اخبار داغ

مدیر جهاد کشاورزی خلیل اباد خبر داد؛

آغاز برداشت پسته از باغات خلیل آباد/ صرفه جویی 60 میلیارد تومانی در مصرف سموم

آغاز برداشت پسته از باغات خلیل آباد/ صرفه جویی 60 میلیارد تومانی در مصرف سموم
شبان از آغاز برداشت پسته سالم از سطح 4740 هکتار از باغات پسته شهرستان خلیل آباد خبر داد و گفت: در سال جاری توانستیم مصرف سموم شیمیایی را در کنترل آفات و بیماریها به میزان 80 درصد کاهش دهیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمود شبان، مدیر جهاد کشاورزی خلیل آباد در گفتگو با خبرنگار صبح توس؛ با اعلام این خبر اظهار داشت: کار برداشت پسته سالم از سطح 4740 هکتار از باغات پسته شهرستان از نیمه دوم شهریور آغاز شده و تا نیمه مهرماه ادامه دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی با بیان اینکه پیش بینی می شود امسال حدود 700 تن پسته خشک سالم از سطح باغات این شهرستان برداشت شود، خاطرنشان کرد: ارقام قالب منطقه فندقی، کله قوچی، احمد آقایی و پسته سفید است که پوست گیری پسته شهرستان توسط 18 ترمینال ضبط پسته و 50 دستگاه خانگی با رعایت پروتکل های بهداشتی انجام می شود.

,

مدیر جهاد کشاورزی خلیل آباد با تاکید بر اینکه میانگین برداشت پسته در هر هکتار 1.5 تن پسته خشک پیش بینی می شود، تصریح کرد: در سال جاری با تلاش کارشناسان جهاد کشاورزی و باغداران توانستیم مصرف سموم شیمیایی را در کنترل آفات و بیماریها به میزان 80 درصد کاهش دهیم و این باعث صرفه جویی 60 میلیارد تومانی در مصرف سموم شد.

,

وی همچنین در ادامه اذعان کرد: با اطمینان می توان از پسته شهرستان خلیل آباد به عنوان یک پسته سالم و قابل صادرات به کلیه کشورها از جمله امارات، کره جنوبی، ترکیه، هند و آلمان نام برد.

,

شبان با بیان اینکه در سال جاری تعداد 360 هزار کارت زرد برای کنترل پسیل و حدود 600 تله فرمونی جهت شکار انبوه پروانه چوبخوار بسته در سطح باغات پسته شهرستان نصب شده است، عنوان کرد: امید است کشاورزان با راهنمایی کارشناسان حوزه جهاد کشاورزی، تغذیه بیش از برداشت که یکی از مولفه های اصلی در راستای افزایش تولید سال بعد خواهد بود را جدی بگیرند.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه