اخبار داغ

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان اردبیل:

مشکلات تصفیه خانه شهرک صنعتی ۲ اردبیل برطرف می شود

مشکلات تصفیه خانه شهرک صنعتی ۲ اردبیل برطرف می شود
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان اردبیل گفت: رعایت شاخص های زیست محیطی یکی از دغدغه های اصلی شرکت شهرک های صنعتی است که تلاش می شود با اجرای برنامه های کوتاه مدت و میان مدت، روند تصفیه پساب خروجی واحدهای صنعتی بهبود یابد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد اهلی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی سبلان‌ما، اظهار داشت: شهرک صنعتی 2 اردبیل با مساحت بیش از 700 هکتار بزرگترین شهرک صنعتی استان اردبیل است که بالطبع با توجه به وسعت آن، دارای معضلاب و مشکلاتی نیز خواهد بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سبلان‌ما,

وی تکمیل گنجایش تصفیه خانه شهرک صنعتی را یکی از مشکلات موجود در آن برشمرد و افزود: ظرفیت کنونی تصفیه خانه شهرک صنعتی اردبیل2 به میزان 2500 مترمکعب در روز است که متاسفانه جوابگوی حجم پساب ورودی واحدهای تولیدی را ندارد.

,

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان اردبیل از جمله برنامه های کوتاه مدت برای حل این معضل را الزام واحدهای تولیدی نسبت به رعایت مسائل زیست محیطی و نصب پیش تصفیه در پساب خروجی دانست و گفت: بر اساس ضوابط و مقررات زیست محیطی حاکم بر شهرک ها و نواحی صنعتی و مطابق با مفاد قراردادهای فیمابین، کلیه واحدهای صنعتی موظف هستند با طراحی و اجرای پیش تصفیه، فاضلاب صنعتی خود را ابتدا تصفیه اولیه نموده و سپس به تصفیه خانه فاضلاب شهرک صنعتی هدایت نمایند.

,

اهلی از دیگر برنامه های کوتاه مدت این شرکت برای بهبود روند تصفیه فاضلاب را پیگیری برای جداسازی پساب خروجی واحد تولیدی سبلان پارچه برشمرد و خاطر نشان کرد: شرکت سبلان پارچه دارای بیش از 1500 مترمکعب پساب خروجی است که عملاً بیش از 60 درصد از ظرفیت تصفیه خانه شهرک صنعتی اردبیل2 اختصاص به پالایش این واحد صنعتی دارد.

,

وی ابراز داشت: با پیگیری های استاندار ردبیل، مقرر شد شرکت سبلان پارچه که با توجه به ورشکستگی، مدیریت آن در اختیار اداره کل تصفیه و امور ورشکستگی قوه قضائیه قرار دارد نسبت به اجرای خط انتقال اختصاصی و خارج کردن پساب آن از تصفیه خانه شهرک صنعتی اقدام کند که تحقق این امر نقش بسزایی بر بهبود عملکرد تصفیه خانه خواهد داشت.

,

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان اردبیل از برنامه های میان مدت این شرکت برای رعایت مسائل زیست محیطی در این شهرک را اجرای مدول دوم تصفیه خانه فاضلاب این شهرک صنعتی برشمرد و افزود: ساختمان ابنیه مدول دوم تصفیه خانه با اعتباری بالغ بر 100 میلیارد ریال از محل منابع ملی و استانی آغاز شده است که تکمیل آن به 100 میلیارد ریال اعتبار دیگر نیاز دارد.

,

وی یکی از راه های رسیدن به توسعه پایدار و کاهش اثرات نامطلوب محیط زیست را بهبود و توسعه روش های تصفیه فاضلاب دانست و ابراز امیدواری کرد: تا واحدهای صنعتی با رعایت مسائل زیست محیطی و افزایش سطح کیفی تصفیه خانه های فاضلاب، به توسعه پایدار استان و حفظ محیط زیست کمک شایانی نمایند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه