اخبار داغ

یک مربی همدانی تکواندو:

آسیب به رباط صلیبی قدامی، شایع ترین آسیب در تکواندوکاران است

آسیب به رباط صلیبی قدامی، شایع ترین آسیب در تکواندوکاران است
یکی از شایعترین آسیب های زانو، کشیدگی یا پارگی رباط قدامی است که معمولا در حین ورزش های پرتحرک و رزمی همچون تکواندو ایجاد می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصر همدان؛ آسیب مفصلی خطری است که همیشه در کمین ورزشکاران است، صدمات ورزشی ممکن است در روند زندگی و ورزش یک ورزشکار مشکل بزرگی ایجاد کند و حتی ممکن است مانع ادامه دادن رشته ورزشی او شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر همدان,

صدمات ورزشی در حین انجام فعالیت های ورزش اتفاق می افتد که ممکن است بر اثر گرم نکردن کافی بدن قبل از ورزش، انجام ندادن حرکات کششی و یا تمرینات اشتباه و حرکات غیراستاندارد رخ دهد.

,

یکی از پرخطرترین آسیب های ورزشی، آسیب مفاصل است. پارگی رباط صلیبی زانو از عواملی است که بسیاری از افراد در ورزش‌های خاص را درگیر می‌نماید.
از علائم این ضایعه درد، تورم و عدم وجود ثبات و ایستایی در حالت ایستاده در فرد است.

,
,

پارگی رباط صلیبی شایع ترین آسیب در بین ورزشکاران تکواندو است و از آنجاییکه خانواده تکواندو استان همدان بسیار بزرگ هستند و کمتر خانواده ای را می توان دید که یک ورزشکار تکواندو نداشته باشد.

,

تکواندو کاران همدانی که تقریبا نصف بیشتری از مدال های قهرمانی برون مرزی را در طول سال به خود اختصاص می دهند. مربیان تکواندو کار همدانی نیز شناخته شده و چهره ای آشنا برای تکواندو کاران ملی هستند، همچنین داوران همدانی زیادی را رشته تکواندو داریم که بسیاری از مسابقات داخلی و برون مرزی را قضاوت می کنند.

,

مجید دیبافرمتخصص آسیب های ورزشی در گفتگو با خبرنگار ما گفت: پارگی رباط صلیبی قدامی در مفصل زانو یا همان ای سی ال شایع ترین آسیب در بین تکواندو کاران است.

,

وی ادامه داد: آسیب صلیبی قدامی زانو ممکن است بصورت فقط یک کشیدگی باشد و یا ممکن است دچار پارگی ناقص یا پارگی کامل شود البته اکثر آسیب های این مفصل بصورت پارگی کامل است.

,

دیبافر افزود: تغییر ناگهانی وضعیت تنه روی زانو، ایستادن ناگهانی در حین دویدن، جهیدن و رسیدن مجدد به زمین در وضعیت نامناسب و ضربه مستقیم همگی میتوانند علل ایجاد آسیب در این مفصل باشند و در نهایت وارد شدن ضربه شدید از جلو به پایین ران میتواند موجب پارگی رباط متقاطع قدامی شود.

,

مربی تکواندو کار همدانی تاکید کرد: با قرار دادن کفی که شیب کف پا را تغییر می دهد می توان از این آسیب جلوگیری کرد.

,

دیبافر اظهار داشت: با قرار دادن کفی تا میزان زیادی از نیروهایی که به مفصل زانو وارد می شود می توان جلوگیری کرد و بدین صورت کمتر شاهد پارگی رباط صلیبی در بین ورزشکاران تکواندو خواهیم بود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه