اخبار داغ

وحشت مقام ارشد نظامی انگلیس از موشک راهبردی روسیه

وحشت مقام ارشد نظامی انگلیس از موشک راهبردی روسیه
فرمانده رکن اطلاعات وزارت دفاع انگلیس گفت که موشک راهبردی «بروستنیک» روسیه برای زیرساخت‌های انگلیس و آمریکا تهدیدی بسیار جدی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ فرمانده رکن اطلاعات وزارت دفاع انگلیس نسبت به یک نوع موشک راهبردی (اتمی) روسیه هشدار داد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک» سرلشکر «جیک هاکنهال» رئیس رکن اطلاعات وزارت دفاع انگلیس  گفت که موشک راهبردی «بروستنیک»  (اسکای فال در ناتو) قادر به استقرار در جو زمین برای مدتهاست  و می‌تواند در هر لحظه تهدیدی باشد.
,
 
,
این مقام ارشد نظامی انگلیس طی یک نشست خبری با حضور نمایندگان دستگاه‌های اطلاعاتی  استرالیا، کانادا، آمریکا و نیوزیلند گفت: «مسکو در حال سنجش  یک موشک کروز است که می‌تواند از جهات مختلف حملات غیر منتظره انجام دهد.»
,
 
,
وی در ادامه افزود که سرمایه‌گذاری روسیه در قابلیت‌های زیر سطحی و زیر دریایی امکان حمله نیروهای مسلخ روسیه به زیر ساخت‌های دشمنانش را می‌دهد.
,
 
,
سرلشکر هاکنهال گفت: «این قابلیت‌ها در کنار هم به روس‌ها این امکان را می‌دهد زیرساخت‌های غیرنظامی و نظامی انگلیس و متحدانش را در معرض خطر حمله مستقیم متعارف و اتمی قرار دهند.» 
,
 
,
به نوشته این منبع خبری، موشک بروستنیک یکی از 6 جنگ افزار راهبردی روسیه است که در مارس 2018 از سوی «ولادیمیر پوتین» رونمایی شد.
,
 
,
یک وبگاه آمریکایی  چندی قبل  بر بی‌دفاع بودن آمریکا برابر موشک‌های مافوق صوت پیشرفته اشاره کرد. وبگاه  «نیوز مکس» در مطلبی به ناتوانی سامانه‌های پدافند هوایی آمریکا برابر موشک‌های پیشرفته مافوق صوت جدید روسیه پرداخت و نوشت، روسیه  سوم ژوئن سال 2018 یک موشک جدید را یک سال جلوتر از زمان اعلام شده قبلی آزمایش کرد.
,
 
,
این موشک که «زیرکان» نام دارد سرعتی برابر با 4600 مایل در ساعت دارد و شش برابر سرعت صوت است. به عبارت دیگر این موشک تنها 3 ساعت و 15 ثانیه بین پرتاب و اصابت با هدف در آمریکا زمان نیاز دارد.
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه