اخبار داغ

رئیس هیات مدیره اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور:

پرداخت تسهیلات به موسسات قرآنی در دستور کار قرار دارد

پرداخت تسهیلات به موسسات قرآنی در دستور کار قرار دارد
رئیس هیات مدیره اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور گفت: پرداخت تسهیلات به موسسات قرآنی از طریق منابع، در اختیار مراجع ذیربط در دستور کار این اتحادیه قرار دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مدیر اداره توسعه مشارکت‌های مردمی سازمان دارالقرآن اعلام کرد که بیش از ۹۰ درصد مؤسسات قرآنی در وضعیت کرونا هیچ‌گونه حمایتی دریافت نکرده‌اند و بخش اندکی نیز که کمکی دریافت‌ کرده‌اند، در حد یک تا دو میلیون تومان بوده که تأثیری بر روند توقف فعالیت آن‌ها نداشته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

حسین بهبودی تاکید کرد: بسیاری از مؤسسات قرآنی در این شرایط سخت اقتصادی به دلیل اینکه نمی‌توانند کلاس‌های حضوری برپا و هزینه‌ها را با دریافت شهریه تأمین کنند، در معرض تعطیلی قرار گرفته‌اند و اگر این روند ادامه پیدا کند، ظرف یک تا دو ماه آینده بین ۶۰ تا ۷۰ درصد مؤسسات و خانه‌های قرآن تعطیل خواهند شد.

,

البته وی از تلاش های سازمان دارالقرآن الکریم برای سر پا نگاه داشتن موسسات و خانه‌های قرآنی سخن گفت و افزود که در حال مکاتبه با نهادها و سازمان‌ها هستند تا از موسسات قرآنی حمایت هایی هرچند اندک دریافت کنند.

,

این سخنان در حالی بیان می شود که سیدفخرالدین اسماعیلی مدیرکل دفتر آموزش و توسعه مشارکت‌های مردمی معاونت قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دهم شهریور از شناسایی ۹۵۰ مؤسسه قرآنی خبر داد که در بخش اول سرانه حمایت برای ۷۱۴ مؤسسه واریز و در بخش دوم نیز پس از رفع نقص مدارک تا پایان شهریورماه فرایند این موضوع طی خواهد شد.

,

مرتضی طلایی رئیس هیئت مدیره اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور در این زمینه به خبرنگار معارف ایرنا گفت: مبلغی درحدود ۲۰ میلیارد تومان اعتبار برای پرداخت تسهیلات به موسسات و تشکل های قرآنی که از کرونا آسیب دیده اند از سوی معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام شد که به دنبال ایجاد هماهنگی با این معاونت هستیم تا اتحادیه تشکل های قرآن و عترت در کمیته تعیین مصادیق و تخصیص حضور پیدا کند و به عنوان یک پشتوانه و کمکی برای موسساتی باشد که به دلیل شیوع ویروس کرونا مشکل دارند و به نظرم این اقدام خوبی است و امیدواریم سریعتر عملیاتی شود.

,

وی افزود: این مبلغ به صورت تسهیلات تخصیص داده شده که اخیرا ابلاغ شده تا به صورت پرداخت تسهیلات بانکی به موسساتی داده شود که بیشترین آسیب را دیده اند. البته مبلغ یک و نیم میلیون تومان نیز در یک مرحله از طریق معاونت به تعدادی از موسسات و تشکل ها داده شده است.

,

طلایی اضافه کرد: مبلغ سه میلیارد تومان نیز از محل منابع شورای توسعه فرهنگ قرآنی اختصاص داده و در اختیار موسسات و تشکل ها گذاشته ایم و مراحل واگذاری آن تقریبا رو به اتمام است. چون مراحل واگذاری این مبلغ از سوی اتحادبه کشوری به استان ها انجام شده و استان ها نیز در حال و اگذاری هستند. با این حال به دنبال آن هستیم تا با تعامل و پیگیری از دستگاه های مختلف حمایت هایی را برای موسسات قرآنی داشته باشیم.

,

رئیس هیئت مدیره اتحادیه تشکل های قرآن و عترت کشور افزود: باتوجه به این که در آستانه تخصیص بودجه سال ۱۴۰۰ هستیم به دنبال رایزنی با نمایندگان مجلس شورای اسلامی به ویژه کمیسیون های فرهنگی و اجتماعی هستیم تا این مورد در بودجه بخش مردمی در سال آینده تقویت شود و این بودجه بتواند پشتوانه ای برای فعالیت ها و حمایت از موسسات و تشکل هایی باشد که دچار بحران و مشکل هستند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه