اخبار داغ

معاون پرورشی آموزش و پرورش قزوین خبر داد؛

۱۲درصد از دانش‌آموزان قزوین در معرض خطر آسیب‌های اجتماعی

۱۲درصد از دانش‌آموزان قزوین در معرض خطر آسیب‌های اجتماعی
علی انصاری، معاون پرورشی آموزش و پرورش قزوین گفت: ۱۲ درصد از دانش‌آموزان استان در معرض خطر آسیب‌های اجتماعی هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام علی انصاری در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ با اشاره به وضعیت آسیب‌های اجتماعی در بین دانش‌آموزان استان اظهار کرد: طبق غربالگری صورت گرفته پیش از کرونا، حدود دو درصد از دانش‌آموزان استان قزوین آسیب‌های اجتماعی پرخطر را تجربه کردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح قزوین,

وی افزود: این آسیب‌های اجتماعی شامل ارتباط با جنس مخالف، درگیری و نزاع، تفکر خودکشی، فرار از مدرسه، استعمال سیگار، موادمخدر و انواع آسیب‌ها که به 12 نوع آسیب اجتماعی می‌رسد.

معاون پرورشی آموزش و پرورش استان قزوین ادامه داد: اکنون دانش آموزانی داریم که یکی از پدر یا مادر یا هر دو در زندان به سر می‌برند، برخی از اولیاء هم دچار بیماری روانی هستند یا اینکه والدین اعتیاد دارند لذا این دانش آموزان در معرض خطر قرار دارند.

این مقام مسئول با بیان اینکه 12 درصد از دانش آموزان استان در معرض خطر آسیب‌های اجتماعی هستند، عنوان کرد: برخی دانش آموزان در فقر شدید به سر می‌برند که با موضوع کرونا هم این مسئله تشدید شده و باعث می‌شود که این دانش آموزان در معرض خطر باشند.

دستگاه‌های دخیل در آسیب‌های اجتماعی احساس تکلیف نمی‌کنند

انصاری ابراز کرد: طرح “نماد” به مفهوم نظام مراقبت از دانش آموزان در برابر آسیب‌های اجتماعی، در سطح کشور برنامه ریزی شده اما آموزش و پرورش به تنهایی قادر به حل مشکلات نیست و همه دستگاه‌ها باید همکاری کنند و تمام ظرفیت‌های خود را پای کار بیاورند.

وی با بیان اینکه امار دانش آموزان معتاد بسیار کم است، اذعان کرد: آموزش و پرورش وظیفه غربالگری و ارجاع به این دستگاه‌ها را دارد در حالی که دستگاه‌های مربوطه به طور جدی در صحنه نیستند و احساس تکلیف نمی‌کنند.

معاون پرورشی آموزش و پرورش استان قزوین یادآور شد: گاهی با دانش آموز معتادی مواجه می‌شویم که حتی هزینه درمان را ندارد لذا باید دستگاه‌های دخیل در این موضوع، این موارد را به صورت رایگان پذیرش کنند در حالی که هیچ مساعدتی صورت نمی‌گیرد.

انتهای پیام/

,

وی افزود: این آسیب‌های اجتماعی شامل ارتباط با جنس مخالف، درگیری و نزاع، تفکر خودکشی، فرار از مدرسه، استعمال سیگار، موادمخدر و انواع آسیب‌ها که به 12 نوع آسیب اجتماعی می‌رسد.

معاون پرورشی آموزش و پرورش استان قزوین ادامه داد: اکنون دانش آموزانی داریم که یکی از پدر یا مادر یا هر دو در زندان به سر می‌برند، برخی از اولیاء هم دچار بیماری روانی هستند یا اینکه والدین اعتیاد دارند لذا این دانش آموزان در معرض خطر قرار دارند.

این مقام مسئول با بیان اینکه 12 درصد از دانش آموزان استان در معرض خطر آسیب‌های اجتماعی هستند، عنوان کرد: برخی دانش آموزان در فقر شدید به سر می‌برند که با موضوع کرونا هم این مسئله تشدید شده و باعث می‌شود که این دانش آموزان در معرض خطر باشند.

دستگاه‌های دخیل در آسیب‌های اجتماعی احساس تکلیف نمی‌کنند

انصاری ابراز کرد: طرح “نماد” به مفهوم نظام مراقبت از دانش آموزان در برابر آسیب‌های اجتماعی، در سطح کشور برنامه ریزی شده اما آموزش و پرورش به تنهایی قادر به حل مشکلات نیست و همه دستگاه‌ها باید همکاری کنند و تمام ظرفیت‌های خود را پای کار بیاورند.

وی با بیان اینکه امار دانش آموزان معتاد بسیار کم است، اذعان کرد: آموزش و پرورش وظیفه غربالگری و ارجاع به این دستگاه‌ها را دارد در حالی که دستگاه‌های مربوطه به طور جدی در صحنه نیستند و احساس تکلیف نمی‌کنند.

معاون پرورشی آموزش و پرورش استان قزوین یادآور شد: گاهی با دانش آموز معتادی مواجه می‌شویم که حتی هزینه درمان را ندارد لذا باید دستگاه‌های دخیل در این موضوع، این موارد را به صورت رایگان پذیرش کنند در حالی که هیچ مساعدتی صورت نمی‌گیرد.

انتهای پیام/

,

وی افزود: این آسیب‌های اجتماعی شامل ارتباط با جنس مخالف، درگیری و نزاع، تفکر خودکشی، فرار از مدرسه، استعمال سیگار، موادمخدر و انواع آسیب‌ها که به 12 نوع آسیب اجتماعی می‌رسد.

,

معاون پرورشی آموزش و پرورش استان قزوین ادامه داد: اکنون دانش آموزانی داریم که یکی از پدر یا مادر یا هر دو در زندان به سر می‌برند، برخی از اولیاء هم دچار بیماری روانی هستند یا اینکه والدین اعتیاد دارند لذا این دانش آموزان در معرض خطر قرار دارند.

,

این مقام مسئول با بیان اینکه 12 درصد از دانش آموزان استان در معرض خطر آسیب‌های اجتماعی هستند، عنوان کرد: برخی دانش آموزان در فقر شدید به سر می‌برند که با موضوع کرونا هم این مسئله تشدید شده و باعث می‌شود که این دانش آموزان در معرض خطر باشند.

,

دستگاه‌های دخیل در آسیب‌های اجتماعی احساس تکلیف نمی‌کنند

, دستگاه‌های دخیل در آسیب‌های اجتماعی احساس تکلیف نمی‌کنند,

انصاری ابراز کرد: طرح “نماد” به مفهوم نظام مراقبت از دانش آموزان در برابر آسیب‌های اجتماعی، در سطح کشور برنامه ریزی شده اما آموزش و پرورش به تنهایی قادر به حل مشکلات نیست و همه دستگاه‌ها باید همکاری کنند و تمام ظرفیت‌های خود را پای کار بیاورند.

,

وی با بیان اینکه امار دانش آموزان معتاد بسیار کم است، اذعان کرد: آموزش و پرورش وظیفه غربالگری و ارجاع به این دستگاه‌ها را دارد در حالی که دستگاه‌های مربوطه به طور جدی در صحنه نیستند و احساس تکلیف نمی‌کنند.

,

معاون پرورشی آموزش و پرورش استان قزوین یادآور شد: گاهی با دانش آموز معتادی مواجه می‌شویم که حتی هزینه درمان را ندارد لذا باید دستگاه‌های دخیل در این موضوع، این موارد را به صورت رایگان پذیرش کنند در حالی که هیچ مساعدتی صورت نمی‌گیرد.

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه