اخبار داغ

کارشناس حوزه فضای مجازی:

هر جا سخنی از ایجاد تردید و نفرت افکنی بود، کلام دشمن است

هر جا سخنی از ایجاد تردید و نفرت افکنی بود، کلام دشمن است
روح الله نباتی با بیان اینکه فضای مجازی، فضای بی‌هویتی است و افراد فعال در این فضا ناشناخته هستند، گفت: در این فضا دشمن بی‌هویت و ناشناخته جلو می‌آید، هر جا افراد ایجاد شک و تردید، نفرت پراکنی کنند، باید بدانیم که حرف، حرف دشمن است.ای
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصر همدان؛ رهبر انقلاب در سخنانی فرمودند " ما دشمن داریم؛ ما یک ملّتی هستیم که به دلایل گوناگون، دشمنانِ خبیث و رذل کم نداریم؛ تعجّب نباید کرد. باید مواظب شلّیک توپخانه‌ی دشمن باشید در این فضا؛ حواستان باشد. منطقه عظیمی از این فضا اکنون در دست دشمن است. باید دشمن را از فضای مجازی برانید و بتارانید"

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر همدان,

فضای مجازی یکی از فضاهایی است که دشمن در آن تا می تواند علیه هویت، موجودیت، نظام، انقلاب استفاده می‌کند و با آمارهای بی‌پایه و دروغ سعی بر ایجاد اختلاف و براندازی نظام دارد، گاهی ناموفقیتها، ضعفها و کاستی‌ها را اگر یکی است هزار تا جلوه می‌دهد و اگر یک‌جا است به همه‌جا تعمیم می‌دهد و اینها کارهای دشمن است؛

,

اینکه چگونه دشمن را بشناسیم و راهکار مقابله با دشمن چیست و چگونه است را در گفتگویی با یکی از فعالان و کارشناسان حوزه فضای مجازی جویا شدیم.

,

در این رابطه روح الله نباتی، کارشناس فضای مجازی در گفتگو با خبرنگار عصر همدان با بیان اینکه هر انسانی باید چند چیز را بشناسد، در کنار خداشناسی و خودشناسی باید دوست و دشمن را بشناسد، اظهار کرد: حضرت علی (ع) در حکت ۲۹۵ در توصیه‌های اخلاقی، سیاسی و اجتماعی در رابطه با دوست و دشمن می‌فرماید که دوستان تو سه کس‌اند و دشمنان تو نیز، سه کس. اما دوستان تو دوست تو و دوست دوست تو و دشمن دشمن توست و اما دشمنان تو: دشمن تو و دشمن دوست تو و دوست دشمن تو. ایشان در این حکمت کوتاه، پرمغز و پرمعنا ضرورت شناخت دوست و هم انواع دوست را یادآوری کردند.

,

وی با اشاره به فرمایشات رهبر انقلاب در خصوص دشمن‌شناسی، گفت: ایشان فرمودند که هم دشمن را باید شناخت و هم شیوه‌های دشمن را؛ یعنی شناخت دشمن کفایت نمی‌کند و باید تاکتیک و روش‌های دشمنی دشمن را نیز شناخت که بسیار جای بحث دارد.

,

این کارشناس حوزه فضای مجازی بزرگ‌ترین دشمن فعلی و اصلی ما رژیم جنایتکار و تروریست آمریکا در کنار رژیم غاصب اسرائیل دانست و گفت: این دشمنان نه‌تنها دشمن ایران بلکه دشمن اسلام و بشریت هستند که دستشان به خون پاک‌ترین جوانان کشور ماهم آلوده شده و نمونه آن ترورهای دانشمندان هسته‌ای و شهادت شهید قاسم سلیمانی است که ناجوانمردانه از پشت خنجر زدند و شبانه ایشان را ترور کردند.

,

وی با بیان اینکه به فرموده امام راحل آمریکا شیطان بزرگ و بزرگ‌ترین دشمن بشریت است، افزود: وقتی شیطان می‌خواست آدم و حوا را فریب بدهد، در رنگ‌ها و شکل‌های مختلف ظاهر می‌شد. کار دشمن فعلی هم همین‌طور است به هر توطئه‌ای دست می‌زند تا به ایران اسلامی ضربه بزند.

,

نباتی تصریح کرد: دشمن در تمامی حوزه‌های فرهنگی، سیاسی، اجتماعی، اقتصادی بر علیه کشور اقدام می‌کند به‌طوری‌که حتی به بیماران صعب‌العلاج هم رحم نمی‌کند، به‌گونه‌ای که صادرات پانسمان‌های درمان بیماران پروانه‌ای به خاطر تحریم محدود شده و آنان دچار مشکلات عدیده‌ای هستند، آیا کشوری که به بیمار صعب‌العلاج و کودکانی که تهدیدی برای کسی ندارند نیز هم رحم نمی‌کند، دشمن بشریت نیست.؟

,

وی با تأکید بر اینکه راهکارهای مقابله با دشمن این است که خوب دشمن را بشناسیم، بدانیم با چه کسی طرفیم و در مقابل او حساس باشیم و دچار انفعال و توهم نشویم، افزود: نباید تحت تأثیر القائات قرار بگیریم و رهبری در این زمینه فرمودند نباید در محاسباتمان اشتباه کنیم.

,

این کارشناس حوزه فضای مجازی با اشاره به اینکه برخی دشمنی آمریکا را نمی‌بینند و آن‌ها را نادیده می‌گیرند، افزود: ما باید واقع باشیم، نباید از آن‌ها بترسیم و نباید بیش‌ازاندازه هم آن‌ها بزرگ کنیم.

,

وی گفت: آمریکا نشان داده آن‌گونه که نشان می‌دهد هم قدرتمند نیست و با استفاده از عملیات روانی قدرتشان را بیشتر نشان می‌دهند. نمونه‌های زیادی وجود دارد که در برابر جمهوری اسلامی کوتاه آمدند، درحالی‌که آن‌ها هیچ‌گاه در برابر کشورهای دیگر کوتاه نمی‌آمدند.

,

نباتی با بیان اینکه وقتی پایگاه عین الا سد توسط موشک‌های سپاه منهدم شد و آن‌ها جرئت و جسارت جواب را نداشتند، همه دنیا متوجه شدند که آمریکا هیمنه پوشالی برای خود درست کرده است، بنابراین نباید دشمن را نه آن‌قدر بزرگ کرد و نه آن را انکار کرد.

,

وی با اشاره به اهانت نشریه فرانسوی به پیامبر اکرم (ص) با انتشار کاریکاتور، گفت: این نشریه با وقاحت تمام این اقدام را در راستای آزادی بیان مطرح کرده درحالی‌که آزادی بیان در خود این کشورها به‌شدت نقض می‌شود و این نشان می‌دهد که آن‌ها در ادعای آزادی بیان صادق نیستند.

,

این کارشناس حوزه فضای مجازی گفت: چند ماهی است آشوب در آمریکا برپاست، پا در گلوی سیاه‌پوستان می‌گذارند، اقدام به کشتن آنان می‌کنند، و اعتراضات را با زانو خفه می‌کنند، حتی در همین کشورهای اروپایی اجازه سخن گفتن در مورد رژیم صهیونیستی جعلی هم نمی‌دهند، درصورتی‌که وقتی به پیامبر گرامی اسلام توهین می‌کنند اسم آن را آزادی می‌گذارند.!

,

وی خاطرنشان کرد: ترفندهای دشمن پیچیده و متعدد، رنگارنگ و متفاوت است که یکی از ترفندها در بستر فضای مجازی است.

,

این کارشناس حوزه فضای مجازی فضای مجازی را یکی از تاکتیک‌ها و روش‌های دشمن برای تزریق القا و نظریات خود خواند و افزود: این فضا یکی از ابزارهای جنگ ترکیبی تمام‌عیار بر علیه جمهوری اسلامی است و فقط هم موضوع اخلاق در فضای مجازی مطرح نمی‌شود، بلکه آنان موضوعات فرهنگ، دین زدایی، اقتصادی و اسلام هراسی را در این فضا دنبال می‌کنند.

,

وی یادآور شد: در شرایط بد اقتصادی با بروز اغتشاشات از فضای مجازی برای چندین برابر کردن اثر آن، تهییج جوانان و دروغ‌پراکنی و شکننده کردن اقتصاد استفاده و بهره می‌برند.

,

نباتی با بیان اینکه فضای مجازی درعین‌حال که یک اختراع و ابداع مفیدی هم هست، می‌تواند لبه و روی دیگری هم داشته باشد که بر علیه ما استفاده شود.

,

این کارشناس حوزه فضای مجازی ی با بیان اینکه فضای مجازی مزایای خوبی هم دارد گفت: ما اگر بخواهیم هوشمندانه از این فضا استفاده کنیم، باید از مزایای آن بهره‌برداری و جلوی معایب آن را تا جای ممکن بگیریم.

,

وی با تأکید بر اینکه فضای مجازی فضای بی‌هویتی است و بسیاری از فعالین این فضا ناشناخته و یا با هویت جعلی وارد می‌شوند، خاطرنشان کرد: دشمن در این فضا بی‌هویت جلو می‌آید که شناخته شده نباشد، بنابراین باید سعی کنیم از رفتار، گفتار و طرز تفکر افراد در این فضا پی ببریم که دشمن است یا خودی.

,

نباتی تأکید کرد: دشمن بیش از ۴۰ سال است که مشکلات را ده‌ها برابر نشان داده و القای عقب‌ماندگی می‌کند و این درحالی است که جمهوری اسلامی پیشرفت‌های زیادی در عرصه‌های مختلف داشته، اگر امروز مشکلات اقتصادی در کف جامعه می‌بینیم به واسطه توطئه آنان دچار مشکل شده‌ایم و گرنه اگر اجازه می‌دادند ما راه خود را برویم بیشتر از این‌ها پیشرفت داشتیم.

,

وی تأکید کرد: برای اینکه بدانیم دشمن کیست و چطور او را بشناسیم هرجا که می‌بینم افرادی در فضای مجازی با هویت جعلی در صدد ایجاد شک و تردید و نفرت پراکنی هستند، باید بدانیم که حرف دشمن است و آنان حرف دشمن را می‌زنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه