اخبار داغ

همزمان با بازگشایی مدارس؛

بسیاری از مدارس از امکانات بهداشتی برای مقابله با کرونا محرومند/لزوم ورود گروه های جهادی

بسیاری از مدارس از امکانات بهداشتی برای مقابله با کرونا محرومند/لزوم ورود گروه های جهادی
این روزها از یک سو عمده مدارس به ویژه در مناطق کم برخوردار از امکانات بهداشتی برای مقابله با کرونا محرومند و از سویی دیگر تامین هزینه های تهیه ملزومات بهداشتی برای خانواده های متوسط به پایین مقدور نیست، از این رو می طلب تا جهادگران و خیران نیک اندیش برای کمک به دانش آموزان به میدان بیایند تا از نگرانی خانواده ها بکاهند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصر همدان؛ یک هفته ای از بازگشایی مدارس می گذرد، یک بازگشایی با اما و اگرهای بسیار و رفتارها و عملکردهای متغیرانه و دقیقه نودی وزارت آموزش آموزش و پرورش در رفتن یا نرفتن همه دانش آموزان به مدرسه آن هم درست در شب پانزدهم شهریور ماه.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر همدان,

به هر طریق در تصمیم گیری شبانه شان گفتند همه دانش آموزان به مدرسه بروند. باز اعلام کردند با برنامه ریزی انجام شده و با یک زمانبندی در روزهای مختلف به صورت زوج و فرد تعداد پایه های تحصیلی محدودی به مدرسه بروند.

,

دو راهی رفتن یا نرفتن به مدرسه با امکانات محدود بهداشتی و نبود زیرساخت های آموزش مجازی

, دو راهی رفتن یا نرفتن به مدرسه با امکانات محدود بهداشتی و نبود زیرساخت های آموزش مجازی, دو راهی رفتن یا نرفتن به مدرسه با امکانات محدود بهداشتی و نبود زیرساخت های آموزش مجازی,

و تصمیم آخرشان بر این شد که حضور دانش آموزان در مدارس به صورت اختیاری باشد؛ آن دسته از دانش آموزانی که تمایل داشته باشند و می توانند از طریق فضای مجازی و آموزش آنلاین بهره مند شوند و دسته دیگر حضوری.

,

گرچه برخی تاکید دارند آموزش تعدادی از دروس همچون ریاضی، فیزیک، شیمی و انگلیسی به شکل حضوری اثر بخش تر است.

,

با این وجود همچنان والدین از یک سو از رفتن فرزندان خود به مدارس نگرانند و از سویی دیگر امکانات لازم برای فراگیری آموزش در فضای مجازی را ندارند و مانده بر سر دو راهی رفتن با نرفتن فرزندانشان با مدرسه.

,

اجرای پروتکل های بهداشتی در مدارس از حرف تا عمل بسیار است

, اجرای پروتکل های بهداشتی در مدارس از حرف تا عمل بسیار است, اجرای پروتکل های بهداشتی در مدارس از حرف تا عمل بسیار است,

حرف ها تا عمل آموزش و پرورش برای اجرای تمامی شیوه نامه های بهداشتی فاصله های بسیار دارد و در این خصوص بررسی دو مورد نیاز است؛ نخست آن که آیا شرایط و امکانات بهداشتی لازم برای برگزاری کلاس های حضوری در تمامی مدارس فراهم است؟ دوم آن که آیا بسترهای لازم برای بهره مندی دانش آموزان از طریق کلاس های آنلاین مقدور است؟

,

مدارس کم برخوردار از امکانات بهداشتی برای مقابله با کرونا محرومند

, مدارس کم برخوردار از امکانات بهداشتی برای مقابله با کرونا محرومند, مدارس کم برخوردار از امکانات بهداشتی برای مقابله با کرونا محرومند,

درباره نکته اول باید عنوان کرد برخی مدارس به ویژه مدارس مناطق محروم آن هم در شهرستانی همچون شهرستان تویسرکان هنوز از نظر گندزدایی و خرید و تأمین وسایل ضدعفونی کننده مورد نیاز برای پیشگیری از شیوع کرونا با مشکلات مالی بسیاری دسته پنچه نرم می کنند.

,

سرانه هر مدرسه آنقدر نیست که مدیر مدرسه توان خرید این وسایل را تمام و کمال داشته باشد، آیا مدارسی که روزگاری حتی برای خرید مایع دست شویی با مشکل مواجه بودند، این روزها از نظر مالی می توانند وسایل ضدعفونی کننده را خریداری کنند؟

,

دل لرزان والدین برای رفتن دانش آموزان به مدرسه

, دل لرزان والدین برای رفتن دانش آموزان به مدرسه, دل لرزان والدین برای رفتن دانش آموزان به مدرسه,

نکته بعدی آن که تعدادی از والدین هرچند از رفتن فرزندان خود به مدارس نگرانند اما می گویند اگر هم دانش آموزان به مدرسه نروند از طریق فضای مجازی نمی توانند آن گونه که باید دروس را فرا بگیرند از این رو با دلی لرزان و ترسان فرزندان خود را راهی مدارس می کنند.

,

استفاده چند باره دانش آموزان مناطق محروم از ماسک های یک بار مصرف!

, استفاده چند باره دانش آموزان مناطق محروم از ماسک های یک بار مصرف!, استفاده چند باره دانش آموزان مناطق محروم از ماسک های یک بار مصرف!,

مسئله بعدی این است که والدین همه دانش آموزان و ویژه تر دانش آموزان مناطق محروم توان خرید ماسک را ندارند همچنان که این موضوع درخصوص عمده مدارس روستایی تویسرکان صدق می کند، بنابراین این دانش آموزان ماسکی برای استفاده ندارند یا اگر دارند برای چندین و چند بار از ماسک های یک بار مصرف استفاده می کنند!

,

در این جا ذکر این نکته ضروری است تا هم والدین و هم کادر آموزشی مدرسه با خیریابی، مدارس و دانش آموزان خود را برای مقابله با کرونا تجهیز کنند. خیرین هم می توانند با خرید ماسک های پارچه ای مناسب لااقل برای یکی دو سه هفته ای هم که شده کمک کار دانش آموزان و معلمان مناطق محروم باشند.

,

والدین و کادر آموزشی اجرای پروتکل های بهداشتی را به دانش آموزان بیاموزند

, والدین و کادر آموزشی اجرای پروتکل های بهداشتی را به دانش آموزان بیاموزند, والدین و کادر آموزشی اجرای پروتکل های بهداشتی را به دانش آموزان بیاموزند,

نکته اساسی دیگر آن که هم والدین و هم کادر آموزشی مدرسه با فرهنگ سازی درست چگونگی حضور در مدرسه برای مقابله با کرونا ویروس را به دانش آموزان آموزش دهند و بیشتر در مدارس ابتدایی از دانش آموزان مراقبت کنند تا فاصله اجتماعی را رعایت کرده و یا نحوه درست استفاده کردن از ماسک و خوردن خوراکی در مدرسه را به آنان آموزش دهند.

,

فراموش نشود که امکانات بهداشتی مدارس کفاف تعداد دانش آموزان را نمی دهد و فضای تهویه هم به طور معمول مناسب نیست و زمینه شیوع بیماری را فراهم می سازد.

,

اعزام تیم های سلامت و بازرسی به مدارس

, اعزام تیم های سلامت و بازرسی به مدارس , اعزام تیم های سلامت و بازرسی به مدارس,

در این خصوص «احمد قلخانباز» مسئول بهداشت محیط و حرفه ای مرکز بهداشت تویسرکان در گفت و گو با خبرنگار عصر همدان، از اعزام تیم های سلامت و بازرسی این مرکز به مدارس خبر داد و گفت: این تیم ها شرایط و امکانات بهداشتی مدارس و نحوه عملکرد آنان در حوزه رعایت پروتکل های بهداشتی به منظور مقابله با کرونا را بررسی می کنند.

,

وی اظهار کرد: در روزهای گذشته گزارش هایی هم داشتیم که در تعداد اندکی از مدارس نکات بهداشتی رعایت نشده و تذکرات لازم داده شده است.

,

مدارسی که شیوه نامه های بهداشتی را رعایت نکنند تعطیل می شوند

, مدارسی که شیوه نامه های بهداشتی را رعایت نکنند تعطیل می شوند, مدارسی که شیوه نامه های بهداشتی را رعایت نکنند تعطیل می شوند,

مسئول بهداشت محیط و حرفه ای مرکز بهداشت تویسرکان افزود: اگر مدرسه ای پروتکل های بهداشتی را رعایت نکند بی تردید دستور به تعطیلی مدرسه را می دهیم، چرا که سلامت دانش آموزان برای ما در اولویت است.

,

آموزش بهداشت فردی اولویت مدارس باشد

, آموزش بهداشت فردی اولویت مدارس باشد, آموزش بهداشت فردی اولویت مدارس باشد,

قلخانباز در ادامه با تاکید بر اینکه آگاهی بخشی و آموزش به والدین، کادر آموزشی و دانش آموزان نباید فراموش شود، تصریح کرد: والدین و کادر آموزشی مدرسه باید برای فرهنگ سازی درخصوص استفاده از تجهیزات حفاظت فردی از جمله ماسک و همراه داشتن مواد ضدعفونی کننده با هدف رعایت بهداشت فردی آنقدر آموزش ها را تکرار کنند تا ملکه ذهن دانش آموزان شود.

,

وی از ممنوعیت فعالیت بوفه های مدرسه خبر داد و عنوان کنند: همچنین دانش آموزان از آبخوری های مدرسه استفاده نکنند و با خود بطری آب همراه داشته باشند و حواسشان باشد که بطری آب مخصوص به خودشان است و نباید هم کلاسی و دوستان صمیمیشان از آن استفاده کنند.

,

مسئول بهداشت محیط و حرفه ای مرکز بهداشت تویسرکان ادامه داد: دانش آموزان در راه رفت و آمد به مدرسه ماسک را به صورت دائم و مستمر استفاده کنند و لباس مدرسه یشان جدای از لباس های دیگرشان باسد و با دست های نشسته هیج گونه خوراکی در مدرسه میل نکنند.

,

به گزارش عصر همدان، رعایت فاصله گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک و توجه بهداشت فردی در خصوص دانش آموزانی که شیوه آموختن به صورت حضوری در مدرسه را انتخاب کرده اند حال انتخاب به صورت اختیاری باشد و یا به دلیل نبود بسترها و زیرساخت های آموزشی آنلاین ضروری است.

,

به هر عنوان این روزها شاهد حضور تعداد بسیاری از دانش آموزان در مدارس هستیم و از آنجا که تجهیزات و امکانات بهداشتی مدارس برای مبارزه با کرونا کفاف این تعداد دانش آموزان را نمی دهد و از سویی بسیاری از آنان در مناطق محروم توانایی خرید ماسک را ندارند، می طلبد تا با هدف کمک به مدارس و رفع نگرانی والدین گروه های مردمی و جهادی و نیز نهادهای مختلف پای کار بیایند و با کمک خیران ملزومات بهداشتی و با حتی امکانات آموزشی آنلاین از جمله تبلت آموزشی را تهیه و رایگان در اختیار دانش آموزان قرار دهند، تا این مثلث “مود” یعنی معلمانان، والدین و دانش آموزان با دغدغه کمتری سال تحصیلی جدید را سپری کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه