اخبار داغ

مرغ همسایه غاز است؛

ورزش تبریز در سراشیبی و سرمایه‌‌گذاری شیرین عسل در اصفهان! + عکس

ورزش تبریز در سراشیبی و سرمایه‌‌گذاری شیرین عسل در اصفهان! + عکس
با وجود اینکه دوچرخه‌سواری استان با مشکلات مالی شدیدی دست و پنجه نرم می‌کند و دیگر خبری از تیم‌های متعدد آذربایجان در این رشته نیست، صنایع شیرین عسل در ورزش اصفهان سرمایه‌گذاری می‌کند!
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج، با وجود اینکه این روزها ورزش آذربایجان حال و روز خوشی ندارد و اکثر تیم‌های رشته‌های ورزشی مختلف به دلایل مالی یا قانونی منحل شده‌اند، صنایع و کارخانجات آذربایجان در ورزش سایر استان‌ها سرمایه‌گذاری می‌کنند. شیرین عسل که یکی از کارخانه‌های به نام تبریز در صنعت شکلات و شیرینی است و جزء بخش خصوصی‌های موفق استان هم تلقی می‌شود، در مسابقات لیگ برتر دوچرخه‌سواری در بخش جاده، حامی مالی تیم دوچرخه سواری اصفهان بوده است!

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

در حالیکه تیم دانشگاه آزاد تبریز با مشکلات مالی فراوان و به سختی به عنوان تنها نماینده استان و تبریز در این لیگ شرکت کرده بود، کارخانه شیرین عسل ترجیح داد تا به جای سرمایه‌گذاری در ورزش و دوچرخه سواری آذربایجان این هزینه را در اصفهان انجام دهد!

,

دوچرخه‌سواری یکی از رشته‌های ورزشی موفق استان است که ورزشکاران بسیاری هم از تیم‌های استان به پیراهن تیم ملی رسیده‌اند و تیم‌های دوچرخه‌سواری آذربایجان هم در سال‌های گذشته همواره یکی از مدعیان قهرمانی در آسیا بودند اما با این حال به دلیل بی‌توجهی مسئولین یک به یک این تیم‌ها منحل شدند و حالا تنها نماینده تبریز یعنی دانشگاه آزاد به سختی و با مشکلات مالی فراوان در مسابقات لیگ شرکت می‌کند اما کارخانه‌ای مانند شیرین عسل ترجیح می‌دهد تا به جای سرمایه‌گذاری در ورزش آذربایجان چتر حمایتی‌اش را بر سر سایر استان‌ها باز کند.
 

,
,

, ,


تبریز و آذربایجان‌شرقی که روزی با دوچرخه‌سواران و تیم‌های سراسر بومی فاتح آسیا بود و افتخارات متعددی برای کشورمان کسب می‌کرد، این روزها با هزاران اما و اگر یک تیم راهی مسابقات می‌کند؛ اگرچه همین تیم هم با تمام سختی‌ها در مرحله اول توانست عنوان نایب قهرمانی را کسب کند. با این حال باید مسئولین ورزشی و حتی غیرورزشی به دنبال ریشه‌یابی این مساله باشند که چرا صاحبان صنایع آذربایجان و مدیران تیم‌های خصوصی فوتبال به دنبال سرمایه‌گذاری در رشته‌های ورزشی مختلف نیستند و به جای آن از سرمایه‌گذاری در تیم‌های سایر استان‌ها استقبال می‌کنند.

,
,

بسیاری از این مدیران در همین استان پاگرفته و ثروت کسب کرده‌اند اما این روزها که ورزش استان به شدت به آنها نیاز دارد، پشت تیم‌های بومی را خالی می‌کنند و با ادامه همین روند بعید نیست ورزش‌هایی مانند دوچرخه‌سواری، دوومیدانی و تکواندو که ملی‌پوشان زیادی در این خطه دارد به سراشیبی سقوط بیافتد و استان‌هایی نظیر اصفهان، خراسان رضوی و کرمان جای آذربایجان‌شرقی را بگیرند و با حمایت از ورزشکارانشان در این ورزش‌ها آقایی کنند. البته در همین اوضاع هم بسیاری از ورزشکاران رشته‌هایی مانند دوچرخه‌سواری و دوومیدانی به دلیل نبود تیم در استان ترجیح داده‌اند به تیم‌های اصفهانی، کرمانی و ... بپیوندند. ظاهرا مدیران ورزشی و مسئولین استان ورزشی به جز فوتبال را نمی‌شناسند و در سایه غفلت آنها ممکن است در آینده‌ای نه چندان دور چیزی از ورزش آذربایجان باقی نماند.

,

انتهای پیام/ 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه