اخبار داغ

دولت شرق لیبی استعفاء کرد

دولت شرق لیبی استعفاء کرد
دولت شرق لیبی استعفای خود را تقدیم رئیس پارلمان این کشور کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ چند روزی است که مردم شرق لیبی  در اعتراض به ناتوانی دولت موقت ( طبرق ) در خیابان‌های شهرهای مختلف تحت حاکمیت این دولت تظاهرات کرده و خواستار برکناری دولت طبرق شده‌اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
سخنگوی  رسمی پارلمان لیبی ( مستقر در شرق ) گفت: دولت موقت به ریاست عبدالله الثنی  استعفای خود را به عقیله صالح رئیس پارلمان لیبی ( عالی ترین مقام سیاسی در شرق ) تقدیم کرد.
,
 
,
عبدالله بلیحق افزود: قرار است استعفای دولت طبرق در پارلمان مطرح شود تا نمایندگان درباره آن تصمیم گیری کنند.
,
 
,
به نوشته پایگاه خبری الوسط – لیبیا، عقیله صالح از دولت موقت خواسته بود که نشست فوری برای بررسی علل نارسایی خدمت رسانی به مردم از جمله بحران قطع برق برگزار کند. این نشست دیروز با حضور رئیس پارلمان لیبی  برگزار شد و طی آن دولت طبرق استعفاء داد.
,
 
,
به گفته سخنگوی رسمی پارلمان لیبی،  علت قطع برق نقص در سوخت رسانی به نیروگاه تولید برق بود که قرار شد این مشکل با تغذیه کامل این نیروگاه برطرف شود.
,
 
,
ساکنان شهرهای بنغازی ، البیضاء و المرج در شرق لیبی دیروز  در اعتراض به وضعیت معیشتی خود و ناتوانی دولت طبرق در خدمت رسانی برای سومین روز پیاپی تظاهرات کردند . 
,
 
,
به گفته شاهدان عینی تظاهرات کنندگان خود را به ساختمان نخست وزیری دولت شرق رساند و مدخل ورودی آن را به آتش کشیدند.
,
 
,
یکی از تظاهرات کنندگان گفت: مردم سال‌ها در قبال فساد مالی و اداری دولت موقت سکوت کرده‌اند اما امروز به خیابان ها آمده‌اند.  مردم شاهد افزایش فقر، بالا رفتن قیمت مواد غدایی و کاهش ارزش واحد پول ملی ( دینار لیبی ) در برابر ارزهای خارجی هستند.
,
 
,
درهمین حال، سخنگوی نیروهای موسوم به ارتش ملی لیبی به فرماندهی ژنرال خلیفه حفتر در واکنش به تظاهرات مردم در شهرهای مختلف شرق لیبی گفت:  مردم حق دارند تظاهرات مسالمت آمیز برپا کند و ما از این تظاهرات حمایت می کنیم.
,
 
,
موسسه ملی نفت لیبی اعلام کرده‌است: قطع مکرر برق به دلیل نقص در سوخت رسانی به نیروگاه‌های تولید برق است و این مشکل به دلیل سیطره نیروهای وابسته به حفتر بر چاه ها و تاسیسات ملی ایجاد شده‌است.
,
 
,
نیروهای حفتر از آبان ماه گذشته فعالیت چاه و تاسیسات نفتی در لیبی را متوقف کرده‌اند.
,
 
,
منبع: تسنیم
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه