اخبار داغ

موکب تعطیل نیست؛

موکب فاطمه الزهرا(س) ملایر در بحران های مختلف کشور خدمت رسانی می کند/ تولید ۸۹۵ هزار ماسک و بیش از ۲۶ هزار لیتر مواد ضدعفونی

موکب فاطمه الزهرا(س) ملایر در بحران های مختلف کشور خدمت رسانی می کند/ تولید ۸۹۵ هزار ماسک و بیش از ۲۶ هزار لیتر مواد ضدعفونی
خدمات دهی موکب فاطمه الزهرا(س) ملایر فقط مختص به ایام اربعین نبوده و در بحران های مختلف کشور یاری گر مردم است
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصر همدان؛ با گسترده شدن حضور زائرین در پیاده روی اربعین موکب های مختلف در راستای پذیرایی و اسکان مسافران کربلا در کشور ایران راه اندازی شدند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر همدان,

در ملایر نیز یکی از بزرگترین موکب های غرب کشور به همت خیرین شهرستان با نام حضرت فاطمه الزهرا(س) راه اندازی شد و خدمات متنوعی به زائران در ایام پیاده روی اربعین در مسیر رفت و برگشت ارائه می دهد.

,

اما اقدامات موکب فاطمه الزهرا ملایر محدود مدت ایام اربعین نشده و در مقاطع مختلف و بحران های کشور قدم جلو گذاشته و به مردم خدمت می کنند.

,

در سیل ابتدای سال ۹۸ موکب فاطمه فاطمه الزهرا ملایر با پخت و توزیع غذای گرم به کمک سیل زدگان استان لرستان شتافت و در زلزله کرمانشا سیل سراوان نیز خدمات دهی این موکب ادامه داشت.

,

با شیوع کرونا و مشکلاتی که این بیماری به همراه داشت باز هم موکب فاطمه الزهرا(س) ملایر خدمات دهی خود را با تولید و عرضه رایگان ماسک و مواد ضدعفونی آغاز کرد و اقدامات موثری تا کنون انجام داده است.

,

حمید زمانی مسئول موکب فاطمه الزهرا(س) ملایر در گفت‌وگو با خبرنگار ما با اشاره به اقدامات این موکب از زمان شیوع کرونا اظهار کرد: همزمان با شیوع ویروس کووید ۱۹ به همت خیرین این موکب و خادمین شهدا اقدامات حمایتی در دستور کار قرار گرفت.

,

وی افزود: با تشکیل چندین گروه جهادی جهت یاری رساندن به مردم کار تولید ماسک و الکل آغاز شد و اقدامات موثری در ماه های اخیر انجام شد.

,

مسئول موکب فاطمه الزهرا ملایر با اشاره به مهمترین اقدامات انجام شده بیان کرد: کارهای موکب ابتدا با تولید ماسک با پارچه معمولی و سپس با پارچه مخصوص آغاز شد و تا کنون بیش از ۸۹۵ هزار ماسک تولید شده است.

,

وی به حمایت های اداره صنعت و معدن و شرکت بافتیه در تهیه پارچه ماسک اشاره کرد و گفت: جهت تولید ماسک یک دستگاه التراسنیک خریداری شد و علاوه بر اشتغالزایی سرعت تولید ماسک افزایش یافت و ماسک های تولید شده اغلب رایگان در اختیار عموم مردم قرار گرفت.

,

, ,

زمانی تولید الکل ضدعفونی را یکی دیگر از اقدامات موکب ملایر عنوان کرد و گفت: با استفاده از شکره کارخانجات سبزه پاک کنی و بعضا شکر خوراکی و گلوکر نشاسته ذرت الکل تولید شد.

,

وی بیان کرد: در مجموع ۲۶ هزار و ۸۶۶ لیتر الکل تولید شد که در ظروف ۱۰۰ سی سی بست بندی و توزیع شد.

,

مسئول موکب فاطمه الزهرا ملایر با بیان اینکه تهیه و توزیع مواد دضد عفونی کننده از دیگر اقدامات این موکب است، تصریح کرد: این مواد ضد غفونی کننده به میزان ۳۶ هزار لیتر توسط خادمین شهدا در سطح شهر، فروشگاه ها . منازل مسکونی توزیع شد.

,

, ,

وی ضدعفونی معابر را از دیگر اقدامات عنوان کرد و گفت: عمده فعالیت موکب ملایر در راستای ضد عفونی و گندزدایی معابر در مناطق محروم و سیل زده پلدختر و معمولان استان لرستان، حاشیه و مناطق محروم ملایر، هیئات مذهبی و ادارات و ارگان های شهر و پاسگاه های انتظامی انجام شد.

,

زمانی با تاکید بر اینکه اقدامات موکب تا ریشه کنی کامل بیماری کرونا ادامه دارد، تصریح کرد: تهیه و توزیع بسته های معیشتی از دیگر اقدامات موکب است.

,

وی افزود: از ابتدی شیوع کرونا یک هزار و ۵۰۰ بسته حمایتی، معیشتی و بهداشتی با توجه به فرامین رهبری به ارزش تقریبی ۲۵۰ میلیون تومان توزیع شده است.

,

مسئول موکب فاطمه الزهرا(س) ملایر بیان کرد: خدمات موکب ملایر فقط مختص این شهرستان نبوده و در برهه های مختلف در ماطق مختلف کشور از جمله بم، ملایر، سراوان، معمولان، سرپل ذهاب، پل دختر ، الشتر و درو د در راستای اهداف انقلاب و نظام خدمات ارائه داده است.

,

وی با تقدیر از حمایت های مسئولین مختلف استانی و شهرستانی در حمایت از موکبفاطمه الزهرا(س) ملایر بیان کرد: از عیدفطر تا عید غدیر ۲۵۰ بسته و از عید غدیر تا شب اول محرم ۵۰۰ بسته بهداشتی با همکاری شورای هیات مذهبی تهیه و توزیع شد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه