اخبار داغ

در گفتگو با هنرمند مینابی عنوان شد؛

«شهر مظلوم خلاق من؛ میناب» نتیجه سلام هایی که به میناب کردیم و پاسخ نگرفتیم

«شهر مظلوم خلاق من؛ میناب» نتیجه سلام هایی که به میناب کردیم و پاسخ نگرفتیم
حبیب الله ناصری بازیگر، نویسنده و کارگردان هرمزگانی گفت: حضور و استقبال بی نظیر هنرمندان و پیکشسوتان از کمپین «شهر مظلوم خلاق من؛ میناب» نتیجه تمام سلام هایی است که در این چندسال به میناب کرده ایم اما پاسخی دریافت نکرده ایم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از هرمز؛ حبیب الله ناصری بازیگر، نویسنده و کارگردان مینابی متولد سال ۱۳۶۱ است که از سال ۱۳۷۸ فعالیت هنری خود را در همان شهر و در رشته تئاتر کودک، نوجوان و بزرگسال آغاز کرده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

وی در بخش بزرگسال در یک تیم ۱۶ نفره و در گروه هنری صدف به عنوان بازیگر، کارگردان و نویسنده به سرپرستی باقر رمضان زاده حضور دارد و در بخش کودک و نوجوان نیز گروه رنگین کمان را در سال ۱۳۸۵ سرپرستی، کارگردانی و بازیگری می کند.

,

ناصری برگزیده ۶ دوره جشنواره رضوی آیین های نمایشی در یاسوج بوده و در ۸ دوره از جشنواره تئاتر مریوان وهمچنین جشنواره بین المللی تئاتر فجر به عنوان نویسنده، بازیگر و کارگردان حضور فعال داشته و اجرای نمایش کرده است.

,

چند روزی است که این فعال هنری و فرهنگی به عنوان نماینده هنرمندان میناب کمپینی را راه اندازی کرده است که بی مهری های میناب را فریاد می زند، کمپینی که توسط هنرمندان به دفاع از زیرساخت های فرهنگ و هنر شهرستان برخاسته است، آنها معتقدند با گذشت چندین سال اما متولیان امر فرهنگ و هنر برای انجام این زیرساخت ها اقدامی انجام نداده اند و تنها به مقصربودن یکدیگر اکتفا می کنند که این اتفاق به ضرر هنرمندان مینابی است.

,

در همین رابطه حبیب الله ناصری بازیگر، نویسنده و کارگردان مینابی در گفت و گو با هرمز اظهار کرد: میناب به لحاظ فرهنگ و هنر سرآمد شهرستان های استان هرمزگان است، هنرمندانی دارد که در تمام رشته های هنری فعالیت می کنند و شنیدن خبر انتخاب شهرها برای شهرخلاق، هنرمندان را مجاب کرد تا هنرهای خود اعم از موسیقی، صنایع دستی، هنرهای نمایشی، تجسمی و طرح های زیاد دیگری را به نمایش بگذارند.

,

این بازیگر، نویسنده و کارگردان مینابی افزود: شهرستان میناب نیروی انسانی و پتانسیلی دارد که در تمام عرصه های هنری حرف برای گفتن دارد اما جای تعجب است که مورد استقبال فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان قرار نمی گیرد و از میان آثار ارسال شده فقط صنایع دستی این شهر را به لیست خود اضافه کرده اند که البته قانع کننده نیست.

,

تعریف فرهنگ و ارشاد اسلامی از خلاقیت چیست؟

, تعریف فرهنگ و ارشاد اسلامی از خلاقیت چیست؟, تعریف فرهنگ و ارشاد اسلامی از خلاقیت چیست؟,

ناصری ادامه داد: جمعیت میناب را هنرمندان آن تشکیل می دهند تمام مردم میناب به نوعی در هنر هستند و هر خانواده یک هنرمند دارد، پیرزنی در خانه نشسته و زری بافی می کند، فردی از برگ نخیلات استفاده می کند و برای آن ها پیر و جوان و زن و مرد ندارد و با وجود کمبود امکانات دستاوردهای هنری خاص خود را دارند، حال سوال اینجا است که متولیان امر خلاقیت را چگونه تعریف می کنند که میناب در آنها دیده نمی شود؟

,

وی خاطرنشان کرد: البته چندین سال است که زیرساخت های فرهنگی و هنری میناب وضع مطلوبی ندارد، زمانی که فرهنگ و هنر این شهرستان دیده نشود مسئولین رده های بالا نیز آن را به عنوان تبعیدگاه معرفی می کنند در حالی که میناب برای خود خط قرمزهایی دارد و هنرمندان آن چهارچوب ها را رعایت می کنند تا تحت الشعاع قرار نگیرند.

,

این هنرمند مینابی تصریح کرد: حضور و استقبال بی نظیر هنرمندان و پیکشسوتان از کمپین «شهر مظلوم خلاق من؛ میناب» نتیجه تمام سلام هایی است که در این چندسال به میناب کرده ایم اما پاسخی دریافت نکرده ایم، از کلنگ زنی های دولت نهم تا دوازدهم و نمایندگان شرق استان و نصب نیمه کاره پلاتوهای نمایشی توسط شهردار و شوراهای شهر، که هیچ کدام عملی نشد و فقط در حد یک وعده و چند عکس و خبر باقی ماند.

,

ناصری می گوید نمی شود سکوت کرد و فقط نظاره گر بود، شاید ویروس کرونا فرصتی باشد برای اثبات فریادهایشان، در ماه مبارک رمضان، استان هرمزگان شاهد یک ویژه برنامه «پسین رمضان» بود، عوامل برنامه سازی که به صورت کاملا خودجوش تمام تجهیزات را آماده کرده و به همراه هیات رزمندگان اسلام و زنده یاد امام جمعه شهرستان میناب روزهای شنبه، دوشنبه، چهارشنبه و جمعه یک ساعت از زمان مردم را در وقت افطار به خود اختصاص داده بود.

,

چیزی که مهم است استقبالی است که از این برنامه صورت گرفته است؛ تصویربرداران آن از دانش آموختگان هنرستانی بودند که عکاسی و فیلم برداری می خواندند و با همان دوربین و تجهیزات خود برنامه را روی آنتن می بردند اما توانسته بودند با همکاری فضای مجازی سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان رصد هر روزه هیات رزمندگان تهران و رضایت از جانب آنها و فرمانده سپاه امام سجاد(ع) و مقامات دولتی را داشته باشند، به نوعی که به دلیل بازدید بسیار زیاد و از سراسر کشور و به پیشنهاد مخاطبان، برای قابل فهم بودن آنها از لهجه و گویش هرمزگانی فاصله گرفته و به زبان فارسی صحبت کردند.

,

اگرچه این برنامه پس از اطلاعیه شهرخلاق ضبط و به روی آنتن فضای مجازی رفت اما می تواند گواه و شاهدی باشد بر استعداد هنرمندان خلاق مینابی که توانسته بودند با سن کم و امکانات محدود، برنامه ای بسازند که کیفیت مطلوب را در بین برنامه های ماه مبارک رمضان داشته باشد، که نشان از یک شبه به موفقیت رسیدن نیست بلکه تجربه سالها مطالعه و خاک صحنه خوردن است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه