاه لودر تا پایان امسال در شبه جزیره مستقر می‌شود
حسینعلی ابراهیمی از ایجاد پایگاه اطفای حریق در پناهگاه حیات وحش میانکاله و مرکز استان مازندران خبر داد و گفت: با مشارکت استانداری مازندران و سازمان حفاظت محیط زیست دو دستگاه لودر برای اطفای حریق به پناهگاه حیات وحش میانکاله اختصاص یافت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسینعلی ابراهیمی در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ در خصوص آخرین پیگیری‌های سازمان حفاظت محیط زیست مازندران در تهیه تجهیزات اطفای حریق و همچنین تهیه یک دستگاه لودر برای حفاظت از میانکاله، اظهار کرد: بنا بر آخرین پیگیری‌ها و در جریان سفر کلانتری معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست کشور، مقرر شد تا دو سایت اطفای حریق در مازندران، مجهز شود.

وی افزود: بر اساس توافقات انجام شده مقرر شد تا دو پایگاه اطفای حریق، یکی در سمسکنده ساری و دیگری در پناهگاه حیات وحش میانکاله ایجاد شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مازندران، خاطرنشان کرد: علاوه بر تجهیزات اولیه گروه، قرار شد که یک دستگاه لودر از سوی استانداری مازندران و یک دستگاه دیگر نیز با مشارکت سازمان محیط زیست کشور خریداری و فراهم شود که مهم‌ترین ابزاری است که می‌تواند در زمان بروز آتش‌سوزی در میانکاله، به ما کمک کند.

ابراهیمی ادامه داد: بنا داریم از هر دوی این لودرها در میانکاله استفاده کنیم و هر دو دستگاه را در میانکاله مستقر کنیم.

وی در خصوص زمان محقق شدن این مطالبه چندین ساله، بیان کرد: مقرر شد تا پایان امسال این اقدامات و تهیه لودر با مشارکت سازمان محیط زیست کشور و استانداری مازندران انجام گیرد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مازندران، متذکر شد: البته دو سایت اطفای حریق، یک مجموعه بسیار بزرگی نیست و در خود میانکاله ساختمان و زیرساخت‌های اولیه وجود دارد و از همان‌جا برای استقرار تجهیزات لازم استفاده می‌کنیم.

ابراهیمی با بیان اینکه در این رایزنی‌ها، مصوب خرید لودر و تجهیزات لازم برای اطفای خرید را گرفتیم؛ اعلام کرد: ما از مسئولان خواستیم که برای این مصوبه، اعتبار نمی‌خواهیم و به جای اعتبار، برای ما تجهیزات ارسال کنند.

به گزارش بلاغ، طی سال‌جاری بیش از 10 فقره آتش‌سوزی در میانکاله رخ داد که به دلیل نبود امکانات لازم و همچنین لودر، تلاش‌های نیروهای انسانی یارای مقاومت با گستردگی آتش را نداشت و بی شک وجود تجهیزات در این نبرد، از حجم و وسعت اراضی دچار حریق، تا حد چشمگیری خواهد کاست.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه