اخبار داغ

ویژه برنامه های تئاتر انقلاب برای سالگرد حماسه دفاع مقدس|دومین همایش سردار آسمانی امسال برگزار می شود

ویژه برنامه های تئاتر انقلاب برای سالگرد حماسه دفاع مقدس|دومین همایش سردار آسمانی امسال برگزار می شود
مدیر عامل انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس عنوان کرد:سال گذشته پس از شهادت سردار سلیمانی نخستین همایش تئاتر سردار آسمانی را در کرمان برگزار کردیم امسال هم بنا داریم دومین همایش تئاتر خیابانی را مجدد در زادگاه سردار داشته باشیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ نشست خبری چهلمین سالگرد حماسه دفاع مقدس به همت انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس با سخنرانی حمید نیلی دبیر هفدهمین جشنواره تئاتر انقلاب و دفاع مقدس و مدیر عامل انجمن تیاتر انقلاب و دفاع مقدس ساعتی پیش در تماشاخانه سرو برگزار شد. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

حمید نیلی در ابتدای صحبت هایش با عرض ادب به ساحت پیامبر اعظم (ص) و محکوم کردن اتفاق نامأنوس و موهن مجله شارلی عبدو و گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس ، عنوان کرد: امیدوارم جامعه تئاتر کشور در چهلمین سالگرد بتواند دین خود را به شهدای حماسه دفاع مقدس ادا کند. 

,

وی با ارایه گزارش کاری از فعالیت های این مدت خود در انجمن گفت: انجمن در این چند سال سعی کرده پویایی خود را حفظ کند ما هم بهمان شیوه ادامه راه دادیم که البته با حضور من اتفاق ناگواری در عرضه بین المللی با شهادت حاج قاسم سلیمانی رخ داد و همه شور تشییع ایشان را دیدیم و جا دارد هر چه بیشتر درباره شخصیت ایشان کار کنیم. هنرمندان هم به نوعی می بایست ادای دین می کردند که در همان اوایل شهادتشان، نخستین همایش سردار آسمانی در جوار مقبره سردار برگزار کردیم که مورد استقبال قرار گرفت، در حاشیه آن سعی کردیم محفل نمایش خاطره را برگزار کنیم که چند اثر هم به انجمن رسید و در حال بررسی است . 

,

نیلی با اشاره به شیوع ویروس کرونا و التهاب در فضای کشور گفت: فضای تئاتر تازه از بهمن ماه شکل می گیرد و مخاطب به سمت سالنها می آید اما کرونا همان زمان غافلگیرمان کرد و خمودگی به تئاتر آمد و ما به پیشنهاد دوستان جشنواره تیاتر +خانه را راه انداختیم تا فضای تئاتر سرد نشود. 

,

وی در ادامه درباره جشنواره تئاتر مقاومت گفت: اردیبهشت فراخوان شکل گرفت و ما به هشتصد گروه دعوت نامه دادیم و خواستیم فضای جشنواره را گرم کنند . تا الان ۱۳۰۰اثر رسیده که بغیر از نمایشنامه نویسی بقیه بخش ها ارزیابی شان انجام شده است .

,

نیلی با بیان اینکه ماهنامه نقش صحنه هم بعد از ده سال توقف با رویکرد جدیدی و دیجیتالی آماده چاپ کردیم، افزود: رویکرد این ماهنامه عمومی تئاتر است و کنارش تخصصی هم کار می کند، تلاش کردیم ماهنامه طوری کار شود که با یک تورق فضای تئاتر دست مخاطب بیاید. تا الان سه شماره آماده شده و در این چهارمین شماره ویژه نامه چهلمین سالگرد را خواهیم داشت که سی و یکم شهریور مورد نظر مخاطبان قرار می گیرد .

,

وی با اشاره به اینکه در طراحی سایت انجمن تخصصی سعی دارند سریع تر کار کنند تا دسترسی به کارها راحتتر صورت بگیرد، توضیح داد: تماشاخانه سرو هم در این مدت نگاه جدید پیدا کرده و فعالیت های مختلفی انجام می دهد و امیدوارم به همین صورت ادامه یابد و جریان ساز باشد .

,

نیلی با تشریح برنامه های چهلمین سالگرد انقلاب نیز گفت: اولین رویکرد ما با هدف استعدادیابی و تولیدات رادیویی، انعقاد تفاهم نامه با رادیو نمایش با نام جشنواره رادیو حمایت است که تا بهار 80 اثر برای کار به دبیرخانه مجازی ما رسیده و در آن زمان برخی تولیدات را خواهیم داشتیم، همچنین تفاهم نامه با سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برای چهل اجرای نمایشی از تئاترهای کشور بستیم که در حوزه دفاع مقدس در چند نقطه اجرا می شود . 

,

وی افزود : بنا داریم دهه اول مهر ماه مراسم تجلیل از هنرمندان تئاتر دفاع مقدس را با همکاری سازمان فرهنگی هنری داشته باشیم . 

,

نیلی با تاکید بر فراز و فرودهای تئاتر دفاع مقدس در این سال ها گفت: قرار است نشستی در تئاتر شهر با حضور کارشناسان درباره وضعیت تئاتر دفاع مقدس داشته باشیم.  اداره کل ارشاد اسلامی استان کرمان و انجمن نیز قرار شد دومین همایش سردار را در زمان شهادت سردار داشته باشیم که الان در حال گردآوری آثار هستیم و اساس این کار هم خیابانی در خود کرمان خواهد بود . 

,

سه رونمایی کتاب نیز شامل دو نمایشنامه از لیلی عاج درباره شهید ابراهیم هادی و کتاب چهار شهید خلبان از شهرام کرمی و یک کار پژوهشی شامل چهل نمایشنامه جریان ساز دفاع مقدس داریم که در این ایام رونمایی خواهد شد و آخرین موضوع نیز نمایشگاه زخم عتیق است. همه شهدای دفاع مقدس سرلوحه شان قیام عاشورا بود که با نمایش ادوات تعزیه و ... آنها را نمایش خواهیم داد . 

,

نیلی در پاسخ به سوال خبرنگار فارس درباره وضعیت برپایی جشنواره تئاتر دفاع مقدس گفت: در ارتباط با جشنواره ترجیح میدهم در نشست خبری بعدی صحبت کنم چون فعلا با قوت جلو می رویم مگر اینکه مشکل بزرگی پیش بیاید و بخواهیم پلن دوممان را اجرا کنیم که حال ترجیح می دهم تا مشخص نیست صحبتی درباره آن کنم . 

,

وی درباره برنامه شان برای روند تولید آثار قابل اجرا نیز گفت: ما کتاب های خوبی از سرداران شهید دفاع مقدس داریم که یکی از اولویت هایمان تولید در این ارتباط است و فراخوانی هم در این رابطه مشخص کردیم و امیدواریم در جشنواره هم با چند اثر ویژه مواجه شویم ، محفل تئاتر خاطره هم می تواند به حوزه خلق آثار به ما کمک کند و در نهایت اینها را داریم پیگیری می‌کنیم که امیدوارم آخر سال با یک سری نمایشنامه های خوب مواجه باشیم . 

,

وی درباره شفاف سازی بودجه انجمن تیاتر انقلاب و دفاع مقدس گفت: بودجه هر نهادی برآیندی از فعالیت های آن نهاد است. بودجه مجموعه ما دو میلیارد است و به نظرم مبلغ خوبی است ما هم بهینه استفاده می کنیم سعی داریم پایان امسال بیلان کاری خوبی ارایه کنیم و به نوعی از هزینه هایمان دفاع کنیم. 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه