اخبار داغ

مدیرکل راهداری استان زنجان خبرداد؛

جان باختن ۱۰۸ نفر در جاده‌های استان زنجان طی ۵ ماه نخست سال

جان باختن ۱۰۸ نفر در جاده‌های استان زنجان طی ۵ ماه نخست سال
عبدالحسین علی اکبری،مدیرکل راهداری و حمل‌و‌نقل پایانه‌های استان زنجان گفت: بر اساس سامانه ثبت وقایع، تصادفات فوتی استان در 5 ماهه 53 مورد بوده است که 8 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است و تعداد ‌متوفیان نیز در 5 ماهه اول امسال ۱۰8 نفر بود که نسبت به سال گذشته ۸ درصد رشد دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از موج رسا; عبدالحسین علی اکبری امروز در شورای ایمنی راه‌های کشور اظهارداشت: بر اساس سرشماری سال 95 استان زنجان دارای یک میلیون و 57 هزار نفر جمعیت است که 200 کیلومتر از آزاد راه‌‌های کشور با سهم 8 درصدی را به خود اختصاص داده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,
 
,
وی با بیان اینکه در حال حاضر 114 کیلومتر بزرگراه در استان زنجان وجود دارد که سهم کشوری آن کمتر از یک درصد است، افزود: طول راه های روستایی 4 هزار و 211 کیلومتر است.
,
 
,
این مسئول خاطرنشان کرد: بر اساس سامانه ثبت وقایع، تصادفات فوتی استان در 5 ماهه 53 مورد بوده است که 8 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است و تعداد ‌متوفیان نیز در 5 ماهه اول امسال ۱۰8 نفر بود که نسبت به سال گذشته ۸ درصد رشد دارد.
,
 
,
این مسئول آمار متوفیان تصادفات کشور در سال گذشته را 401 نفر اعلام کرد که این میزان در استان زنجان 257 نفر اعلام شده است، افزود: شاخص‌های مختلفی در این زمینه قابل بررسی است.
,
 
,
مدیرکل راهداری و حمل‌و‌نقل پایانه‌های استان زنجان تعداد نقاط حادثه رفع شده در استان زنجان را مطابق با میانگین کشوری، 7 نقطه اعلام کرد و گفت: تعداد تصادفات منجر به فوت امسال نسبت به سال گذشته ۸ درصد افزایش و تعداد کشته شدگان در سر صحنه ۱۰ درصد افزایش یافته است.
,
 
,
علی اکبری با اشاره به افزایش شدت تصادفات در زنجان، خاطرنشان کرد: میزان تردد در جاده‌های اصلی استان زنجان نسبت به سال گذشته کاهش یافته است.
,
 
,
وی شهرستان خدابنده را دارای بیشترین تصادفات با ۶۹ درصد افزایش اعلام کرد و گفت: بیشترین تصادفات در محورهای موازی،  ترانزیت و راه‌های روستایی بوده است.
,
 
,
این مسئول بیان داشت: تعداد تصادفات در دو آزاد راه زنجان – تبریز و زنجان – قزوین کاهش یافته و در محورهای موازی میزان تصادفات افزایش یافته است.
,
 
,
مدیرکل راهداری و حمل‌و‌نقل پایانه‌های استان زنجان از افزایش 800 درصدی تصادفات در راه‌های روستایی استان زنجان خبرداد و گفت: علت بیشترین تصادفات در راه‌‌های استان زنجان عدم هوشیاری، عدم توجه به جلو و تخطی از سرعت مطمئنه بوده است.
,
 
,
علی اکبری با بیان اینکه در تصادفات استان زنجان 39 درصد تصادفات مربوط به برخورد یک خودرو با خودروی دیگر بوده است، افزود: 17 درصد تصادفات در اثر  برخورد با شی ثابت، 36 درصد مربوط به واژگونی و 8 درصد مربوط به علل دیگر است.
,
 
,
وی ادامه داد:  در سال 96 حدود 105  نقطه حادثه خیز در استان زنجان شناسایی شد که از این تعداد 50 نقطه پرتصادف است.
,
 
,
این مسئول از رفع مشکلات 7 نقطه پرتصادف در استان زنجان خبرداد و گفت: رفع مشکلات 9 نقطه حادثه خیز نیز در دست اقدام بوده و به دلیل کمبود منابع عملیات اجرایی مابقی نقاط حادثه خیز آغاز نشده است.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه