اخبار داغ

رئیس بهزیستی شهرستان بانه:

کودک‌آزاری بیشترین تماس‌های اورژانس اجتماعی هستند

کودک‌آزاری بیشترین تماس‌های اورژانس اجتماعی هستند
لقمان صدیقی رئیس بهزیستی شهرستان بانه گفت: اورژانس اجتماعی به‌منظور کاهش آسیب‌های اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم در سطح شهرستان درحال فعالیت است و با هدف ارائه خدمات تخصصی و فوری به شهروندان در معرض آسیب یا آسیب دیده در بحران‌های فردی، خانوادگی و اجتماعی مداخله کرده و میزان و تاثیر آسیب اجتماعی را کاهش می دهند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ لقمان صدیقی در گفتگو با خبرنگار  کُردتودی، با اشاره به اینکه آسیب‌های اجتماعی یکی از معضلات بزرگ جوامع امروز است اظهار کرد: سازمان بهزیستی در چارچوب فعالیت "اورژانس اجتماعی" مامور رسیدگی به آلام شهروندانی از همه سنین است که دچار بحران و آسیبهای روحی، جسمی، خانوادگی یا فردی شده و برای رهایی از آسیب یا صدمه بیشتر نیازمند کمک فوری هستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کُردتودی,
وی افزود: به این ترتیب کارشناسان و مددکاران آموزش‌دیده سازمان بهزیستی در میانه گرداب خوفناک چنین رخدادهای سخت و طاقت‌فرسایی تنها یاوران توانمند شهروندانی هستند که صدای مظلومیت و کمک‌خواهی‌شان در چهار دیواری خانه می‌پیچد و تماسهای مردمی با شماره تلفن ۱۲۳ است که می‌تواند نجاتبخش این آسیب دیدگان باشد.
,
 
,
صدیقی عنوان کرد: همشهریان  موضوع خشونت علیه همسر را به تلفن اورژانس اجتماعی اطلاع دهند تا کمک های لازم برای آنان انجام شود و مرکز مداخله در بحران، تیم‌های سیار و کارشناسان خط تلفنی اورژانس اجتماعی به موارد خشونت علیه همسر ،رسیدگی می‌کنند. 
,
 
,
وی خاطرنشان کرد: کارشناسان و مشاوران اورژانس اجتماعی در مواقع همسرآزاری تلاش می‌کنند با مذاکراتی که با زن و شوهر انجام می‌شود به آنان کمک کنند و در صورتی که مشکل، خیلی حاد شود از طریق مشاور حقوقی به آنان خدمات ارائه می‌شود یا اینکه به مراکز مشاوره خارج از مرکز اورژانس اجتماعی معرفی می‌شوند.
,
 
,
صدیقی ادامه داد: از دیگر اهداف این مراکز، پیشگیری از وقوع جرم و قضایی‌زدایی است؛ اورژانس اجتماعی قصد دارد با ارائه مداخلات اجتماعی و روانی پیش از مداخلات قضایی و انتظامی به آن دست یابد.
,
 
,
وی با اشاره به اینکه درشهرستان بانه اولویت این آسیبها درسطح اول با کودک آزاری و دوم فرار دختران و سطح سوم اختلافات خانوادگی است اظهار کرد: ازاهداف اوژانس اجتماعی  کنترل و کاهش بحرانهای فردی،خانوادگی و اجتماعی در دسترس قراردادن خدمات تخصصی به گروههای هدف برنامه و ارتقاء توانمندی های افراد در معرض آسیب و آسیب دیده اجتماعی جهت مقابله با آسیب های اجتماعی در شرایط بحرانی وجایگزینی مداخله های روانی اجتماعی حین مداخله های قضایی- انتظامی کمک به قضازدایی و پیشگیری از وقوع جرم است.
,
 
,
صدیقی تصریح کرد: مهمترین وظیفه اورژانس اجتماعی رسیدگی به موارد کودک آزاری، همسرآزاری، خودکشی، خشونت خانوادگی، معلول آزاری و سالمند آزاری، فرار از منزل و … است که سهم بسیار  از تماس‌ها را به خود اختصاص می‌دهند.
,
 
,
وی در پایان رایگان بودن مراکز اورژانس اجتماعی بهزیستی را عامل تقویت کننده این اعتماد عنوان کرد و افزود: معمولا آسیب دیدگان اجتماعی از اقشار ضعیف و متوسط هستند و رایگان بودن خدمات مشاوره ای و مداخله‌ای می‌تواند حس اعتماد بیشتری به آنها بدهد.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه