اخبار داغ

آیت‌الله علم‌الهدی:

امام سجاد(ع) کربلا را به عنوان نمادسازی انقلاب عنوان کردند

امام سجاد(ع) کربلا را به عنوان نمادسازی انقلاب عنوان کردند
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان اینکه امام سجاد(ع) کربلا را به عنوان نمادسازی انقلاب عنوان کردند، گفت: ۴۰ سال امام سجاد(ع) کربلا را زنده و اصل قطع عینی در درون احساسات و دل‌های مردم ایجاد کردند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی، نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی ظهر امروز در مراسم عزاداری امام سجاد(ع) که در حرم مطهر رضوی برگزار شد، اظهار کرد: حوزه معرفت‌شناسی نسبت به ائمه (ع) در پهنه عاطفه و احساس ما نیست، یعنی به اندازه‌ای که ائمه را دوست داریم از آنها شناخت نداریم و این موضوع متاسفانه در شناخت ما تاثیرگذار است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی ادامه داد: سطح شناخت ما از ائمه(ع) وقتی کم باشد، میزان علاقمندی ما نسبت به آنها نیز کاهش می‌یابد.

,

وی با اشاره به اینکه برداشت ما باید نسبت به ائمه اطهار(ع) باید یکسان باشد، اضافه کرد: اما در حال حاضر به علت شناخت کم ما این برداشت متفاوت است. 

,

آیت‌الله علم‌الهدی با بیان اینکه امام سجاد (ع) دارای دو نقش فردساز و جامعه‌ساز داشتند، تصریح کرد: تربیت و آموزش بدون در نظر گرفتن دعا امکان‌پذیر نیست و امام سجاد (ع) در همه نکات آموزشی و تربیتی از دعا کمک می‌گرفتند.

,

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی امام سجاد (ع) با کمک گرفتن از دعا نکات تربیتی و اخلاقی را بیان می‌کنند، خاطرنشان کرد: وقتی این نکات در قالب دعا بیان می‌شود از پروردگار آرزو می‌کنم بیشتر برای آن تلاش می‌کنم.

,

وی گفت: امام سجاد(ع) نکته‌هایی را در قالب دعا بیان می‌کنند که انسان وقتی از خدا درخواستی دارد برای رسیدن به آن تلاش می‌کند و از خدا می‌خواهد رشد اخلاقی را برای انسان فراهم کند و در این راستا حداکثر تلاش خود را انجام می‌دهد.

,

آیت‌الله علم‌الهدی یکی از علت‌های اشتباه کردن در زندگی را هدف نداشتن دانست و تصریح کرد: نکته دوم در تاکیدات امام سجاد(ع) توجه به اهمیت هدف‌گذاری، داشتن نشاط و آرزوسازی در زندگی است.

,

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی بیان کرد: انسان وقتی هدف در زندگی داشته باشد، تمام سرمایه‌گذاری خود را برای رسیدن به آرزوی خود  برنامه‌ریزی می‌کند و این جنبه فردسازی (ع) است.

,

وی افزود: در همه انقلاب‌ها کربلا تاثیرگذار بوده است، گاندی در انقلاب هند با وجود اینکه مسلمان نیست و خدا و پیغمبر را قبول ندارد، اما ریشه حرکت‌های انقلابی خود را به سیدالشهدا نسبت می‌دهد.

,

آیت‌الله علم‌الهدی با بیان اینکه امام سجاد(ع) کربلا را به عنوان نمادسازی انقلاب عنوان کردند، متذکر شد: ۴۰ سال امام سجاد(ع) کربلا را زنده و اصل قطع عینی در درون احساسات و دل‌های مردم ایجاد کردند.

,

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی تاکید کرد: در بعد فردسازی و جامعه سازی وجود امام سجاد(ع) یک نابغه بی‌نظیر بودند.

,

وی با اشاره به اینکه در کربلا به خاطر حفظ اسلام و ادامه جریان ولایت امام سجاد(ع) بیمار شدند، بنابراین مسئله مجاهدت و شهادت وجود نداشت، اضافه کرد: در حوزه معرفت‌شناسی ائمه اطهار(ع) سطح پایینی است و باید شناخت خود را ارتقا دهیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه