اخبار داغ

فرماندار کاشمر خبر داد؛

افزایش 200 درصدی کشفیات یک ساله مواد مخدر در کاشمر

افزایش 200 درصدی کشفیات یک ساله مواد مخدر در کاشمر
ساقی از افزایش 200 درصدی کشفیات مواد مخدر از ابتدای سال جاری نسبت به مدت مشابه در سال گذشته خبر داد و گفت: رویکرد جلسات شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در کاشمر علاوه بر اقدامات سخت افزاری، بکارگیری همزمان اقدامات نرم افزاری است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ مسلم ساقی، فرماندار کاشمر پیش از ظهر امروز در نشست شورای فرعی مبارزه با مواد مخدر شهرستان که در سالن همایش های فرمانداری برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به تغییر نگاه جامعه به فرد معتاد از حالت مجرم به یک فرد ناهنجار و بیمار، رویکرد جلسات شورا در شهرستان علاوه بر اقدامات سخت افزاری، بکارگیری همزمان اقدامات نرم افزاری است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس, .,

وی با تاکید بر اینکه دستگیری توزیع کنندگان مواد مخدر، نا امن سازی فضا برای قاچاقچیان، اجرای طرح های پاکسازی و فعالیت کمپ ها و کلینیک های ترک اعتیاد از جمله اقدامات مهم در حوزه سخت افزاری بود، خاطرنشان کرد: مطمئناً نگاه ما در حوزه نرم افزاری نگاه فرهنگی است.

,

فرماندار کاشمر از افزایش 200 درصدی کشفیات مواد مخدر از ابتدای سال جاری نسبت به مدت مشابه در سال گذشته خبر داد و تصریح کرد: ایجاد ایست و بازرسی در محور کاشمر به کوهسرخ و نیشابور برای ناامن شدن این محور برای قاچاقچیان، تصمیم گیری در استان یا در سطح ملی برای تغییر و اصلاح روند صدور مجوز کسب عطاری ها از حوزه اصناف به حوزه شبکه بهداشت و درمان برای نظارت بیشتر نیز باید پیگیری شود.

,

 

,

اقدامات زیادی در حوزه مواد مخدر انجام می شود ولی اثر پذیری ندارد

, اقدامات زیادی در حوزه مواد مخدر انجام می شود ولی اثر پذیری ندارد,

صالحی، دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان با بیان اینکه در معتاد شدن یک فرد دو عامل "دسترسی و تمایل" موثر است، اذعان کرد: در حال حاضر که مقدمات هر دو عامل در جامعه بنوعی فراهم است وظیفه ما برای پیشگیری و مبارزه بیشتر است.

,

وی با بیان اینکه اقدامات زیادی در حوزه مواد مخدر انجام می شود ولی اثر پذیری ندارد، عنوان کرد: می طلبد عزم جدی با حضور همه ارکان نظام و انجام اقدامات در همه ابعاد با محوریت مردم در حوزه های پیشگیری، درمان، و مقابله صورت گیرد.

, .,

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان رضوی با اشاره به اینکه در حوزه خرده فروشان ضعف قانون مشهود است، تشریح کرد: در این زمینه اصلاح قانون مبارزه با مواد مخدر در مجلس شورای اسلامی با تشدید مجازات خرده فروشان در دست اقدام است .

, .,

وی با تاکید بر اینکه شرایط موجود، نیازمند عزم جدی، حرکت جهادی و مشارکت حداکثری همه ارکان دولتی عمومی و مردمی در امر مبارزه با مواد مخدر است، بیان کرد: در حال تدوین طرحی هستیم تا درقالب یک برنامه منسجم وهمه جانبه که تمامی حوزه های مبارزه از پیشگیری، درمان، صیانت تا مقابله را شامل می شود از سطح کوچکترین واحدهای تقسیمات کشوری (محلات درشهرها و روستا ها) با تقسیم کار و تعیین شرح وظایف هریک از بخش ها گام مهمی درجهت کاهش نرخ شیوع اعتیاد و سالم سازی محیط (محله، روستا) برداریم.

, .,

صالحی ادامه داد: در این طرح که برگرفته از سند جامع مبارزه با مواد مخدر، سیاست های ابلاغی ستاد مبارزه با مواد مخدر ریاست جمهوری توسط شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان در دست اقدام است با مشارکت برخی دستگاه های دولتی وعمومی و تشکل های غیر دولتی فعال در امر مبارزه با مواد مخدر، با هدف سالم سازی جامعه از سطح محلات  و روستاهای استان، در مرحله اول از هر شهر یک محله و از هر بخش یک روستا بعنوان پایلوت اجرایی خواهد شد.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه