اخبار داغ

عضو شورای اسلامی شورای شهر مشهد مطرح کرد؛

ضرورت اصلاح قوانین و بروکراسی‌های پیش روی ساخت و ساز/ مشکل مسکن باعث افزایش حاشیه نشینی می‌شود

ضرورت اصلاح قوانین و بروکراسی‌های پیش روی ساخت و ساز/ مشکل مسکن باعث افزایش حاشیه نشینی می‌شود
رمارم گفت: بخشی از بروکراسی اداری در روند ساخت و ساز باید حذف شود و باید قوانین کلان در این خصوص نیز اصلاح شوند
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ شهناز رمارم، عضو شورای اسلامی شورای شهر مشهد صبح امروز در صد و پنجمین جلسه علنی شورای شهر مشهد اظهار کرد: 35 میلیارد تومان بودجه برای حق تقدم هزینه شده اما این روند به کندی پیش می‌رود لذا اصلاح فرهنگ ترافیکی موضوعی است که باید بین بخشی و با همکاری دیگر ارگان ها مثل پلیس و آموزش و پرورش حل شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی افزود: در حاشیه شهر فقر بیش از گذشته بیداد می‌کند و در حال حاضر مشهد در 17 آسیب اجتماعی رتبه های بالایی دارد که بیشترین آن ها به زنان و کودکان باز می‌گردد.

,

رمارم خاطر نشان کرد: بخشی از حل این مشکلات بر عهده شهرداری است اما این بدان معنا نیست که دولت هیچ کاری نکند از طرف دیگر تا کار و اشتغال در حاشیه شهر ایجاد نوشد مشکلات حاشیه شهر کاهش نمی یابد.

,

عضو شورای اسلامی شورای شهر مشهد با اشاره به اینکه هرچه بر جمعیت حاشیه شهر افزوده شود بر مشکلات بیشتر می شود، گفت: شورای شهر با مصوباتی در ابتدا به دنبال حل مشکلات مسکن رفت زیرا این صنعت یک صنعت مادر است و دیگر صنایع نیز به کار گرفته می شود و به کار می اندازد.

,

وی ادامه داد: اگر مسکن بخواهد رونق بگیرد باید قوانین و بروکراسی‌های پیش روی ساخت مسکن اصلاح شود از طرف دیگر ابتدا دولت مردان را خطاب قرار می دهم، دو مرحله کردن پروانه های و غیره انجام دادیم اما موفق نبودیم زیرا دولت به وعده های خود عمل نکرده و وزارت راه و شهرسازی و مسکن نیز سایت های دوگانه دارند و این امر باعث طولانی شدن پرداخت تسهیلات شده است

,

رمارم بیان کرد: هنگامی که افراد به نظام‌مهندسی مراجعه می کنند حداقل دو ماه معطل می شوند و این کار حداقل متری دو میلیون تومان مسکن را گران می‌کند

,

عضو شورای اسلامی شورای شهر مشهد خاطر نشان شد: مشکل مسکن یعنی افزایش حاشیه نشینی و افزایش زباله گردی و دختری که تن به بارداری می دهد که هنگامی که فرزندش به دنیا آمد آن را به فروش برساند.

,

وی افزود: بخشی از بروکراسی اداری در روند ساخت و ساز باید حذف شود و باید قوانین کلان در این خصوص نیز اصلاح شوند همچنین از تمام بخش ها و نهاد ها درخواست دارم تا به موضوع حل مشکلات حاشیه شهر ورود جدی داشته باشند تا دیگر در مشهد الرضا شاهد صحنه های زشت و مشکلات اجتماعی نباشیم.

,

رمارم تاکید کرد: در حال حاضر شهرداری منبع درآمد ادارات دیگر شده است. تأمین اجتماعی ۱۵ درصد فیش‌های صادر شده توسط شهرداری را می‌گیرد اما بیمه کارگران ساختمانی شهر هنوز در حداقل‌ها گیر کرده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه