اخبار داغ

اما و اگرهای برکناری یک مدیرعامل؛

در گهر زمین چه می‌گذرد؟/ یک شرکت با ۲ مدیرعامل

در گهر زمین چه می‌گذرد؟/ یک شرکت با ۲ مدیرعامل
در حالیکه کشمکش ها بر سر تعویض مدیرعامل گهر زمین ادامه دارد، مدیرعامل سابق همچنان حق امضا دارد و مدیرعامل جدید بدون داشتن این حق، نگران از رخدادهای آتی بر مسند مدیرعاملی این شرکت تکیه زده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان، شرکت گهر زمین یکی از بزرگترین ذخایر سنگ‌ آهن خاورمیانه به شمار می رود، این روزها شاهد یکی از عجیب‌ترین تغییرات در سطح مدیریتی بوده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

پنجم شهریورماه بود که هیأت مدیره این شرکت تصمیم گرفت تا وحید میرزایی را جایگزین علی اکبر پوریانی مدیر عامل قبلی کند، اما به فاصله چند روز از این تصمیم منصرف شد و مدیر عامل سابق مدعی بازگشت مجدد به سمت قبلی خود شد.

,

مدیرعامل سابق با استناد به دستور رئیس جمهور به سرقینی سرپرست وزارت صنعت در تاریخ دهم شهریور، که هر گونه عزل و نصب در مجموعه وزارت صنعت آن هم در دوران سرپرستی را ممنوع اعلام کرده بود، تغییرات مدیریتی در گهر زمین را قانونی نمی داند و خواستار برگشت به سمت خود است.

,

پس از تغییر مدیرعامل از سوی هیات مدیره گهر زمین، محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس به دفتر رئیس جمهوری رفته و نامه‌ای ارائه می کند‌‌ تا از اقداماتی که در گهر زمین افتاده، جلوگیری کند.

,

, ,

رئیس‌ جمهور با سیاستی دوگانه، در نامه ای به سرپرست وزارت صمت نوشت، تغییری در دوران سرپرستی وی انجام نشود؛ این در صورتی است که تغییرات صورت گرفته در مدیریت این شرکت از سوی هیات مدیره انجام شده نه از سوی سرپرست وزارتخانه.

,

به دنبال شرایط نا به سامان در هیئت مدیره گهر زمین، سعید صادقی گوغری نماینده شرکت سرمایه‌گذاری غدیر که ریاست هیات مدیره شرکت گهر زمین را برعهده داشت، از سمت خود کنارگیری کرد تا ناصر سبحانی نماینده شرکت صنعتی و معدنی غدیر در گهر زمین باشد.

,

ناصر سبحانی که در حال حاضر مدیرعامل هلدینگ صنعتی و معدنی غدیر است، همان شخصی است که سال ۹۶ در پرونده فروش کلوخه شرکت عصر پویا به قرارداد شماره ۶۷۰ که پیش‌تر هم اسناد آن منتشر شد، به عنوان نماینده وقت شرکت غدیر در هیات مدیره ذیل صورت جلسات با حجم‌های متفاوت واگذاری را امضا کرده است.

,

ابهامات موجود در این پرونده که مربوط به سه سال پیش است، حداقل ۲۵۰ میلیارد تومان و با در نظر گرفتن شرایط واقعی تا ۶۰۰ میلیارد تومان برآورد می‌شود.

,

اما سوالی که از سرمایه گذاری غدیر مطرح می‌شود، این است که چرا پس از استعفای صادقی گوغری که به پاکدستی و شرافت شهره بود، چگونه چنین شخصی به عنوان نماینده این شرکت در گهر زمین معرفی می‌شود.

,

این در حالی است که در مستندات منتشر شده از ابهامات در پرونده‌های مدیرعامل سابق شرکت گهر زمین در شبکه‌های اجتماعی، امضای سبحانی ذیل اکثر مصوبات موجود است.

,

سهم خواهی مقامات ارشد دولتی در ماجرای تعویض مدیر عامل گهر زمین

, سهم خواهی مقامات ارشد دولتی در ماجرای تعویض مدیر عامل گهر زمین, سهم خواهی مقامات ارشد دولتی در ماجرای تعویض مدیر عامل گهر زمین,

اما این تمام ماجرای اتفاقات اخیر شرکت گهر زمین نیست، چرا که اصل موضوع به سهم خواهی برخی مقامات ارشد دولت باز می گردد و مدیرعامل جدید حمایت یکی از مسئولان ارشد دولت را با خود به همراه دارد و مدیرعامل سابق هم از سوی مسئول ارشد دیگری در دولت حمایت می شود.

,

همین مسائل به همراه نامه نگاری رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس موجب شد تا بعد از نصب مدیرعامل جدید، واعظی رئیس دفتر ریاست جمهور با ارسال نامه ای به سرپرست وزارت صنعت نوشت: به اعتقاد رئیس جمهور نباید هیچ عزل و نصبی در مدت سرپرستی شما در مجموعه وزارت صنعت صورت گیرد.

,

به نظر می‌رسد تصمیم به تغییر ریاست هیات مدیره درشرایطی که اصحاب قدرت برسر بازگرداندن مدیرعامل قبلی سهامداران را در فشار گذاشته‌اند، از سوی ساتا مالک شرکت سرمایه گذاری غدیر اتخاذ شده است.

,

پیش بینی‌ها حاکی از آن است که با این تصمیم قصد دارند رای هیات مدیره را به نفع مدیرعامل سابق تغییر داده و پوریانی به عنوان مدیرعامل به شرکت گهر زمین بازگردانند.

,

سوء استفاده از نام سردار سلیمانی برای حفظ سمت توسط مدیرعامل سابق

, سوء استفاده از نام سردار سلیمانی برای حفظ سمت توسط مدیرعامل سابق, سوء استفاده از نام سردار سلیمانی برای حفظ سمت توسط مدیرعامل سابق,

الله وردی دهقانی نماینده مردم شهرستان ورزقان و خاروانا دلایل بروز چنین ناهماهنگی‌هایی را در بخش اجرا مربوط به برخی تضادها و تقابل هایی بین نزدیکان رئیس جمهوری دانست و گفت: مجلس اعلام کرده که برای بهبود وضعیت اقتصادی آماده است تا به دولت کمک کند، اما اگر ببینیم که اینگونه رفتارها در عزل و نصب مدیران بنگاه ها، همچنان ادامه دارد، از ابزارهای نظارتی مجلس برای بازگشت دولت به مسیر تصمیم سازی‌های کارشناسی، استفاده خواهیم کرد.

, الله وردی دهقانی,

وی افزود: اخباری که در خصوص حمایت برخی چهره‌های دولتی از مدیر سابق شرکت گهر زمین برای بازگشت به کار شنیده می‌شود، قابل قبول نیست ضمن اینکه برخی فضاسازی‌ هایی هم که درباره حمایت خانواده سردار سلیمانی و برخی دیگر از نماینده‌ های استان کرمان از پوریانی می‌شود، هیچ پایه و اساسی ندارد.

,

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس ابراز کرد: برادر سردار شهید قاسم سلیمانی بیانیه داده اند که این ادعاها واقعیت ندارد و تاکید کردند اگر کسی ادعای حمایت خانواده و نزدیکان سردار شهید سلیمانی از این فرد را دارد؛ خواهش می کنم که این اسناد و مدارک را منتشر کند،  به نظر می رسد برخی از افراد و جریانات برای رسیدن به نیات خود حتی از شهید بزرگوار وطن هم سوءاستفاده می کنند.

,

شنیده‌ها حاکی از آن است که برخی از نمایندگان کرمان که در نامه ای به رئیس جمهور خواهان بازگشت پوریانی شدند، از امضای نامه اظهار پشیمانی کرده و اعلام کردند که نباید در این موضوع ورود پیدا می کردند و خواستار بازگشت فردی که در پرونده‌اش ابهامات مالی وجود دارد، می‎شدند.

,

یک شرکت با ۲ مدیرعامل، حق امضا همچنان در اختیار مسئول پیشین

, یک شرکت با ۲ مدیرعامل، حق امضا همچنان در اختیار مسئول پیشین, یک شرکت با ۲ مدیرعامل، حق امضا همچنان در اختیار مسئول پیشین,

البته در این بین برخی از تریبون های اصلاح طلبان با انتشار متنی ادعا کردند محمدمهدی زاهدی فشارهای بسیاری بر سرپرست وزارت صمت وارد کرده تا پسر خود را به عنوان مدیرعامل گهر زمین معرفی کند.

,

محمدمهدی زاهدی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس به خبرنگار راه آرمان گفت: پسر بنده استاد دانشگاه و از اعضا هیئت علمی است و نیازی به یک کار دیگر ندارد.

,

وی افزود: موارد گفته شده خلاف واقع است و بنده در ۲ ماه گذشته هیچ نامه نگاری با سرپرست وزارت صمت انجام نداده ام.

,

زاهدی تاکید کرد: افرادی که چنین مطالبی را منتشر می کنند تنها قصد تخریب دارند و قطعا بنده شکایت می کنم و از دادستانی می خواهم تا به جد این موضوع را پیگیری کنند.

,

با توجه به تغییر مدیرعامل که با نظر هیات عامل شرکت گهر زمین صورت گرفت، مدیرعامل جدید حق امضا ندارد و باید تغییرات هرچه سریعتر در روزنامه رسمی آورده شود تا مانع از سوءاستفاده‌های احتمالی از سوی مدیرعامل سابق که هنوز حق امضا دارد، شود تا در فعالیت‌های شرکت خللی پیش نیاد.

,

موضوع انتصاب مدیرعامل این معدن شرط معرفی سرقینی سرپرست وزارت صمت به عنوان گزینه پیشنهادی دولت برای تصدی گری این وزارتخانه هم از سوی یکی از همین مسئولان ارشد دولت مطرح شده است.

, انتصاب مدیرعامل این معدن,

همه این مسائل از یک آشفتگی عجیب و غریب در روزهای ناآرام بازارهای مختلف تحت مدیریت وزارت صمت خبر می دهد که لازم است هر چه سریعتر دولت تدبیری بی اندیشد و نگذارد، مدیریت یک وزارتخانه مهم اسیر سهم خواهی برخی مسئولان ارشد در دولت شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه