اخبار داغ

رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی:

برق مصرفی 8.5 میلیون خانوار کشور رایگان می شود/ اهمال کاری ها فرصت ارزآوری گاز را از ایران گرفت

برق مصرفی 8.5 میلیون خانوار کشور رایگان می شود/ اهمال کاری ها فرصت ارزآوری گاز را از ایران گرفت
حمیدرضا صالحی گفت: دولت در نظر دارد برق مصرفی دهک های پائین جامعه رایگان شود و 30 میلیون نفر در کشور معادل هشت و نیم میلیون خانوار مشمول این طرح خواهند شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تیتریک، رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی ایران، ظهر امروز در حاشیه بازدید از پژوهشگاه مواد و انرژی مشکین دشت کرج، در جمع خبرنگاران گفت: متاسفانه سرانه مصرف انرژی در ایران بالا بوده و ما دو و نیم برابر سایر کشورها برق مصرف می کنیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک, تیتریک,
حمیدرضا صالحی با اشاره به اینکه مصرف گاز ایران برابر با مصرف کل اروپا است، افزود: با توجه به اینکه بزرگترین مصرف کننده گاز هستیم نمی توانیم به بازیگر اصلی صادرات گاز در منطقه مبدل شویم و برای کشور ارزآوری داشته باشیم در حالی که از مخازن بزرگ گاز بهره مند هستیم.
,
 
,
وی ایران را شاهراه انرژی غرب و شرق دنیا دانست و اظهار داشت: به واسطه عبور خطوط الکتریکی از ایران، کشور ما قابلیت تبدیل شدن به هاب انرژی منطقه را دارد اما نباید همانند همانند امکان تردد هواپیماها از آسمان کشور آن را هدر دهیم، زیرا متاسفانه هاب هواپیمایی ایران کم کم جای خود را به امارات و ترکیه داده است.
,
 
,
صالحی به تولید سالیانه 83 هزار مگاوات برق در ایران و رتبه چهارم دنیا در این زمینه اشاره کرد و خاطرنشان داشت: جمعیت 200 میلیونی پاکستان فرصت بی نظیری برای صادرات برق است اما به اندازه ای اهمال صورت گرفت که حتی افغانستان هم برق خود را از ازبکستان و ترکمنستان وارد می کند.
,
 
,
وی در خاتمه با اشاره به اجرای طرح برق امید، تصریح کرد: دولت در نظر دارد برق مصرفی دهک های پائین جامعه رایگان شود و 30 میلیون نفر در کشور معادل هشت و نیم میلیون خانوار مشمول این طرح خواهند شد، البته اگر واقعی سازی قیمت ها همگام با افزایش قدرت خرید مردم‌ صورت گیرد شاهد اعتراضات اجتماعی مثل جریانی که در گران شدن بنزین اتفاق افتاد نخوایم بود.
,
 
,
 
,
انتهای پیام/
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه