اخبار داغ

در سکوت کامل خبری و نارضایتی مردم؛

شروع ساخت اسکای مال، پروژه ای که صدایش صدای همه را درآورد!+فیلم

شروع ساخت اسکای مال، پروژه ای که صدایش صدای همه را درآورد!+فیلم
با وجود چالش های بسیار و کش و قوس های فراوان بالاخره پروژه ی اسکای مال شهر همدان، با خاک برداری سطح زمین، عملیات ساخت خود را آغاز نمود که این موضوع اعتراضات فراوانی را هم از سمت مردم ساکن در محله و هم از سمت بیماران و کادر درمانی بیمارستان سینا در پی داشته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصر همدان؛ پروژه موسوم به اسکای مال! از ابتدای مطرح شدنش با ابهامات بسیار و انتقادات فراوانی همراه بود. از نحوه تامین منابع مالی و اخذ مجوزهای قانونی  و مباحث مالیاتی گرفته تا مشکلات فرهنگی، ترافیکی و جانمایی نامناسب؛ همگی موضوعاتی بود که عده ای از اساس با انجام چنین پروژه ای مخالفت کنند و عده ای دیگر انجام پروژه را بدون رفع مشکلاتی که دارد، به صلاح ندانند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر همدان,

با وجود تمامی این ابهامات، تعلیق های بعضا طولانی مدت و درخواست توقف و بررسی های متعدد از سوی ارگان های نظارتی و غیر نظارتی دخیل در موضوع، بالاخره دستهای پشت پرده ای که سودشان در اجرایی شدن این پروژه بود توانستند در مقابل تمامی این ابهامات و انتقادات چشم خود را ببندند و پروژه را در نهایت اجرایی کنند.

,

چند شبی از خاک برداری سطحی زمین پروژه می گذرد و بنا به گفته ی پیمانکاران، بیش از ۳۰ هزار متر مکعب خاک برداری سطحی برای این بخش از طرح پیش بینی شده است. در طی این چند شب، عملیات بیل های غول پیکر مکانیکی و صدای گوش خراش آن ها آسایش و آرامش را از مردم محله های هنرستان و میرزاده عشقی و همچنین بیماران بستری و مراجعه کننده بیمارستان سینا سلب نموده اند.

,

وجود این پروژه ی پر نقص در مجاورت مراکز درمانی سینا و فرشچیان، باعث شده کادر درمانی بیمارستان که در این شرایط ویژه ی کرونا با مجاهدت های فراوان خود از هر زمان دیگری خسته تر شده اند، بیش از پیش نسبت به حفظ سلامت روحی و جسمی مردم حساس تر شوند و دلیل این حساسیت و نارضایتی را وجود سر و صدای بسیار در شب و آلوده شدن هوای منطقه و بالطبع، بیمارستان( که از لحاظ پزشکی باید هوا از نظر پاکی برای بیماران در وضعیت مطلوبی باشد) عنوان می کنند.

,

بار ترافیکی ایجاد شده در منطقه نیز به جهت وجود کامیون های باری برای حمل نخاله ها و مصالح و ادوات، مضاعف، و سبب بروز دشواری در تردد و رفت و آمد ها در این محدوده شده است. این امر باعث شد که مردم منطقه با تماس های متعدد خود با پلیس ۱۱۰ و سامانه ۱۳۷ شهرداری، موضوع را در میان بگذارند و اعتراض خود را به این وضعیت اعلام کنند.

,

با همین پیش زمینه گفتگویی با سرهنگ فکری رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان همدان داشتیم که وی در تشریح وضعیت صدور مجوزهای ترافیکی این پروژه به خبرنگار ما گفت: عملیات ساخت این پروژه مجوزهای لازم را از پلیس دریافت کرده و البته به پیمانکار تذکر داده شده که کار خاک برداری را در مدت زمان محدودی به اتمام برساند که مزاحمت طولانی مدت برای مردم ایجاد نشود. فکری افزود: عملیات خاک برداری خیلی طول نمی کشد و در دو سه روز آینده به اتمام خواهد رسید.

,

حال باید منتظر ماند و دید که معضل ترافیکی و همچنین آلودگی های صوتی و محیطی که فعلا بخش کوچکی از مشکلات این پروژه ی پر نقص و نالازم است، چگونه مرتفع خواهد شد. باید منتظر ماند و دید که آیا صدای مردم، کادر درمانی و بیماران بیمارستان سینا و فرشچیان به جایی می رسد یا قرار است فریاد اعتراضشان در زیر چرخ دنده های توسعه ی کاریکاتوری له شود!!!

,

البته در چند روز اخیر شایعاتی در خصوص انتساب این پروژه به یکی از نهادهای نظامی و انقلابی مطرح شده بود که پس از بررسی های صورت گرفته مشخص گردید این موضوع از پایه بی اساس بوده و واقعیت ندارد .

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه