اخبار داغ

در جلسه معارفه شهردار جدید تربت حیدریه مطرح شد؛

انتقاد رئیس شورای اسلامی خراسان رضوی از قوانین 60 سال گذشته شهرداری‌ها

انتقاد رئیس شورای اسلامی خراسان رضوی از قوانین 60 سال گذشته شهرداری‌ها
نماینده خراسان رضوی در شورای عالی استان ها از اداره شهرداری ها با قوانین 60 سال گذشته انتقاد کرد و گفت: تمام قوانین شهرداری‌ها در حوزه فضای سبز، عمران و رفت و روب است و در هیچ کجای این قانون تبصره و یا ماده ای برای اقتصاد شهری بیان نشده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛علی رستمی، معاون استاندار و فرماندار ویژه تربت حیدریه، صبح امروز در جلسه تودیع و معارفه شهردار جدید تربت حیدریه اظهار کرد: شهر تربت حیدریه در کریدور جنوب به شمال کشور قرار گرفته و تردد روزانه 27 هزار خودرو و انبوه زائر و مسافر می توانست ظرفیت عظیمی برای منابع درآمد پایدار شهری برای این شهر فراهم کند اما کمربندی های ایجاد شده، نتوانسته این شهر را از این ظرفیت ها بهره مند کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی تصریح کرد: این در حالی است که تربت حیدریه بعنوان بزرگترین تولید کننده زعفران جهان و ابریشم ایران مطرح است، اما با زهم نتوانسته از این ظرفیت برای برای مدیریت شهری درآمد زایی کند.

,

فرماندار تربت حیدریه با بیان اینکه شهر تربت حیدریه برای بیش از یک میلیون و 200 هزار نفر در جنوب خراسان رضوی خدمات آموزشی، بهداشتی و درمانی، حمل و نقل ارائه می دهد، خاطر نشان کرد: بهره مندی از تمام این ظرفیت ها یک هنرمندی خلاقانه می خواهد تا بتواند برای مدیریت شهری مثمر ثمر باشد.

,

رستمی از وجود سومین بارنداز بزرگ بازار دام کشور و فعالیت کارخانجات و معادن متعدد بعنوان دیگر ظرفیت های موجود این خطه یاد کرد و گفت: مدیریت شهری می تواند با یک برنامه ریزی مدبرانه و هنرمندانه از این پتانسیل های موجود برای ایجاد درآمد شهری استفاده کند.

,

وی با اعلام اینکه در بین اضلاع حاکمیتی در تربت حیدریه هیچ اختلافی وجود ندارد و در کنار مدیریت شهری ایفای نقش خواهند کرد، از شهردار جدید خواست تا پروژه های زعفرانیه، بافت فرسوده، پیشکوه و میدان آزادگان(چهار راه خواف) را در اولویت کاری خود قرار دهد.

,

شوراها و شهرداری ها در کمیته برنامه ریزی کشور هیچ حق قانونی ندارند

, شوراها و شهرداری ها در کمیته برنامه ریزی کشور هیچ حق قانونی ندارند,

نماینده خراسان رضوی در شورای عالی استان ها و عضو شورای شهر ترتب حیدریه در ادامه این جلسه از اداره شهرداری ها با قوانین 60 سال پیش انتقاد کرد و افزود: تمام قوانین شهرداری ها در حوزه های فضای سبزو عمران و رفت و روب است و در هیچ کجای این قانون تبصره و یا ماده ای برای اقتصاد شهری بیان نشده است.

,

علی محمد اله یاری بیان کرد: در کمیته برنامه ریزی کشور، استان و شهرستان شهرداری و شورای شهر هیچ جایگاهی ندارد و اگر هم به جلسات دعوت می شوند حق رای دادن ندارند و این در حالی است که 75 درصد ناخالص درآمد شهری در شهرهاست و 75 درصد درآمد شهرداری ها متعلق به عوارض و تخلفات ساخت و ساز است.

,

سرانه بودجه مدیریت شهری در تربت حیدریه 650 هزار تومان است

, سرانه بودجه مدیریت شهری در تربت حیدریه 650 هزار تومان است,

پیر خادم، مدیر کل دفتر شهری استانداری خراسان رضوی با بیان اینکه سرانه بودجه مدیریت شهری در تربت حیدریه 650 هزار تومان است، گفت: این در حالی است که شهر تربت حیدریه به لحاظ ردیف درآمدی بودجه در رتبه چهارم استان است اما به لحاظ بودجه در حوزه جمعیت سرزمینی سی و دوم استان به شمار می رود، لذا باید سرآمد بودجه درآمدی این شهر با مصوبات قانونی ارتقا یابد.

,

وی اظهار داشت: شوراها و شهرداری باید برای بودجه پایدار بلند مدت، کوتاه مدت و میان مدت شهری برنامه ریزی کنند.

,

با برج سازی و خیابان کشی در هسته مرکزی شهر مخالفم

, با برج سازی و خیابان کشی در هسته مرکزی شهر مخالفم,

سعید اکبریان شهردار جدید تربت حیدریه در این آئین اظهار داشت: تربت حیدریه ثروتمند ترین شهر خراسان رضوی بعد از مشهد است اما تجزیه شهرهای اطراف و کمربندی ها این ظرفیت عظیم را از مدیریت شهری گرفته است.

,

وی با بیان اینکه با برج سازی و خیابان کشی در هسته مرکزی شهر مخالف است، گفت: رشد قارچ گونه قیمت مسکن در این شهر بیانگر این ادعاست  که تقاضا بیش از عرضه است و از سویی دیگر ممکن است مهاجرت معکوسی از سمت مسکن مهر به شهر تربت حیدریه انجام بگیرد.

,


انتهای پیام/

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه