اخبار داغ

اعتماد به روحانی با شعار فرج در اشتغال و بیکاری؛

شعاری که برای مردم نان و آب نشد/ ایجاد فرصت های شغلی واژه ای بیگانه با امید و آرزوی جوانان

شعاری که برای مردم نان و آب نشد/ ایجاد فرصت های شغلی واژه ای بیگانه با امید و آرزوی جوانان
دولت ها در زمان برگزاری انتخابات شعارهای تبلیغاتی زیادی می دهند اما در طول ایام هم شعارهای خود عمل نمی کنند و هم به تکالیف خود، ایجاد اشتغال یکی از این شعارهایی بود که دولت روحانی هیچگاه نتوانست به آن جامه عمل بپوشاند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آفتاب دل، رئیس جمهور در آغازین روزهای دولت دوازدهم عنوان کردند که «بزرگترین وظیفه دولت دوازدهم ایجاد اشتغال است» اما متأسفانه این مهم نه تنها در کشور بلکه در استانهای محروم و با درصد بیکاری بالا همچون کردستان هنوز تحقق نیافته و دولتمردان نسبت به آن بی‌توجه هستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آفتاب دل,

امروز بیکاری یکی از اساسی ترین مشکلات جوانان استان کردستان است که دولت روحانی در دورهای یازدهم و دوازدهم علی رغم اینکه اعتماد مردم کردستان را بر اساس این وعده حیاتی جلب کرد نتوانست اقدامی موثر برای رفع ان انجام دهد و اینگونه شد که در حال حاضر کردستان بدترین وضعیت امار بیکاری را در اختیار دارد.

,

کردستان وضعیت و شرایط متفاوتی از سایر استانهای کشور دارد و حتی متفاوت تر از استانی همچون سیستان و بلوچستان است و بیکاری و نبود اشتغال می تواند آسیب های اجتماعی، سیاسی و فرهنگی حادی در منطقه ایجاد کند که حتی امنیت پایدار منطقه را هم تحت تأثیر قرار دهد.

,

یکی از آسیب های نبود اشتغال و بیکاری همین موضوع کولبری است که هروز اخبار ناگواری از سقوط و کشته شدن کولبران در نقاط مرزی و کوهستانی کردستان در رسانه ها مخابره می شود و به دست مایه ای پر آب و تاب هم برای معاندین با نظام تبدیل شده و به خوبی روی ان موج سورای می کنند.

,

دولت علی رغم اینکه وعده های زیادی برای رفع بخشی از مشکلات کولبری که ناشی از وجود بیکاری می باشد، داده است اما این وعده ها هیچگاه عملی نشدند و و دیوار اعتماد به دولت در کردستان ترک های عمیقی برداشته است.

,

مسئولان کردستان از توسعه بخش کشاورزی به عنوان یکی از ظرفیت‌های مهم کردستان در راستای توسعه این استان سخن به میان می اورند اما در عمل اقدامات موثری برای تقویت این بخش هم انجام نمی دهند که لازم است با تخصیص منابع آبی جدید طرح توسعه باغات و زمینهای آبی در کردستان توسعه پیدا کند.

,

آقای روحای در روزهای آغاز دولت دوازدهم بزرگترین وظیفه دولت را ایجاد اشتغال عنوان کرد، اما متاسفانه این گفته ها فقط جنبه خوراک رسانه ای داشت و به آن عمل نشد.

,

در این سالها مجلس هر سال پول ایجاد اشتغال به آقای روحانی داده است اما این شغل ها ایجاد نشدند و این در حالی است که آقای روحانی با همین شعار ایجاد اشتغال رئیس جمهور شد!

,

وعده‌های اخیر استاندار کردستان در کنار وعده‌های مسئولان متعدد دولتی از رئیس جمهوری گرفته تا وزرا و رؤسای سازمان‌ها و حتی مدیران در استان کردستان برای ایجاد اشتغال در این استان تاکنون به نتیجه نرسیده و به همین دلیل است شمار زیادی از مردم این استان بیکار بوده یا برای تأمین امرار معاش خود مجبور به رو آوردن به شغل‌های کاذب به ویژه کولبری در مناطق مرزی هستند.

,

بدون شک تلاش برای ایجاد فرصت‌های جدید شغلی و توسعه عدالت اقتصادی در استان کردستان یکی از مطالبات اصلی و جدی مردم این خطه به شمار می‌رود و به همین دلیل نیاز است که مدیران و مسئولان استانی و کشوری با نگاهی جدید، زمینه را برای رفع محرومیت‌های متعدد در این استان فراهم کرده و تلاش کنند تا کردستان نیز در شاخص‌های مختلف توسعه از جمله ایجاد فرصت‌های جدید شغلی به میانگین کشوری برسد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه