اخبار داغ

کارشناسان مسائل سیاسی تأکید کردند؛

ذوالفقار ارتش ضامن امنیت ملی/ تهدید ضمنی این رزمایش متوجه دوستانِ دشمن ایران خواهد بود

ذوالفقار ارتش ضامن امنیت ملی/ تهدید ضمنی این رزمایش متوجه دوستانِ دشمن ایران خواهد بود
کارشناسان مسائل سیاسی با بیان اینکه رزمایش بزرگ ذوالفقار ۹۹ ارتش برخلاف برخی اظهار نظرها در واکنش به اتفاق خاصی انجام نشده است، گفتند: بدون شک برقراری امنیت پایدار در گرو اقتدار پایدار است که جلوه ای از این مهم در رزمایش ارتش مشاهده شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان؛ رزمایش مشترک بزرگ ذوالفقار ۹۹ ارتش، با رمز یا سیدالشهداء(ع) و با گسترش شناورهای سطحی و زیر سطحی و یگان‌های پروازی نیروی دریایی، سامانه‌های راداری و موشکی قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص)، یگان‌هایی از نیروی زمینی و جنگنده‌های نیروی هوایی در دریای عمان به مدت ۳ روز با فرماندهی قرارگاه ذوالفقار ارتش و با حضور ناظران قرارگاه مرکزی خاتم الانبیا(ص) برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

تغییر استراتژی ایران در خلیج فارس به واقع گرایی تهاجمی از سال ۹۷

, تغییر استراتژی ایران در خلیج فارس به واقع گرایی تهاجمی از سال ۹۷, تغییر استراتژی ایران در خلیج فارس به واقع گرایی تهاجمی از سال ۹۷,

منصور الهی در گفتگو با خبرنگار ما در خصوص این رزمایش گفت: این رزمایش یک مانور و تمرین روتین سالیانه بوده که ارتش در زمین، هوا و دریا انجام می دهد و برخلاف برخی اظهار نظرها در واکنش به اتفاق خاصی انجام نشده است.

,

این کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه از سال ۹۷ استراتژی ایران در «خلیج فارس» از واقع گرایی تدافعی به واقع گرایی تهاجمی تغییر یافته است، عنوان کرد: به همین علت از سال ۹۷ سپاه و ارتش در این شاخاب بر خلاف سابق تمرینات هجومی و تصرف ساحل انجام می دهند.

,

وی ادامه داد: در این رزمایش نیز علاوه بر عملیات های موشکی، پهپادی، سطحی و زیرسطحی ، پیاده کردن نیرو و به خصوص نفربرهای bmp  از ناو لاوان، نکته ای بسیار مهم بود که البته توسط رسانه های داخلی و خارجی نیز برجسته شد.

,

تهدید ضمنی رزمایش ذوالفقار ۹۹ متوجه امارات خواهد بود

, تهدید ضمنی رزمایش ذوالفقار ۹۹ متوجه امارات خواهد بود, تهدید ضمنی رزمایش ذوالفقار ۹۹ متوجه امارات خواهد بود,

الهی ابراز کرد: در استراتژی واقع گرایی تهاجمی، اگر کشور به کار گیرنده این راهبرد از ناحیه کشورهای دیگر خطری حس نماید، مبادرت به حمله پیشدستانه و یا حتی پیشگیرانه خواهد کرد تا کانون خطر را متلاشی کرده و ابتکار عمل در میدان از دستانش خارج نشود و جمهوری اسلامی نیز برای برخورد با کشورهای جنوبی خلیج فارس این راهبرد را موفق تشخیص داده و آن را برگزیده است.

,

این کارشناس مسائل سیاسی با تأکید بر اینکه تهدید ضمنی این رزمایش بیش از همه، متوجه امارات متحده خواهد شد، اظهار کرد: زیرا تنها کشور عربی که هم در خلیج فارس و هم دریای عمان ساحل دارد، این شیخ نشین کوچک بوده و اخیرا هم اتحاد این دولت با اسرائیل و برخی رفتارهای تخاصم آمیز دیگر، حساسیت سران تهران را برانگیخته و ممکن است کاسه صبر جمهوری اسلامی در قبال اقدامات ابوظبی رو به پایان باشد.

,

وی افزود: با توجه به تقسیم کار صورت گرفته در نیروهای مسلح و واگذاری امنیت دریای عمان به ارتش، اگر عزم مقابله با امارات جدی باشد، این سازمان نظامی از ناحیه شرق و سپاه پاسداران از شمال و غرب می توانند به سهولت از طریق اقدامات آفندی با این کشور برخورد کنند.

,

راهبرد ارتش برای نبرد کلاسیک، مکمل استراتژی جنگ نامتقارن سپاه است

, راهبرد ارتش برای نبرد کلاسیک، مکمل استراتژی جنگ نامتقارن سپاه است , راهبرد ارتش برای نبرد کلاسیک، مکمل استراتژی جنگ نامتقارن سپاه است,

الهی گفت: رزمایش بزرگ ارتش در پهنه ۲ میلیون کیلومتر مربعی و همزمان عملیات نیروی زمینی سپاه در غرب، نشان دهنده قابلیت نیروهای مسلح ایران برای درگیری در چند جبهه و مقیاس های بسیط است.

,

این کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: یکی از اقدامات نداجا، مجهز کردن شناورهای لجستیک و غیر رزمی قدیمی به لانچر موشک های کروز بوده که در این رزمایش نیز به وضوح دیده شد که این ابتکار، قدرت آتش و قابلیت درگیری نیروهای شناوری این یگان رزمی را به صورتی چشمگیر افزایش داده است.

,

وی در پایان خاطر نشان کرد: راهبرد ارتش برای نبرد کلاسیک به نوعی مکمل استراتژی جنگ نامتقارن سپاه پاسداران است که در صورت بروز هرگونه تنش در خلیج فارس و یا دریای عمان می تواند مشکلات زیادی را برای طرف های درگیر ایجاد نماید.

,

اقتدار پایدار ایران با رزمایش ذوالفقار ۹۹ ارتش

, اقتدار پایدار ایران با رزمایش ذوالفقار ۹۹ ارتش , اقتدار پایدار ایران با رزمایش ذوالفقار ۹۹ ارتش,

مهدی سعادتی بیشه‌سری در گفتگویی در خصوص این رزمایش گفت: بدون شک برقراری امنیت پایدار در گرو اقتدار پایدار است که جلوه ای از این مهم در رزمایش ارتش مشاهده شد.

,

نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه توانمندی نظامی ایران نشان داد که می توان امنیت منطقه غرب آسیا و آب‌راه‌های حیاتی و راهبردی با مشارکت کشورهای همسایه تامین شود، اظهار کرد: در واقع نیازی به حضور نیروهای فرامنطقه ای نیست و کشورها می توانند با اشتراک تجارت خودشان، به اجماع منطقه ای برای برقراری امنیت برسند.

,

وی ادامه داد: در واقع نباید فراموش کرد که امروزه مردم کشورهای مختلفی از جمله عراق خواهان خروج نظامیان تروریست آمریکایی از منطقه هستند از این رو باید به ندای مردم در این عرصه توجه شود.

,

این رزمایش پیام صلح و انسجام ایران را به گوش جهانیان رسانید

, این رزمایش پیام صلح و انسجام ایران را به گوش جهانیان رسانید, این رزمایش پیام صلح و انسجام ایران را به گوش جهانیان رسانید,

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: نیروهای دلاور ارتش در رزمایش ذوالفقار ۹۹ به خوبی پیام صلح و دوستی، انسجام و اقتدار نظامی ایران را به گوش جهانیان رساندند.

,

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: همچنین باید یادآور شد وسعت عملیاتی این رزمایش نشان داد هر گونه خطای راهبردی برای دشمنان پشیمان کننده خواهد بود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه