اخبار داغ

آیا کاهش تعرفه گمرکی خودرو می تواند، آشفته بازار را چاره کند؟

آیا کاهش تعرفه گمرکی خودرو می تواند، آشفته بازار را چاره کند؟
فعال بازار خودرو گفت: خرید یک خودرو اولین قدم است و قطعات و خدمات پس از فروش هم مهم است که شرکت های خارجی تعهدی در ایران ندارند و با این وضعیت دوباره قیمت های لوازم یدکی کمیاب برخی خودروها مشکلی بر روی مشکلات گذشته می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ داوود امیری در گفت و گو با خبرنگار صاحب نیوز در مورد اینکه آیا کاهش تعرفه واردات خودرو می تواند موجب به کاهش قیمت خودرو در بازار شود، گفت: آنچه در بازار این روزها بیشتر از هر چیز مشخص است نقش واسطه ها و دلالان در بازار است که قیمت کارخانه را گاهی در بازار حتی به دو برابر قیمت می فروشند و حتی اگر تعرفه گمرکی نیز کاهش یابد با این سوال رو به رو می شویم که آیا باز هم به دست مصرف کننده با چه سودی برای وارد کننده، خواهد رسید؟

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,

فعال بازار خودرو گفت: اگر هزاران خودرو مازاد مصرف هم در بازار باشد اما بازهم نظم بازار بر هم زده شود باید انتظار موج و تکانه های این چنینی را در بازار داشته باشیم و باید پیش به سوی مدیریت بازار برویم و از درمان های مسکنی و یا ک کردن صورت مسئله پرهیز کنیم.

,

وی افزود: از طرفی واردات خوردو به منزله خروج ارز از کشور است که در شرایط کنونی شاید ماشین با کیفیت تری به دست مصرف کننده برساند اما در نهایت موجب تورمی در دیگر اقلام خواهد شد که دوباره پیکان به سمت مردم بازخواهد گشت و در جاهای دیگر خود را نشان می دهد.

,

امیری بیان کرد: از طرفی خرید یک خودرو اولین قدم است و قطعات و خدمات پس از فروش هم مهم است که شرکت های خارجی تعهدی در ایران ندارند و با این وضعیت دوباره قیمت های لوازم یدکی کمیاب برخی خودروها مشکلی بر روی مشکلات گذشته می شود.

,

داوود امیری گفت: به نظر من خودرو خارجی لازم داریم که در داخل تولید شود و نیروها و کارگران هم بومی باشند تا این شرکت خارجی با هر نسیمی عزم ترک بازار را نکند و حتی اگر هم رفت، دستاوردهایش در اختیار خودمان قرار گیرد.

,

این فعال بازار خودرو بیان کرد:در شرایط معمولی من موافق کاهش تعرفه گمرکی خودرو بودم اما اگر بخواهیم این را راه حلی برای مشکلات امروز بازار قلمداد کنیم به نظر من درست نیست.

,

وی عنوان کرد: مدیریت بازار و حذف واسطه ها و دلالان و کنترل فضای مجازی در ایجاد جهش در قیمت ها و البته بالا بردن ظرفیت تولید و فروش به مصرف کننده راه حل کنترل بازار است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه