اخبار داغ

جای طلبکار و بدهکار عوض نشود

جای طلبکار و بدهکار عوض نشود
در این معرکه یکسال مانده به پایان کار دولت باید مراقب کسانی که می‌خواهند جای طلبکار و بدهکار را در دستگاه دیپلماسی کشور عوض‌کنند باشیم. در برابر کسانی که نمی‌خواهند در برابر قلندری‌های آمریکا تدبیر کنند و مرتب نسخه تحقیر می‌پیچند بایستیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمّدکاظم انبارلویی: دست غرب به‌ویژه آمریکا قبل و بعد از انقلاب به ریختن خون ملت ایران و ملت‌های مظلوم منطقه  آلوده است. آمریکا و اروپا حتی یک لحظه از خصومت‌ورزی علیه  ملت ایران غافل نبوده‌اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
دو راهبرد اصلی برای مقابله به ملت ایران از ابتدای پیروزی انقلاب در دستور کار آمریکایی‌ها بود.
,
 
,
۱- توسل به زور برای تغییر نظام
,
 
,
۲- تدبیر برای تغییر نظام از درون
,
 
,
آمریکایی‌ها در راهبرد اول برای تجویز و تمهید ضدانقلاب، منافقین، سلطنت‌طلب‌ها، بهائیان، مارکسیست‌ها و ... علیه ملت و انقلاب اسلامی با مشکل «گله‌داری‌ گرگ‌ها» روبرو بودند. هر یک از گونه‌ها ضدانقلاب به‌سان‌ گرگ‌هایی بودند که ضمن مخالفت با نظام با خودشان هم درگیر بودند و در پاره کردن یکدیگر از چیزی فروگذار نمی‌کردند. به همین دلیل نمی‌توانستند آن‌ها را در زیر یک سقف جمع کنند. برای هر یک جیره‌ای و علفی در نظر می‌گرفتند در آخورهای جداگانه تا رمقی یابند، تا تیری به خیمه انقلاب پرتاب کنند اخیرا آمریکایی به این نتیجه رسیده اند که از جماعت گرگ صفت ضدانقلاب و ضدملت ایران را متقاعد کنند روی براندازی نظام متمرکز شوند  بحث مدل حکومت جایگزینی را بگذارند برای بعد از سرنگونی! 
,
 
,
عربستان و برخی از قارون‌های منطقه خلیج فارس نامزد شدن برای هماهنگی و همگرایی گروه‌های ضدانقلاب و تامین مالی آنها و کشورهای که می‌خواهند در براندازی نظام مشارکت کنند.
,
 
,
حکام فاسد سعودی برای جبران شکست‌های پیاپی در یمن به این نتیجه رسیدند که همه زنجیره‌ها ضد ایرانی در داخل و خارج را  به هم وصل کنند و جنگ را به درون ایران ببرند. 
,
آمریکا و اروپا در نشان دادن راهکارها و راهبردها به سعودی ها در جلوی پروژه براندازی و پروسه تغییر نظام ایران حرکت می‌کنند.
,
 
,
از اوایل سال ۱۳۹۹ تاکنون بیش از صدوهفتاد فراخوان برای اعتراضات خیابانی از سوی گونه‌های متفاوت ضدانقلاب صورت گرفته است که همگی با هوشیاری مردم و بالا بودن سواد رسانه‌ای ملت به باد فنا و مسخره‌گی و رسوایی رفته است.
,
 
,
راهبر دوم آمریکایی در براندازی جمهوری اسلامی تدبیر برای تغییر از درون بوده است. غرب همیشه در انتخابات روی کاهش مشارکت و سلب مشروعیت مردمی نظام متمرکز بود اما از سال 76 به فکر این افتاد با حمایت از یک ضلع رقابت در انتخابات‌ها و حمایت ظاهری مسیر براندازی را هموار کند. از اول این راهبرد دو نبرد نرم  کارسازی کرد یکی در سال 78 و دیگری در سال 88 در اولی به بهانه تعطیلی روزنامه سلام و دومی با اسم رمز «تقلب» دو اردوکشی خیابانی را تدارک دید که با هوشمندی رهبری و مردمی از آن عبور کردیم. مخاطب آمریکایی ها در راهبرد عوام‌فریب نخبگان و طبقه روشنفکر و امیداور کردن آنها به گفت‌وگو و مذاکره  برای حل مشکلات بود آنها می‌خواستند که  القا کنند که  با عادی سازی روابط با غرب به تدریج مشکلات کشور حل می‌شود. و حل مشکلات راه حل داخلی ندارد. حل آن‌ها منحصرا درگرو پذیرش خواسته‌های غرب است.
,
 
,
آن‌ها خواست اصلی آمریکا و غرب را در گفت‌و‌گوها پنهان می‌کردند و چهره کریه مستکبر غارتگر، عهدشکن، زورگو، جنایت‌گر ، مداخله‌گر و زیاده‌خواه هم از‌سوی آنها و هم از سوی کسانی که در جریان تحریف  انقلاب بودند مخفی نگاه داشته می‌شد.
,
 
,
اما آگاهان و انقلابیون اصلی به ویژه امام و رهبری آگاه ایران می‌دانستند آمریکایی‌ها یک دولتی در ایران می‌خواهند مثل دولت پهلوی به سان «بره» در برابر «گرگ» باشد و یا به سان «برده‌ای» در برابر ارباب که هر چه گفتند بی‌برو برگرد قبول کند.
,
 
,
 دولت‌های «اصلاحات» و «تدبیر» فریب چهره  بزک شده آمریکا را خوردند و تن به مذاکرات دادند و دیدند که نتیجه مذاکرات و توافق با سدّ بد عهدی و نقض پیمان و تحلیل خسارات عظیم مادی و معنوی حیثیتی روبه رو شد.
,
 
,
این اعترافات در دولت کنونی فوق‌العاده ارزشمند است که رئیس دستگاه دیپلماسی ما اعتراف کرد؛ «توافق با آمریکا به اندازه جوهر روی کاغذ ارزش ندارد».
,
 
,
«رئیس‌جمهور ما هم گفت مذاکرات با آمریکا دیوانگی است».
,
 
,
قرار بود ما با مذاکرات مشکلات کشور را حل کنیم. اما گرفتار مشکلاتی شدیم که در طول 41 سال انقلاب تاکنون بی‌سابقه است. سقوط ارزش پول ملی ، تورم افسارگسیخته، گرانی‌های بی‌حساب و کتاب، افزایش انفجارآمیز حجم نقدینگی، کاستن حرکت و شتاب علمی در حوزه هسته‌ای و ... کمترین آفت این گفت‌و‌گوها بود برجام با دستاورد تقریبا هیچ تیر خلاصی بود به هرگونه نگاه به غرب برای گره‌گشایی و نیز پایان راهبرد دوم آمریکا مبنی بر امید داشتن به جریانی در داخل برای تغییر «رفتار» و یا «تغییر نظام» چون این راهبرد چوب حراج  به سرمایه اجتماعی این جریان بود. نتایج انتخابات مجلس شورای اسلامی این حقیقت را به وضوح نشان می‌دهد.
,
 
,
دشمن اکنون به تدارک یک ضربه از درون برای اسقاط نظام فکر می‌کند. به همین دلیل همه قدرت خود را به تشدید تحریم‌ها متمرکز کرده است.
,
 
,
آنها فکر می‌کنند که با تشدید فشار اقتصادی لایه‌های زیرین اجتماعی را می توانند برای اعتراض و تشویق به  حضور در کف خیابان‌ها فعال کنند. لذا اولین هدف آنها دسترسی آسان و نرم به لایحه‌های مختلف اجتماعی است. سرمایه‌گذاری عظیم روی بسط شبکه‌های اجتماعی در دستور کار آنهاست.
,
 
,
آنها اکنون به هم‌افزایی و هم‌گرایی بین رسانه‌های داخل و خارج فکر می‌کنند البته تجربه‌ چهار دهه گذشته نشان داده است هر چه بیشتر سرمایه‌گذاری می‌کنند کمتر نتیجه می‌گیرند.
,
 
,
امروز ملت ایران باید هوشیارتر از هر زمان دست به ماشه باشد باید بپذیریم امروز تمامی کفر در برابر تمامی ایمان قرار دارد. تقابل اسلام و کفر مسئله اصلی ماست. رصد جریان تحریف و مقابله با آن باید در دستور کار رسانه‌های انقلابی و مردمی و مستقل باشد.
,
کمک به دولت تا پایان دوره که در ریل پاسخگویی مطالبات معیشتی مردم حرکت کند یک وظیفه است. 
,
 
,
سخن آخر اینکه همه این تلاش‌ها باید منجر به روی کار آمدن یک دولت جوان و انقلابی و حزب اللهی شود تا بتواند در برابر راهبرد «سخت» و «نرم » آمریکا و اروپا بایستد.
,
در این معرکه یکسال مانده به پایان کار دولت باید مراقب کسانی که می‌خواهند جای طلبکار و بدهکار را در دستگاه دیپلماسی کشور عوض‌کنند باشیم. در برابر کسانی که نمی‌خواهند در برابر قلندری‌های آمریکا تدبیر کنند و مرتب نسخه تحقیر می‌پیچند بایستیم.
,
 
,
کسانی که فکر می‌کنند با آمدن بایدن اوضاع عوض می‌شود و دوباره دستگاه  دیپلماسی کشور را به جای همت به روابط راهبردی با شرق  و همسایگان ببرند در دالان‌های گفت‌و‌گوهای تودرتو یا غافل هستند یا خائن یا جاهل. در هر صورت این جماعت در مسیر دستیابی ملت به حقوق حقه خود و تأمین منافع ملی اخلال می‌کنند، باید از صحنه دیپلماسی کشور حذف شوند.
,
 
,
منبع: فارس 
,
 
,
انتهای پیام/
,
 
,
 
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه