اخبار داغ

رئیس اداره صمت رزن و درگزین خبر داد؛

فعالیت بیش از ۳ هزار قالی باف در شهرستان های رزن و درگزین

فعالیت بیش از ۳ هزار قالی باف در شهرستان های رزن و درگزین
محمد سهیلی گفت: در شهرستان رزن و درگزین شرکت‌های تعاونی فرش دستباف با یک تعاونی وجود دارد که بیش از 3 هزار قالیباف فعال و فصلی و بیش از هزار نفر از قالی بافان دارای کارت قالیبافی هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد سهیلی رئیس اداره صنعت معدن و تجارت شهرستان رزن در گفتگو با خبرنگار عصر همدان، گفت: در ۵ ماهه سال جاری یک فقره پروانه بهره برداری به ارزش ۲۱۵ میلیون ریال با اشتغال ۲۰ نفر برای شهرستان رزن صادر شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر همدان,

محمد سهیلی افزود: تعداد ۱۸ مجوز تاسیس با پیش بینی اشتغال ۱۷۶ نفر و همچنین ۵ طرح صنعتی نیز با اشتغال ۱۸۵ نفر تا پایان نیمه اول سالجاری پروانه بهره برداری و پروانه طرح توسعه خود را دریافت خواهند کرد.

,

وی خاطرنشان کرد: تعداد ۴۹ واحد صنعتی دارای پروانه بهره برداری که با ظرفیت های مختلف در سطح دو شهرستان رزن و درگزین با اشتغال ۱۵۰۹ نفر در حال فعالیت هستند.

,

رئیس اداره صنعت معدن و تجارت شهرستان رزن گفت: بیشترین تعهد اشتغال در بین دستگاههای اجرایی برای اداره صنعت، معدن و تجارت با تعهد اشتغال ۲۸۸ نفر بوده که اشتغال ۲۶۸ نفر ثبت گردیده است .

,

سهیلی میزان سرمایه گذاری حوزه صنعت ، معدن وتجارت در ۵ ماهه نخست سال جاری به ۱۷ میلیارد و ۱۵۰ میلیون تومان عنوان کرد و گفت:با وجود تحریم های ظالمانه و ویروس منحوس کرونا در سال جاری هیچ واحد صنعتی تعطیل نشده است.

,

رزن و درگزین در ذخیره مواد معدنی رتبه اول استان

, رزن و درگزین در ذخیره مواد معدنی رتبه اول استان, رزن و درگزین در ذخیره مواد معدنی رتبه اول استان,

وی با بیان اینکه از تعداد ۳۵ معدن دارای پروانه بهره برداری تعداد ۲۸ معدن فعال در شهرستانهای رزن و درگزین با اشتغال ۳۰۲ نفر بصورت مستقیم فعالیت می نمایند اظهارداشت: از این تعداد معادن ۳۰ معدن در شهرستان رزن و۵ معدن دارای شهرستان درگزین دارای پروانه بهره برداری هستند.

,

رئیس اداره صنعت معدن و تجارت شهرستان رزن میزان استخراج از معادن شهرستانهای رزن و درگزین بیش از ۴میلیون وصد و نود و شش هزارتن عنوان کرد و گفت: میزان ذخیره معادن شهرستان رزن بیش از ۴۸۴ میلیون  تن است.

,

سهیلی خاطرنشان کرد:شهرستان رزن و درگزین در ذخیره مواد معدنی در رتبه اول استان قرار دارد.

,

وی از برگزاری ۱۲جلسه کارگروه تنظیم بازار در سطح دو شهرستان با ۶۳ مصوبه خبرداد و گفت: جلسات کارگروه آرد و نان دو شهرستان ۶ جلسه با ۱۳ مصوبه و تعداد جلسات کمیسیون نظارت بر امور اصناف هم ۳ جلسه با ۱۱ مصوبه برگزار شده است.

,

رئیس اداره صنعت معدن و تجارت شهرستان رزن گفت: در ۵ ماهه سال جاری اقلام تنظیم بازار همچون گوشت منجمد ۵/۱ تن، قند ۶۰ تن، شکر ۱۱۰ تن، انواع برنج هندی و پاکستانی ۱۱۰ تن و مرغ گرم ۱۲۶ تن در دو شهرستان توزیع شده است.

,

سهیلی اضافه کرد: از ابتدای سال ۵۱۴۹ مورد بازرسی انجام شده که از این میزان ۱۱۲ مورد گشت های مشترک صبح و بعداز ظهر و بازرسی های نوبه ای بوده است.

,

وی خاطرنشان کرد: از این بازرسی ها ۲۶۸ پرونده با ارزش ریالی یک میلیارد و هشتصد و نود و یک میلیون تومان تشکیل و به شعبه تعزیرات حکومتی جهت صدور رای ارسال شده است و در این مدت ۹۳ مورد گزارش و شکایات توسط مردم بصورت ثبت در سامانه ۱۲۴ و یا حضوری دریافت و رسیدگی شده است.

,

رئیس اداره صنعت معدن و تجارت شهرستان رزن تعداد بازرسی از نانوایی ها را ۷۸۴ مورد عنوان کرد که برای۳۵ واحد نانوانی متخلف پرونده تشکیل شده است گفت: ۱۲ مورد گشت های مشترک مختص قاچاق کالا و عرضه خارج از شبکه انجام گرفته که منجر به تشکیل ۸ فقره پرونده شده است.

,

سهیلی اظهارداشت: در عملکرد مقایسه ای حوزه نظارت و بازرسی شهرستان رزن و درگزین در رتبه های دوم و سوم در بین شهرستانهای استان قرار دارد.

,

وی گفت: بازدید و گشت مشترک در قالب طرح رعایت دستورالعمل های بهداشتی و طرح فاصله گذاری هوشمند اجتماعی در راستای مبارزه با بیماری کرونا بصورت مرتب و هفتگی با حضور دستگاههای نظارتی از صنوف، و واحدهای صنعتی و مراکز حساس انجام می گیرد.

,

سهیلی ادامه داد: تعداد بیمه شده گان در تامین اجتماعی و بیمه روستایی و عشایری ۶۰۶ نفر است.

,

رئیس اداره صنعت معدن و تجارت شهرستان رزن گفت: در شهرستان رزن و درگزین شرکت‌های تعاونی فرش دستباف با یک تعاونی وجود دارد که بیش از 3 هزار قالیباف فعال و فصلی و بیش از هزار نفر از قالی بافان دارای کارت قالیبافی هستند.

,

وی گفت: معرفی پشتیبانهای فرش دستباف دو شهرستان برای دریافت تسهیلات ۵/۱۴ درصد بسته تشویقی صادرات و تامین سرمایه در گردش به بانک توسعه صادرات استان انجام شده است. عمده طرح‌های فرش بافته شده در سطح دو شهرستان ماهی- لچک ترنج و طرح طاهرلو است.

,

رئیس اداره صنعت معدن و تجارت شهرستان رزن افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا در سال جاری هیچ دوره آموزش ارتقاء مهارت قالیبافی برگزار نگردیده و با فروکش کردن این بیماری قطعاً امسال همانند سالهای قبل این دوره ها برگزار می شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه